Het grote slowchat topic

Bestaat er zoiets als een showroom (of ja, mss eerder een erf) voor tractors en/of grote landbouwmachines? Mijn zoon is daar nogal door gefascineerd en leek me wel eens iets om naar te gaan kijken als we daar in de buurt van zouden zijn.
Gewoon eens naar West Vlaanderen of Limburg trekken? 🤷‍♂️

Bestaat er zoiets als een showroom (of ja, mss eerder een erf) voor tractors en/of grote landbouwmachines? Mijn zoon is daar nogal door gefascineerd en leek me wel eens iets om naar te gaan kijken als we daar in de buurt van zouden zijn.
Je kan ook altijd eens aan een vriendelijke boer vragen of zoon eens mee mag rijden, er zitten een paar kindjes in de klas van mijn jongste die elke vakantie mogen gaan zien naar de machines van een plaatselijke boer en dat loopt heel leuk.

als uw zoon daar echt liefhebber van ik kan ik ook de werktuigdagen, agriflanders of agribex aanraden. . In welke buurt zoek je juist?
Ahaa dat klinkt idd ook heel interessant. Hij zegt altijd dat hij boer wil worden en we zijn ooit eens toevallig uitgekomen op een landbouwdag van Campina melk, wat hij ook geweldig vond. We wonen regio Mechelen, wat wellicht hiervoor minder geschikt is. Maar eens ik wat locaties ken, valt het zeker te combineren met uitstappen of weekendjes. Campina dag was bijvoorbeeld in Poppel; daar zijn we beland op terugweg van een vakantiepark.

Hij bedoelt wel degelijk boer als in landbouwer. Niet als in boer(tig) zoals zijn pa :unsure: .

Ahaa dat klinkt idd ook heel interessant. Hij zegt altijd dat hij boer wil worden en we zijn ooit eens toevallig uitgekomen op een landbouwdag van Campina melk, wat hij ook geweldig vond. We wonen regio Mechelen, wat wellicht hiervoor minder geschikt is. Maar eens ik wat locaties ken, valt het zeker te combineren met uitstappen of weekendjes. Campina dag was bijvoorbeeld in Poppel; daar zijn we beland op terugweg van een vakantiepark.

Hij bedoelt wel degelijk boer als in landbouwer. Niet als in boer(tig) zoals zijn pa :unsure: .
je zit nu natuurlijk wel met de ganse coronasituatie waardoor die dingen niet doorgaan. Ook de dag van de landbouw kan wel interessant zijn. Of gewoon proberen in contact te komen met een loonwerker in de buurt

Of ik kan u ook het adres geven van een discotheek waar ze met de traktor toekomen :laugh:.
Kweet eigenlijk niet of die nog bestaat :thinking:

Tis bijna het seizoen van de zegeningen (vraag me niet hoe dat parate kennis is voor mij 🙈)
De tractor en de motto, den otto en de hond en uw paarden, de koeien… God zegene alles in de West-Vlaanders. Dan zo een spandoek over de hoofdstraat ‘zondag huisdierenzegening’

De tractor en de motto, den otto en de hond en uw paarden, de koeien… God zegene alles in de West-Vlaanders. Dan zo een spandoek over de hoofdstraat ‘zondag huisdierenzegening’
Ik neem aan dat dit telkens met “tot kruipens” hoeveelheden drank gebeurt? Geweldige traditie toch!

Ik neem aan dat dit telkens met “tot kruipens” hoeveelheden drank gebeurt? Geweldige traditie toch!
Al die zaken zijn eigenlijk verborgen zuipfestijnen. Eigenlijk verwonderlijk dat daar geen erge ongevallen gebeuren. Als je ziet hoeveel gezopen wordt op trekkertrek, pikdorsercross, combicross of caravanraces. Niet normaal eigenlijk.

De mcqueen? Of de schuur? Been there, done that, not (yet) suitable for Wannez jr.

culture-man-of-culture.gif

De Mac Queen indeed. In de (brede) omgeving van Lanaken was er ook ene, maar die naam ben ik effe kwijt. En een stuk voorbij Maastricht ook nog zo een geval.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan