Sneeuwstorm
Well-known member
Tussen Ninove en Geraardsbergen. Die eerste foto is van de Gavers in Geraardsbergen , die daaronder is langs de Dender.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht al dat ik dat stuk dender kon. Engeveer ter hoogte v d "zelfbouwmarkt"Tussen Ninove en Geraardsbergen. Die eerste foto is van de Gavers in Geraardsbergen , die daaronder is langs de Dender.

daardoor is het vannacht maar -3 geweest, terwijl met een heldere hemel het gemakkelijk richting -8 of plaatselijk -10 kon gaanDe gevoelstemperatuur was hier vanmorgen sowieso -9. Nu is het -1, maar gevoel nog -6.Met opklaringen was het nog veel kouder geweest wellichtdaardoor is het vannacht maar -3 geweest, terwijl met een heldere hemel het gemakkelijk richting -8 of plaatselijk -10 kon gaan

We zijn weer vertrokken voor 11 maanden.Jammer dat het weer gedaan is. Ik ben al depri aan het worden als ik denk aan de kopende dagen. Grijs, veel wind en regen.![]()
Jij optimist.We zijn weer vertrokken voor 11 maanden.
ze hadden ons nochtans beloofd dat we het nieuwe spanje gingen zijn door de opwarming van de aardeMss zijn wij weersgewijs gewoon het nieuwe schotland

ze hadden ons nochtans beloofd dat we het nieuwe spanje gingen zijn door de opwarming van de aarde![]()
Maar al die dagen met >10°C zijn toch iets van de laatste jaren me dunkt. Vroeger was dat wel eens 10°C maar dat bleef niet weken lang aanhouden. Zo tussen 5 en 10°C was meer normaal (en dan af en toe een koudere periode waardoor de Tmax rond de 5°C zat - tegenwoordig is de normaal gebaseerd op de laatste 30 jaar en al opgetrokken naar 6°C door het opwarmende klimaat - 30 jaar geleden was dat 5°C en als je >100 jaar teruggaat zal dat 4°C geweest zijn, voor het aantal dagen met sneeuw toch een gigantisch verschil). Januari zit nu nog onder normaal qua temperatuur, ik ben benieuwd of we nog steeds onder normaal gaan eindigen of het einde van de maand dat gemiddelde zodanig omhoog gaat trekken dat het toch nog een zachte maand wordt.Zal nog wel meevallen, ZW-circulatie idd. weer hersteld (wat ook de 'normale' situatie is hier) maar geen echt grote neerslaghoeveelheden in de langetermijnpluim.
Althans niets dat ook maar van ver vergelijkbaar is met wat we in november-december kregen.