Het grote slowchat topic

Sorry Toon, maar ik neem het persoonlijk als ouder van 4.

Winkelen gaan met 2 peuters (dus onder de 3 jaar) is echt een opdracht. Dan zijt ge blij dat er al karretjes zijn in de winkel om ze toch een beetje bezig te houden.

Dat ge ze dan niet 100% onder controle hebt is een feit en ze zullen zeker niet in aan uwe voet blijven plakken.

Dat de moeder toegeeft, komt misschien doordat er mensen kwaad naar haar kijken en wilt ze de situatie niet laten escaleren. Of misschien was ze moe na een lange werkdag en moest in 7 haasten snel naar de winkel voor eten van die avond en was haar draagkracht minder dan normaal.

En mag ik vragen wat jij gedaan hebt om de situatie te verbeteren? Heb je iets tegen moeder gezegd om haar meer op haar gemak te stellen of de kinderen aangesproken (niet aanvallend je, vriendelijk).

Ik ben vroeger altijd met 4 jonge kinderen gaan winkelen en dat liep meestal goed, maar als het eens moeilijk was, kwamen er andere mensen mij een schouderklopje geven over mijn geduld of ferm dat ge met 4 kinderen gaat winkelen.

En ik doe dit nu ook bij andere ouders met jonge kinderen, en dat maakt een wereld van verschil.

lol, waarom zou ik naar een wildvreemde vrouw gaan toestappen om haar een schouderklopje te geven. Dat zou pas raar overkomen. Nu gaat ge sebiet mij nog de schuldige maken in dit verhaal. Das toch ook de wereld op zijn kop.

Anyway, er is een verschil tussen niet 100% in de hand hebben en ze niet in de hand hebben. Zoals ik zei raceten ze vanaf het begin door de winkel waarbij ze zelfs tegen karren van andere mensen reden en de vrouw deed er niets aan. Dat is 0% in de hand hebben en haar uiteindelijke reactie was ook niets waard.
Er liepen nog mensen met kinderen rond en die kindjes bleven mooi braaf bij de ouders. En ik ga echt niet zagen als er al eens ne kleine wegloopt of begint te wenen omdat hem geen snoepke krijgt. Dat begrijp ik ook wel dat het niet altijd gemakkelijk is om ze constant bij u te hebben. Maar als uw kinderen als ongeleide projectielen door de winkel razen en ge uw staart intrekt qua straf als er eentje begint te bleiten: ja, dat is 100% de ouder die faalt en niet de omstaanders hun schuld. Vreemde kronkel daar zulle.

Ik kom binnen in de aldi en sluit die 2 van mij op in die bakken met brood. Als ik afgerekend heb ga ik ze halen. Als ik commentaar krijg pis ik tegen de commentaargever to assert dominance!

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan