GETHEZ
Well-known member
Ge moet dan ook ni 'trekke in koud weer eh, lmaoMaan is altijd klein op foto
Maar ze is irl wel groot vandaag![]()
Maar ik kijk naar de foto, en dan irl, doe maar maal 2
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ge moet dan ook ni 'trekke in koud weer eh, lmaoMaan is altijd klein op foto
Maar ze is irl wel groot vandaag![]()
De maan zal niet groter dan anders zijn maar ze lijkt zo groot omdat ze laag boven de horizon hangt.
Ik denk het eerste omdat dat vrij echt en somber was voor velen van ons. Dat tweede is zagen over mensen die zagen, ook al hebben ze ongelijk of niet. Ik begrijp u hoor, maar daar over blijven doorbomen lost niets op.Ik weet niet wat het ergste is, god ganse dagen regen en grijs weer of iemand die in termen als "we kunnen het ons niet meer voorstellen" spreekt als het gaat over fenomenen die we slechts 2 jaar niet meer gezien hebben. En dan nog, zelfs vorig jaar in januari waren er nog een hoop dagen die "zonnig" waren.
Net zoals het niets oplost om te blijven doorbomen over het weer dat we afgelopen maanden gehad hebben. Ik denk dat we gewoon best genieten van de tijd die we nu krijgen met de zon ipv te doen alsof dat iets is dat we niet veel meer zullen meemaken.Ik denk het eerste omdat dat vrij echt en somber was voor velen van ons. Dat tweede is zagen over mensen die zagen, ook al hebben ze ongelijk of niet. Ik begrijp u hoor, maar daar over blijven doorbomen lost niets op.
2.5 dagen veel zon hier van de 5 dagen, en das al heel mooi als we 1.5 jaar terug gaan. Januari 2024 was daar de weinige betere maand in een ongeziene reeks van vele grijze maanden. Dat kan dit jaar idd compleet anders zijn, het is al anders dan vorig jaar zelfde tijd sowieso.
Daarom reageer ik er niet echt (meer) op, maar ieder zijn foruumdinkNet zoals het niets oplost om te blijven doorbomen over het weer dat we afgelopen maanden gehad hebben. Ik denk dat we gewoon best genieten van de tijd die we nu krijgen met de zon ipv te doen alsof dat iets is dat we niet veel meer zullen meemaken.

Augustus 2024: 235u zon, normaal 192u.2.5 dagen veel zon hier van de 5 dagen, en das al heel mooi als we 1.5 jaar terug gaan. Januari 2024 was daar de weinige betere maand in een zeldzame reeks van vele grijze maanden.Dat kan dit jaar idd compleet anders zijn, het is al anders dan vorig jaar zelfde tijd sowieso.
Augustus 2024: 235u zon, normaal 192u.
Juli 2024: 198u zon, normaal 204u.
Klimaatontkenners kennen we allemaal al. Maar op dit forum zitten we met zonontkenners.

Een nieuw jaar, met hopelijk meer zon en minder regen dan vorig jaar. Ik hoop dat het een éénmalige anomalie was en geen trend want anders ga ik nog klimaatvluchteling worden.Gebrek aan zonneschijn ontkennen zou strafbaar moeten zijn!
Ik bedoelde feb ma apr mei 24 en daarvoor van half okt tot gans nov dec 23: GRIJS. Weinig zon.
Maar laat ons idd vooruit kijken nu, dat moet beter deze lente, veel beter dan de vorige.
Blij met die dagen zon die we nu hadden of hebben hoor.
Vrij dicht in bepaalde bekkens...Hoe dicht hebben we eigenlijk bij overstromingen gezeten de laatste weken? Ik reed daarstraks van Werchter naar Rotselaar en de bossen (Demerbroeken) staan daar volledig blank. Het is jaaaaaaren geleden dat ik het daar nog eens zo gezien heb, ik denk van de overstromingen van '98 ofzo...
Nog een paar opeenvolgende dagen met 20mm en meer konden/kunnen er echt niet meer bij.Intussen gaan de helft van alle meetpunten al vlotjes boven de 20mm neerslag over de voorbije 24u en we zijn er nog niet vanaf...
De velden liggen er verzopen bij want de bodem is nu echt wel oververzadigd.
Er moet echt hoogdringend een langere drogere periode komen of anders zal het bij de eerste de beste "waterbom light" weer dik prijs zijn.
Deze periode zit er nu precies wel aan te komen na donderdag maar het blijft in dit 'nieuwe normaal' altijd afwachten hoe het uitdraait...