Herfst & winter 2024/25

Fracking k*tsneeuw... Drab om door te rijden morgenvroeg, treinen die weer hopeloos vertraagd gaan zijn want NMBS kan niet om met wat voor weersomstandigheden dan ook.

Vlaanderen geniet van eerste sneeuwpret.
Ja, jongens, dat is pret en genieten, hoor. Kutweer.
En in dezelfde titel: 'waarschuwing voor zware en gevaarlijke ochtendspits'. Ja, meer genieten dan dat wordt het niet.

Al vrij veel gesmolten van wat er gisteren gevallen is door de warme/natte bodem en de temperatuur is ook licht positief gebleven vannacht, nieuwe zone is nu wel gearriveerd, kijken wat dat nog gaat brengen.
Volgens harmonie zou er nu nog 7-8cm sneeuw liggen en dat zou vandaag oplopen tot 10-15, helemaal verkeerd dus. Icon heeft er beter zicht op, laat nu 1-2cm zien en dat zou oplopen tot 5-6 vandaag, in de namiddag jammer genoeg weer oplopende temperaturen.

Alweer storm in een glas water dus. Hier alle sneeuw al verdwenen. Typisch paniek België.

waar is mijn 7-10 cm... bijna alles gesmolten kanten aalst. Straten liggen er gewoon bij, enkel op gras nog wat..

Geen idee welk weerbericht jij volgt maar in die regio was er nooit veel verwacht :unsure:

Ik had eigenlijk gewoon de koppen en waarschuwingen in het nieuws gezien/gehoord. En Google weerbericht toonde dus ook sneeuw gisterenavond en vannacht voor mijn dorp. Maar niets van aan blijkbaar.

In omgeving Aalst lag er deze morgen minder sneeuw dan in omgeving Ninove, dus grote verschillen op een korte afstand. 't Is wel eerder drab sneeuw en van de sneeuw van gisterenavond is er al een groot deel gesmolten.

In Belgisch Lotharingen +8°C, in de rest van het land rond of net boven 0°C

In Hasselt lag er een laagje van een cm of twee denk ik. Wegen waren vrij goed begaanbaar moet ik zeggen.

Terug
Bovenaan