Herfst en winter 2023/24

Gisterenochtend gaan wandelen met dikke jas, handschoenen en muts op. Deze middag was het gewoon een lichte regenjas aan. Wat een verschil.
 
Zonet terug van ons dochter weer eens af te zetten op school met de fiets. 9 graden vind ik persoonlijk toch aangenamer dan die vriestemperaturen, toch om de fiets ofzo te pakken. Lucht binnenshuis is ook minder droog omdat er minder moet verwarmd worden.
 
De kou is niet zozeer een probleem, maar de voorbereidingstijd neemt wel toe in de winter, doordat je zoveel verschillende lagen moet aandoen en zien dat je niks vergeet :)
En veel meer was ook als je met 3-4 lagen kledij rondrijdt ...
 
Windveld was vannacht precies iets krachtiger dan ze hadden ingeschat. KMI gister pas heel laat met een soort van waarschuwing gekomen terwijl het aanvankelijk nogal gedownplayed werd van 'het gaat waaien maar veel minder hard dan zondag op maandag', niet dus.
 
Amai dat moet ik hier ten vroegste in april proberen. Is een appartement of passiefhuis?
Vrijstaande woonst van 1968. Ben nu geen koukleum en ik was alleen thuis.

Die wind mag wel stoppen. En de regen ook. 12 graden met een prematuur voorjaarszonneke mag dan wel. Als dat niet gaat is -2 ook oké.
 
Vanaf nu mag het beginnen zomeren voor mij, geef mij gerust van november tot begin januari koude & vorst.
En liefst nog wat sneeuw ook, niets feeërieker dan een sneeuwlandschap.
 
Hier had het toch behoorlijk gevroren -2.7°C deze morgen.
En nu is het +8°C.
Groot verschil toen ik iets voor 9u vertrok met mijn fiets en toen ik terugkwam 's middags. Prima weer, zonnig en winters 's morgens en in de zon lijkt het wel lente in de namiddag.
 
Na de winterse temperaturen van de laatste weken is dit toch wel genieten neen? Gewoon al werken terwijl je buiten die zon ziet, heerlijk
 
Wind wind wind...
Hadden beter een windmolen gezet dan zonnepanelen gelegd...
We zitten intussen al 3 weken achter met kwh productie tegenover gemiddelde.
Vanaf tweede helft volgenfe week weer kou in de kaarten, ben eens benieuwd.
 
Ik heb het gisteren ondervonden aangezien ik met de fiets gaan werken was en 20km moest stampen tegen de wind in. Zondag ook veel wind trouwens, ik ging niet vooruit, behalve wanneer ik wind mee had natuurlijk.
 
Precies toch redelijk wat regen dat op ons afkomt morgen en overmorgen. Daarvoor code geel in het zuiden van het land.
 
Terug
Bovenaan