Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja hier vlaamse Ardennen ook volop voor de moment.Hier, in Merelbeke, is het op dit moment ook weer goed aan het sneeuwen.
Hopelijk dan een temperatuur- of RV daling dan, zodat de smelt deze namiddag beperkt blijftRond 11u zou de zon moeten uitkomen, dat kan mooie beelden opleveren van het sneeuwtapijt. Maar wees gerust, de afstraffing zal nog wel volgen!
Grappig wel om te zien dat er meer file leek te staan in regio Kortrijk dan rond Brussel. Iedereen rond Brussel preventief aan het thuiswerken zeker? (al is Kortrijk tegenwoordig derde filestad van Vlaanderen aan het worden na Brussel en Antwerpen)

Het komt soms op een halve graad aan hé. En de bodem ligt overal nat, dat helpt zeker niet om de eerste vlokken te doen blijven liggen. Ik ben nu op het werk en hoop dat er thuis tegen vanavond nog iets van de sneeuw overschietBlijf in Hasselt toch goed sneeuwen.
Eens iets anders dan regen maar waar de sneeuw smelt zijn er toch gigantische plassen van het water dat niet weggeraakt.

Ondertussen gestopt, en volgens mij zal het niet al te lang blijven liggen...Hier, in Merelbeke, is het op dit moment ook weer goed aan het sneeuwen.
Ja met de zon vrees ik toch dat de temperatuur rap de hoogte gaat inschieten. Dus bye sneeuw dan, behalve op plekken waar er een dik aaneengesloten pak van 10cm+ ligt.Ondertussen gestopt, en volgens mij zal het niet al te lang blijven liggen...
Dat is de gebruikelijke modus operandi in België (Vlaanderen)Alweer storm in een glas water dus. Hier alle sneeuw al verdwenen. Typisch paniek België.
Dat is de gebruikelijke modus operandi in België (Vlaanderen)
Noodweer.be pikt er het meest spectaculaire kaartje uit van alle modellen (dat er dus bijna per definitie naast zit gezien de discrepantie met andere modellen) en brouwt daar dan een fear mongering verhaaltje rond.
HLN gaat dit vervolgens overnemen, dan het 'avondshow'-gezwam op de radio waar de forenzen naar luisteren en ten slotte de talking heads op tv. Vanaf dan zit het spel op de wagen en begint iedereen elkaars kop zot te maken. Dan duikt er ergens een zot met zijn auto in een gracht en is het van 'zie je wel!'
Maar zoals gisteren voorspeld dus nauwelijks accumulatie omwille van de toen al genoemde redenen, m.u.v. een beperkt aantal regio's waar de parameters (tijdelijk) wel net goed zitten/zaten.
Komen deze namiddag mooie opklaringen aan van over de Noordzee, al gaan die wss. het oosten niet bereiken voor het donker wordt.
Die neerslag is idd. gevallen (zij het minder dan voorspeld) maar voor de modellen is neerslag + temp<0° = accumulatie maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet op een warme bodem en bij een iets hogere temp.alle modellen waren mee hoor met een pak sneeuw, helaas is het net iets een halve graad te warm gebleken. Het is hier gewoon meestal kantje boordje in vlaanderen door de invloed van de noordzee.
De modellen kunnen er soms flink naast zitten, want één afwijking kan dan voor een hele week nadien nog gevolgen hebben.Die neerslag is idd. gevallen (zij het minder dan voorspeld) maar voor de modellen is neerslag + temp<0° = accumulatie maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet op een warme bodem en bij een iets hogere temp.
Het zal eerder een schaatsbaan wordenhopelijk ligt het morgen een beetje droog dat ik kan gaan fietsen.
En als je er een opmerking over geeft word je gebant van de facebook pagina, ik kan dus niet meer kijken daarDat is de gebruikelijke modus operandi in België (Vlaanderen)
Noodweer.be pikt er het meest spectaculaire kaartje uit van alle modellen (dat er dus bijna per definitie naast zit gezien de discrepantie met andere modellen) en brouwt daar dan een fear mongering verhaaltje rond.
HLN gaat dit vervolgens overnemen, dan het 'avondshow'-gezwam op de radio waar de forenzen naar luisteren en ten slotte de talking heads op tv. Vanaf dan zit het spel op de wagen en begint iedereen elkaars kop zot te maken. Dan duikt er ergens een zot met zijn auto in een gracht en is het van 'zie je wel!'
Maar zoals gisteren voorspeld dus nauwelijks accumulatie omwille van de toen al genoemde redenen, m.u.v. een beperkt aantal regio's waar de parameters (tijdelijk) wel net goed zitten/zaten.
Komen deze namiddag mooie opklaringen aan van over de Noordzee, al gaan die wss. het oosten niet bereiken voor het donker wordt.

Dat is toch al langer geweten dat noodweer.be nogal sensatiegericht is, en dat hln er dan als de kippen bij is om het op te pikkenEn als je er een opmerking over geeft word je gebant van de facebook pagina, ik kan dus niet meer kijken daar![]()