Herfst & winter 2024/25

Vandaag een zonnige dag met heel af en toe en wolkje. Gisteren en eergisteren halfbewolkt, maar toch veel licht. Ondanks de kou doet dat zonlicht echt wel deugd.
Vanmorgen was de weg wel een schaatsbaan, maar dat neem ik er dan weer bij om eens wat zonnestralen te zien.

Vandaag een zonnige dag met heel af en toe en wolkje. Gisteren en eergisteren halfbewolkt, maar toch veel licht. Ondanks de kou doet dat zonlicht echt wel deugd.
Vanmorgen was de weg wel een schaatsbaan, maar dat neem ik er dan weer bij om eens wat zonnestralen te zien.

Zonnige dag? Hier was het een en al mist heel de dag.

Aan de kust de hele dag zon en +7° tussen 14u en 16u, vandaag 8kw injectie wat voor een winterdag super goed is.

Vanmorgen wel spekgladde voetpaden en een paar tegen dek zien gaan.

Geeft het KMI nu van dinsdag tot zondag zon????
Hmmmm ik heb toch mijn twijfels.
Het hoog verplaatst zich de komende dagen en we gaan van een NNW naar een ZZW stroming met toch wat restanten van storingen. Opklaringen wss. wel maar echt zonnig gaat lastig worden in die set-up.

Hmmmm ik heb toch mijn twijfels.
Het hoog verplaatst zich de komende dagen en we gaan van een NNW naar een ZZW stroming met toch wat restanten van storingen. Opklaringen wss. wel maar echt zonnig gaat lastig worden in die set-up.
Tis al verdwenen op site kmi. Deze morgen was het nog vollenbak zon. Nu enkel zaterdag nog. Maar die zal wss ook wel verdwijnen.

De eerdere voorspellingen van het KMI riepen sowieso al vragen op. Zeker met de nieuwe dump van vocht gaat de hogedruk opnieuw resulteren in grijs/mist/motregen denk ik. Jammer, was die neerslag deze maand er niet geweest was er zeker al kans op meerdere dagen zon/blauwe hemels, en ook kou. Hogedruk zou tot >1042 hPa stijgen op zondagnacht, in een normaal klimaat zou dat een uitstekende nacht geweest zijn om waar te nemen.

Zoals al enkele keren gezegd, daarom is regen dus the gift that keeps giving. Maar niet op de leuke manier.

Vanmorgen wou ik een tochtje gaan lopen met kameraden. Ik heb het moeten annuleren want heel mijn oprit was één spiegel geworden. Blijkbaar heeft het vannacht nog lichtjes geregend, niet veel maar genoeg om van mijn oprit een schaatsbaan te maken.

Het is nu +3°C en voor vannacht verwacht het KMI -2°C. Hoe is dit mogelijk met zo veel bewolking? Vandaag wat zon gehad overdag maar nu is het dichtgetrokken. Ofwel moet die bewolking weer gaan oplossen vannacht.

Vannacht was het zelfs opgewarmd in de loop van de nacht en kwam het kwik hier boven 0°C, ik vermoed door zachte lucht die van de Noordzee kwam. Aan de grond is het wel blijven vriezen.

NLMQumR.jpeg
Ik vind niet meteen een hoekje om dit te zetten, maar die volle maan is echt big ass...

Geeft zelfs zo groot nog niet op foto...

Terug
Bovenaan