Het grote intiem kapsel topic

Wat is jouw intiem kapsel?

  • M of X: Au naturel (niet geschoren)

    Stemmen: 20 11,2%
  • M of X: Brazilian (alles geschoren)

    Stemmen: 48 26,8%
  • M of X: Slip (enkel haren geschoren die zichtbaar uit je ondergoed of zwemkleding steken)

    Stemmen: 3 1,7%
  • M of X: Getrimd (korte lengte)

    Stemmen: 87 48,6%
  • M of X: iets anders

    Stemmen: 3 1,7%
  • V of X: Au naturel (niet geschoren)

    Stemmen: 1 0,6%
  • V of X: Brazilian (alles geschoren)

    Stemmen: 8 4,5%
  • V of X: Bikinilijn/driehoek (enkel haren geschoren die zichtbaar uit de bikinilijn steken)

    Stemmen: 3 1,7%
  • V of X: Getrimd (korte lengte)

    Stemmen: 3 1,7%
  • V of X: iets anders

    Stemmen: 3 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    179

Slyke

Well-known member
In navolging van een discussie in “het grote onderbroeken topic”: het grote intiem kapsel (schaamhaar) topic.

De poll is anoniem, maar discussies welkom uiteraard.

Voor mijzelf (M) alvast een no-brainer: alles geschoren.
Ik vind dat persoonlijk het meest hygiënisch, het aangenaamst en misschien ook wel het meest respectvol naar een sekspartner toe.

Maar misschien hebben jullie andere meningen?
 
Ik was vroeger begonnen met gewoon wat bij te knippen, dan beginnen trimmen, maar de korte haartjes waren te storend.

Ondertussen toch al 7 jaar of zo dat ik alles (schaamstreek en de cohones) volledig scheer.
 
Voor mijzelf (M) alvast een no-brainer: alles geschoren.
Ik vind dat persoonlijk het meest hygiënisch, het aangenaamst en misschien ook wel het meest respectvol naar een sekspartner toe.

Maar misschien hebben jullie andere meningen?
Ik vind het bizar om gladgeschoren te koppelen aan respect.

Een goede basishygiene, dat is absoluut een vorm van respect tonen aan jezelf én je partner.

Jezelf verzorgen op een manier die voor jou het makkelijkst/meest comfortabel aanvoelt lijkt me veel aangenamer voor je partner ook aangezien je je dan net meer op je gemak voelt.
Daarnaast heb ik op expliciet verzoek van partners al alles gehad tussen zo kaal als een biljartbal en een bosje "wildgroei".

Dus "iets anders" voor mij, het varieert nogal, naargelang het moment en waar ik/mijn partner zin in heb.
 
Ik zie volledig kaal geschoren niet graag bij mijn partner, dus uit respect moeten ze dat alvast niet doen voor mij.:laugh:
 
Aangezien ik al meer dan 10 jaar geen (intieme) relatie heb gehad, boeit het me echt totaal niet :unsure:
Het hangt er dus eerder vanaf waar ik zin in heb. In realiteit is dat vaak au natural, maar in de zomermaanden vind ik de combinatie heel kort getrimd + ballen geschoren wel aangenaam.
Ik heb daarnaast ook wel nooit begrepen waarom kaal geschoren hygiënisch zou zijn. Foutje van de evolutie ofzo?

Ik ben dus maar voor 'iets anders' gegaan.
 
Mijn madam maakt het niets uit zegt ze, dus ik trim/scheer niet alles.

Mijn madam is geschoren, al zo makkelijk als je daar eens in de buurt moet zijn. :unsure:
 
Kort getrimd hier. Zou volledig ongeschoren ook niet meer kunnen verdragen.

Bij mijn partner maakt het mij niet zoveel uit. Meestal is het bij haar gewoon ook wel getrimd.
 
Helemaal natuurlijk. Ik ben te lui om het scheren bij te houden en voor mijn man maakt het helemaal niet uit.
Een paar dagen per maand is het wel een beetje lastiger maar gewoon wat extra wassen en dat is dan ook weer opgelost.
 
Allebei alles weg... Geen echte reden toe genre hygiëne of zo (da's klopt toch niet). Gewoon voorkeur zeker. Moeilijker als dat moet het niet worden :)
 
Ik vind het bizar om gladgeschoren te koppelen aan respect.

Een goede basishygiene, dat is absoluut een vorm van respect tonen aan jezelf én je partner.

Ja, je hebt gelijk, misschien slecht verwoord.

Ik bedoel vooral “onderhouden“ als respectvol, want in mijn persoonlijk geval is het natuurlijke bosje nou niet bepaald hygiënisch (in die zin dat zelfs na een frisse douche er nogal heel veel haar is dat er niet echt appetijtelijk uit ziet).

Maar misschien is dat ook verschillend persoon per persoon? Misschien dat sommigen meer of minder natuurlijk haar hebben, zodat een au naturel wel meevalt?
 
@Slyke Voor je poll, moet X geen losse keuze zijn? Want nu kan je als X kiezen voor Max / X of Vrouw / X?

Ja, ik heb getwijfeld.
Enerzijds heb je X die zich soms meer identificeren met M of V (vandaar de samenvoeging); anderzijds heb je X die zich volledig als non-binair beschouwen (dus dat zouden aparte opties moeten zijn dan).

De bestaande keuzes kan ik niet meer aanpassen zonder hulp van een mod (nieuwe opties blijkbaar wel).
Zal ik anders X nog eens afzonderlijk toevoegen?
 
Ik heb daarnaast ook wel nooit begrepen waarom kaal geschoren hygiënisch zou zijn. Foutje van de evolutie ofzo?

Evolutionair zijn we al heel wat schaamhaar verloren, doordat er destijds aantrok was voor bepaalde beestjes (luizen etc…).
Maar de functie is dat het enigszins een barrière zou moeten vormen voor minder wrijving tijdens seks, de gevoelige huid van de vagina zou moeten beschermen, maar ook dat het een “signaal” zou moeten zijn wanneer iemand geslachtsrijp is.
En ik geloof dat er ook bepaalde feromonen verspreid worden via schaamhaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Ik heb heel mijn lichaam gelaserd dus buiten mijn hoofdhaar ben ik compleet haarloos. Wat mijn partner doet moet hij maar weten zolang het netjes is qua onderhoud in de zin van dat ik geen smerige kaasrand tref tijdens het geven van een bj. Das pas fucking ranzig.😵‍💫
Maar of hij zijn private parts wilt scheren of trimmen maakt mij niets uit maar meestal is het bij hem trimmen. Ik mag niet harsen bij hem daaro. 🥺

Persoonlijke voorkeuren veranderen wel door de jaren heen heb ik gemerkt. Vroeger vond ik zo'n bosje schaamhaar of borsthaar helamaal ieuw en bah en iegh maar nu boeit het niets zolang de gastheer voor de rest lekker is.
 
Ik heb een driehoekje, ben er helemaal blij mee. Zo'n krullend bosje!

Ik bedoel vooral “onderhouden“ als respectvol, want in mijn persoonlijk geval is het natuurlijke bosje nou niet bepaald hygiënisch (in die zin dat zelfs na een frisse douche er nogal heel veel haar is dat er niet echt appetijtelijk uit ziet).

Maar misschien is dat ook verschillend persoon per persoon? Misschien dat sommigen meer of minder natuurlijk haar hebben, zodat een au naturel wel meevalt?
Ja, ik denk dat jij het er gewoon appetijtelijker vindt uitzien. Ik vind schaamhaar aantrekkelijk, zowel bij mannen als bij vrouwen. Zachte krulletjes <3
 
Mijn madam heeft er ne pijl geschoren dat naar beneden wijst zodat ik altijd weg vind als ik heb gedronken en bij mij is het getrimd.
 
Één optie staat er nog niet in voor zowel M V of X

Niets beter dan een meme om dit duidelijk te maken :

cacf0656d5777794173bbf21da7b5326.jpg
 
Één optie staat er nog niet in voor zowel M V of X

Niets beter dan een meme om dit duidelijk te maken :

cacf0656d5777794173bbf21da7b5326.jpg
Ge hoeft daarvoor niet in een relatie te zitten :unsure:


Persoonlijk vind ik bij mezelf hele lange haren vrij onaangenaam. Dat stoort me ofzo, maar het varieert van moment tot moment maar bijna nooit full bush :p Al heb ik een voorkeur voor geschoren zeker als er activiteiten op het menu staan :unsure:
 
Terug
Bovenaan