@Tonerider ik vind toch dat ge de wereld soms wat TE zwartgallig ziet. En ik snap het wel, aard van het beestje, state of mind waar ge momenteel in zit, enzovoorts enzovoorts. Ik wil helemaal niet zeggen "denk eens anders", want zo simpel zit het uiteraard niet in elkaar.
Maar om eens wat counterbalance te geven aan uzelf die enkel het negatieve kan zien:
- Heeft humor die duidelijk geapprecieerd wordt door een grotere groep mensen
- Is open naar en heeft respect voor mensen met verschillende achtergronden en gedachtengoeden
- Had het inzicht en doorzettingsvermogen om in te zien dat een situatie suboptimaal was, nam een keuze en zette door (uw scheiding, uw werk), terwijl het "niets doen" alternatief veel makkelijker is
- Kan zelfstandig volledig zijn boontjes doppen (ook al is het met microgolf en airfryer)
- Trekt zich wel iets aan van wat anderen denken, maar duidelijk niet teveel (wederom, airfryer)
En daarnaast is de helft van uw punten evengoed positief te draaien voor de juiste persoon (rustig, wandelen, water,...).
Dus euh, chin up, doe gewoon es even dingen voor uzelf en trek u effe maar ook niet teveel aan van de rest.