Het grote slowchat topic

Er staat geen resultaat bij :shy: dus kan niet zeggen of het schuurwerk zal inhouden maar wie weet is het een smaaksensatie en help je alle BGers…
Als ik aan jou denk als ik in de winkel loop, ga ik er kopen en op 'n bordje leggen in de airfryer 💪
Wel nog nooit warme marshmallows gegeten zelf :unsure:

Om daar op voort te gaan: gisteren mijn cervelas gebakken tussen zo'n grillmachine en daarna er mn croqueskes in gemaakt. (enkel kaas, geen hesp) en dat was best goed een croqueske met een lichte cervela smaak aan.

Om daar op voort te gaan: gisteren mijn cervelas gebakken tussen zo'n grillmachine en daarna er mn croqueskes in gemaakt. (enkel kaas, geen hesp) en dat was best goed een croqueske met een lichte cervela smaak aan.
Zijt gij er zo eentje dat ‘de smaak niet wil wegvegen’ van zo een machines? Uw achterneven die ooit uw nalatenschap gaan doorploegen gaan dan een grill terugvinden met de memories van zevenhonderd croques?

Zijt gij er zo eentje dat ‘de smaak niet wil wegvegen’ van zo een machines? Uw achterneven die ooit uw nalatenschap gaan doorploegen gaan dan een grill terugvinden met de memories van zevenhonderd croques?

Een ex heeft ooit mijn pannekoeken-pan afgewassen. Ik had ze toch bijna de kop ingeslagen toen, en ik ben nochtans een heel rustige mens.

goh, neen zo erg is het niet hoor. Dat van de rooster niet kuisen was maar een zwans. We hebben een vaatwas, dus dat mandje en zo gaat daar in na elke bakbeurt. Het enige is dat ik wel wat aan de luie kant bent qua koken en ineens al het vlees afbak en dan in de diepvries steek. Dus het kan zijn dat ik eerst frieten maak en dan mijn pensen afbak voor de volgende dag of de diepvries. Of zoals in de grill, eerst het vlees en dan mn croques. Ik zit er dan echt niet mee in dat mn croques een cervela smaakje hebben hoor. Maar ik ga het ook niet laten beschimmelen. Dus na de laatste bakbeurt van de dag wordt dat wel afgewassen.

Een ex heeft ooit mijn pannekoeken-pan afgewassen. Ik had ze toch bijna de kop ingeslagen toen, en ik ben nochtans een heel rustige mens.
Ik heb zo een favoriete koffietas die nooit meer echt wit wordt en waar de koffie als het ware is doorgedrongen tot de kern van de ceramiek.

Niet slecht gezien wel!

Met zuurdesem om brood te bakken deden ze dat ook. Stukje van uw vorig mengsel overhouden om telkens een nieuw brood mee te bakken.

Laatst bewerkt:
Niet slecht gezien wel!

Met zuurdesem om brood te bakken deden ze dat ook. Stukje van uw vorig baksel overhouden om telkens een nieuw brood mee te bakken.
Moet je voor zuurdesem niet zo een ‘cultuur’ of iets dergelijks eerst proberen en als die lukt kan je bakken? Cultuur is het verkeerde woord maar ik dacht dat het niet altijd even makkelijk lukte.

Moet je voor zuurdesem niet zo een ‘cultuur’ of iets dergelijks eerst proberen en als die lukt kan je bakken? Cultuur is het verkeerde woord maar ik dacht dat het niet altijd even makkelijk lukte.
Ja, is heel moeilijk te creëren en daarom dat ze dit vroeger bijhielden. Het is in se fermenterende/rottende bloem.
Vonden ze blijkbaar toch niet zo handig en dan zijn ze maar gist als vervanger beginnen gebruiken. :tongue:

Ja, is heel moeilijk te creëren en daarom dat ze dit vroeger bijhielden. Het is in se fermenterende/rottende bloem.
Vonden ze blijkbaar toch niet zo handig en dan zijn ze maar gist als vervanger beginnen gebruiken. :tongue:
Toen mijn grootmoeder nog een stuk ambulanter was, was ze ook een fervent bakster. Het was moeilijk voor haar, gezien haar karakter waar melk spontaan zuur van werd maar ze had talent voor brood. Een koele berging uit de jaren 1900 in huis hielp ook.

IMG20210813205222.jpg

Alles komt goed. Warme curry en curryworst. :love2: Ik voel me al weer een stuk meer thuis

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan