Herfst & winter 2024/25

Gisteren ook bijna gevallen rond 23u.
Vanop het fietspad de gewone straat ingedraaid met het stepke en het schoof gewoon weg, nog net mijn voeten kunnen zetten sjans.

Hier is het toch ook nog serieus glad op sommige plekken.

Wel wat vreemd, een fietspad waar dagelijks honderden fietsers passeren - je zou denken dat dat vrij gemaakt werd maar nee...

Dat is toch al langer geweten dat noodweer.be nogal sensatiegericht is, en dat hln er dan als de kippen bij is om het op te pikken :)
Onzin. Ik volg noodweer.be al veel langer dan vandaag en die geven dagelijks accurate info. Weersverwachtingen zijn trouwens nog altijd voorspellingen. Dus schiet niet op de pianist als het bv. ergens meer of minder regent of sneeuwt enzovoorts..

Yay, stond daarnet hier boven stil omdat er iemand van rechts kwam daar. Ben heel de baan terug achteruit mogen rijden want nul grip. Zeker 20% gewoon naar beneden geschoven -_- en dat is met winterbanden. Maar al de sneeuw, nu volle zon en met moeite -4 dus 1 glijbaan

Yay, stond daarnet hier boven stil omdat er iemand van rechts kwam daar. Ben heel de baan terug achteruit mogen rijden want nul grip. Zeker 20% gewoon naar beneden geschoven -_- en dat is met winterbanden. Maar al de sneeuw, nu volle zon en met moeite -4 dus 1 glijbaan
Geen sneeuwkettingen verplicht?

Geen sneeuwkettingen verplicht?
Lol nee, met spijkerbanden ( wat dan ergens tussen winterbanden en kettingen zit) mag je zelfs Oslo niet binnen zonder extra te betalen. Laat staan sneeuwkettingen. (maw ik heb geen kettingen en heb nog nooit iemand die weten gebruiken) Nu goed, ik heb nog nooit effectief vast gezeten. Wat schuiven en af en toe eens moeten terugkeren omdat het miserie was. Maar de dagen waarop het echt een probleem is zijn op 1 hand te tellen normaal gezien.

Straks wel naar de dochter haar manege en dat is nog veel steiler om de weg op te geraken, zullen zien hoe dat gaat.

Het komende weekend komt hogedruk weer stevig in het zadel. Opnieuw wordt de trend bevestigd dat hogedruk veel meer voet aan wal lijkt te krijgen dan in eerdere maanden, wat wel hoopgevend is naar de zomer toe. Ik zie zelfs waardes van >1040 hPa verschijnen, dat is niet abnormaal (en zelfs eerder typisch) voor deze tijd van het jaar, maar de laatste paar regenachtige jaren kwam dit niet voor. De hoogste luchtdruk ooit gemeten in ons land is 1048 hPa, op 20 januari 2020 (en daarop volgende een mooi voorjaar!).

We lijken daarmee een naar moderne normen ongekend droge periode tegemoet te gaan, mogelijks blijft het zelfs langer dan een week droog, stel je voor zeg. En in theorie ook een zonnige periode. Natuurlijk, dat laatste blijft nog altijd eerst zien, dan geloven.

We lijken daarmee nog altijd grotendeels gelijk te blijven lopen aan de evolutie van januari 2024. Ook die begon extreem nat, waarna er een droge periode (met zon!) kwam en uiteindelijke eindigde de maand zo goed als normaal (ietsje te nat nog). Natuurlijk, we weten allemaal wat er dan na die januarimaand volgde, dus hopelijk stoppen de gelijkenissen daar.

Laatst bewerkt:
Vandaag heeft de zon de hele dag geschenen. Ook al was het koud en net rond het vriespunt, toch even de laptop mee op het terras gepakt en daar gewerkt. Puur genieten :love:

De hele volgende week zou het wel terug grijs worden, hopelijk toch af en toe een opklaring tussendoor.

Eén volle dag zon gisteren was al teveel blijkbaar, er komt nu een redelijke mist op, en bye bye zon en bleu skies. Het is idd precies moeilijk met al dat vocht in de lucht en grond om eens een paar dagen zonnig te blijven, als tegengewicht voor de vele grijze dagen.

Het was toch dat, en gisteren ook mooi gewandeld. Direct weer, maar sommige secundaire wegen lijken me nu wel meer aangevroren met mist van vannacht precies, want m'n terras en wandelpad waren vrij droog en sneeuwvrij. Nu een dun ijzel ijslaagje met kleine witte glinsters erop.

Als het een zonnige lente wordt gaan de mensen niet meer weten wat er gebeurd.

Laatst bewerkt:
Eén volle dag zon gisteren was al teveel blijkbaar, er komt nu een redelijke mist op, en bye bye zon en bleu skies. Het is idd precies moeilijk met al dat vocht in de lucht en grond om eens een paar dagen zonnig te blijven, als tegengewicht voor de vele grijze dagen.

Het was toch dat, en gisteren ook mooi gewandeld. Direct weer, maar sommige secundaire wegen lijken me nu wel meer aangevroren met mist van vannnacht precies, want m'n terras en wandelpad waren kwasie droog en sneeuwvrij. Nu een dun ijzel ijslaagjee met kleine witte glinsters erop.

Als het een zonnige lente wordt gaan de mensen niet meer weten wat er gebeurd.

Jij hebt vandaag zon gehad?
Hier rond Antwerpen al sinds de ochtend zeer mistig. Momenteel ongeveer 150m zicht, de hele voormiddag was dit nog geen 100m.
Ben aan het wachten tot het openbreekt, we zien het wel weer.

Hier ook al de hele dag grijs, wel nog rond het vriespunt en de sneeuw ligt er nog steeds. Toch een paar mooie winterse dagen zo.

Jij hebt vandaag zon gehad?
Hier rond Antwerpen al sinds de ochtend zeer mistig. Momenteel ongeveer 150m zicht, de hele voormiddag was dit nog geen 100m.
Ben aan het wachten tot het openbreekt, we zien het wel weer.
Vanochtend nog even ja. De moment dat het 0 a 1C werd ongeveer na de middag, kwam er bijna direct ook een mist op. En nu hangt er een vrij dichte mist op een klein uurtje tijd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan