LaCucaracha
Well-known member
Door de lagere vennootschapsbelasting ( tov tarieven PB) en de lagere sociale bijdragen ( enkel zelfstandige betaalt en die kan via zijn vennootschap spelen met zijn bezoldiging en dus zijn sociale bijdragen <---> werknemer en werkgever betalen of eenmanszaak betaalt op effectief netto belastbaar inkomen, dus geen optimalisatie via brutobezoldiging) slaat die vervennootschappelijk tegengaan echt een grote kater in de overheidsfinancien.
Ik hoop oprecht dat ze de vennootschapsbelasting verhogen indien niet x aantal mensen te werk worden gesteld (hell, gewoon het 33% tarief van vroeger terug invoeren, dat was een eerlijk tarief) , VVPRbis afschaffen, verstrengen, liquidatiereserve verstrengen of afschaffen.
Niet omdat ik het al die eenmansvennootschapjes misgun, maar omdat er geen enkele economische logica is waarom Jan de IT consultant (para)fiscaal beter af is dan BV Jan de IT consultant.
Ik hoop oprecht dat ze de vennootschapsbelasting verhogen indien niet x aantal mensen te werk worden gesteld (hell, gewoon het 33% tarief van vroeger terug invoeren, dat was een eerlijk tarief) , VVPRbis afschaffen, verstrengen, liquidatiereserve verstrengen of afschaffen.
Niet omdat ik het al die eenmansvennootschapjes misgun, maar omdat er geen enkele economische logica is waarom Jan de IT consultant (para)fiscaal beter af is dan BV Jan de IT consultant.

Of wat bedoel je juist?
. Ik heb al opdrachtgevers gehad die geen eenmanszaken aanvaarden. Net omwille van de beperkte aansprakelijkheid. Binnen finance en compliance ligt dat wel nog gevoelig.