Het grote slowchat topic

Je hebt het over jezelf?
Toch niet, ik ben al gewend om niet te mogen kiezen wat we eten, hoeveel ik kan eten en vuilbak mag spelen.

De vrouw en de 2 oudste daarentegen. De ene kan niet zonder haar Nutella, de andere kan de geur van Nutella niet uitstaan. Er loopt er een rond die de dag niet doorkomt zonder een boterham met boter en hagelslag.

En dan heb ik nog niet over hun hangry zijn als ze niet onmiddelijk iets kunnen eten als ze honger hebben.

Nee serieus shoot me als het ook zo ver moet komen

Eigenlijk ben ik een gamer van 120kg die nog altijd bij zijn moeder woont en aan den dop zit.
Is dat niet standaard in de Westhoek? Dat of veeboer. En in het weekend na te veel pinten in café de Zwoane te snel naar huis rijden over donkere boerenbaantjes en in de beek belanden.

Mijn buurman die 's avonds laat en in het holst van de nacht, zelfs in putteke winter, luid op zijn terras staat te bellen. Naast mijn slaapkamervenster. Met de andere op speaker, uiteraard. Wat heb je in godsnaam om half 3 's nachts te vertellen dat blijkbaar een halve wijk mag horen?
Zo luid is het dan toch niet, anders wist je wel wat hij te vertellen had 🤷‍♂️

Echt. Ik ben er helemaal klaar voor. Hoor hier wekelijks zo wel verhalen van leerkrachten in de vriendengroep. Leerkracht zet leerling buiten, vader kan daar niet mee om en komt naar school om de leerkracht ineen te slagen. Weekje werkonbekwaam 🤷‍♂️ Dolletjes.
Wraakroepend!!!!
Die hebben al zoveel vakantie, hup... nog een week erbij :angry:.

Wraakroepend!!!!
Die hebben al zoveel vakantie, hup... nog een week erbij :angry:.
Ha ok, ik dacht dat die vader werkonbekwaam was.

Dat heb je met die smartboards tegenwoordig, geen bordenwissers meer om mee te gooien. Wat moeten die nu doen als er zo'n driftkikker in hun klas staat? Met laptop pennetjes gooien?

Dat heb je met die smartboards tegenwoordig, geen bordenwissers meer om mee te gooien. Wat moeten die nu doen als er zo'n driftkikker in hun klas staat? Met laptop pennetjes gooien?
Het antwoord is al gegeven, en dat was: Hetzelfde als altijd, op vakantie gaan.

Als leerkracht buiten de schoolvakanties op vakantie gaan? Living on the edge!
Even serieus: Ik heb de indruk dat dit tegenwoordig ook niet meer zo een probleem is. Als ik mijn vrouw hoor, is het regelmatig "en we hebben vervanging nodig voor collega x y z omdat die 2 maand op vakantie gaat in het jaar", al is dat natuurlijk maar anekdotisch bewijs.

Even serieus: Ik heb de indruk dat dit tegenwoordig ook niet meer zo een probleem is. Als ik mijn vrouw hoor, is het regelmatig "en we hebben vervanging nodig voor collega x y z omdat die 2 maand op vakantie gaat in het jaar", al is dat natuurlijk maar anekdotisch bewijs.
Da's dan natuurlijk verlof zonder wedde, voor alle duidelijkheid.

Uiteraard, anders zou het helemaal mooi zijn :laugh:.
Voor jou en mij is dat "uiteraard" maar ik twijfel er geen seconde aan dat er mensen zijn die ervan uit gaan "dat die dan wel hun opgespaarde ziektedagen daarvoor inzetten" zoals de mythe dat je die zonder reden kan gebruiken om 2j vroeger op pensioen te gaan.

Al gans zijn leven zeker. Waar haal je andees de tijd om overal te gaan rondkloppen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan