Het grote slowchat topic

"Je mankt zo?" vroeg het ene schaap aan het andere.
Ja, ben vroeger nog lam geweest.
Van het eerste duo (Bruno en Bavo) was Bavo blijven haken met zijn halsband aan de draad toen hij aan de andere kant van de draad probeerde aan het gras te knabbelen.
Ik weet niet precies hoe lang die daar vastzat, maar zijn “blaatbanden” waren duidelijk geraakt. Sindsdien leek zijn geblaat meer op het geluid van een slecht startende diesel. :unsure:

Dit doet me denken aan mijn kalkoenen vroeger. Die moest ik dagelijks hun kop in de eetbak duwen of ze verhongerden omdat ze het zelf niet konden vinden.
Mijn vorige 4 kippen zijn alle4 gestorven, en vooral #1 & 2 waren ook zo achterlijk als een kalf ... allebei zijdehoenderen.
Na ze 6 weken elke avond in hun hok te steken en op de stok te zetten ... gingen die doodleuk in de vrieskou en regen op de draad zitten. Bij het minste zuchtje wind vielen die eraf. Altijd plezant op terras zitten savonds, en elke 3min een windje te voelen, gevolgd door "POF... TOK TOK TOK TOK TOK".

Op 6maand tijd zijn ze alle4 eraan:
  • Kip 1: Dood gevroren op de draad (letterlijk moeten losttrekken omdat die zo stijf was).
  • Kip 2: Hartaanval omdat een egel in hun ren (buitenren hé, niet indoor hok) zat.
  • Kip 3: Uitgebroken en lijk 4 kilo plastieken zakken op gefreten, 2 dag later dood.
  • Kip 4: Gewoon verdwenen, dus dat is misschien nog ne vos of marter geweest.

Nee ik heb geen chance met mijn kiekens.

hier ook zijdehoenderen, een wit en een zwarte.

Zwarte is haar koppie kwijtgeraakt (ne vos denk ik), daarna hebben we een chickenguard geinstalleerd

de witte is zo broeds als maar kan, die moeten we meermaals per dag van de anderen hun eieren gaan halen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan