Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog even van genieten van die droogte, nog even genieten van het niet moeten kijken naar de neerslagradar voor naar buiten te gaan. Droogte wordt zo stilaan een luxe in onze regio.De laatste 20 dagen viel er in Ukkel de volle 3,55m neerslag! Toch iets positiefs in deze donkere tijden.
Topic heet herfst/winter 2024/25, ik denk wel dat langer vooruitkijken mag. Voor een week vooruit kan je ook bij het KMI terecht gewoon. Desondanks is zondag, de omslag, ook minder dan een week weg.Misschien dat we beter maximum een week vooruit kijken (wat hier al zoveel is gezegd is trouwens) en genieten van de mooie momenten die er zijn?
Goh ja, begrijp me niet verkeerd. Uw posts en bijhorende onderbouwingen/analyses kan ik wel waarderen hoor. Ze zijn in ieder geval veel leuker om te lezen dan de posts met klaagzangen van maximum 5 woorden als ze een grijze wolk zien.Topic heet herfst/winter 2024/25, ik denk wel dat langer vooruitkijken mag. Voor een week vooruit kan je ook bij het KMI terecht gewoon. Desondanks is zondag, de omslag, ook minder dan een week weg.
En ja, zelf heb ik ook genoten van de voorbije 2 weken. Elke dag. Nu nog steeds. Dat maakt het afscheid straks des te pijnlijker. Maar het is ook niet zomaar, het is omdat de drukverdelingen weer akelig dicht aanleunen bij het eerdere vastgeroeste patroon dat maandenlang overvloedig veel neerslag heeft opgeleverd, waarvan er hoop was dat we er eindelijk vanaf waren. Ook omdat het de kansen op een echte winter decimeert. Het laatste wat een echte winter straks nodig heeft is veel neerslag in november, die vervolgens de basis kan vormen voor somber weer in december/januari, waardoor het niet goed kan afkoelen. Wil dat zeggen dat een goede winter niet meer kan? Nee. Het wil wel zeggen dat de kansen lager zijn, nog lager dan ze al liggen in het nieuwe klimaat.
De equivalent voor de zomer is veel neerslag in mei. Als je dat hebt, weet je dat de kansen slinken voor een mooie zomer, want hoe natter, hoe moeilijker de zon het zal hebben. Dit jaar was dat ook het geval. Een droge mei legt daarentegen een basis voor een mooie zomer.
Had de uitleg uit je volgende post er ook bij gestaan kwam het voor mij al minder over als een zoveelste 'doembericht'....
Tot wanneer? Geen idee. Misschien een week. Misschien een maand. Misschien tot maart. Misschien tot de orkanen weer beginnen volgend najaar. Het is allemaal al voorgevallen qua tijdsduur.
...
Ja, ik verwijs daarmee vooral naar het feit dat in het nieuwe klimaat patronen veel langer vastzitten. En een doemscenario dus wel kan. We komen trouwens nog maar net uit een waar doemscenario: 12 maanden op rij te nat.Het is maar dit stukje uit je vorige post waar ik eigenlijk naar verwees:
Had de uitleg uit je volgende post er ook bij gestaan kwam het voor mij al minder over als een zoveelste 'doembericht'.
Kwaadwillige weergoden.Nog een geluk dat het een vrije maandag is.
Want toch de indruk dat de weekend vaker iets minder zijn van weer, en tijdens de werkweek beter.
.daarvoor volgt de afstraffing he.Vandaag is het nochtans weer verrassend zonnig hier.
Dan heb je geluk. Per wolkenfoto toch het meeste van ons land onder de wolken momenteel. En eenmaal deze verdreven is (wat niet meer voor zonsondergang zal zijn, beweegt traag zuidwaarts en grens is momenteel Noord-Nederland) ligt de volgende wolkenband alweer klaar om het morgen ook weer somber te houden. En daarna ligt de volgende ook al klaar.Vandaag is het nochtans weer verrassend zonnig hier.
Dan heb je geluk. Per wolkenfoto toch het meeste van ons land onder de wolken momenteel. En eenmaal deze verdreven is (wat niet meer voor zonsondergang zal zijn, beweegt traag zuidwaarts en grens is momenteel Noord-Nederland) ligt de volgende wolkenband alweer klaar om het morgen ook weer somber te houden. En daarna ligt de volgende ook al klaar.