Herfst en winter 2023/24

De natuur kan nu wel een maand of 2 verder denk ik met alle regen die we al gehad hebben. Grondwater op overschot.

Gewoon een "gematigd" droge maand zou goed zijn, zonder dat het direct 5 maanden kurkdroog is en al het gras bruin ziet (in het huidige klimaat is het dikwijls alles of niets).
 
zucht vorige week gaven ze hier nog een periode van 4-5 dagen klare lucht. Tis weer veranderd naar 1 dag en er sluipt weer regen in.
 
zucht vorige week gaven ze hier nog een periode van 4-5 dagen klare lucht. Tis weer veranderd naar 1 dag en er sluipt weer regen in.
Idd, regen blijft komen.
Mijn madam zegt dan trek het je niet aan die regen.
Zij heeft er geen last van... Ze slaapt overdag.

Zowel gisteren als vandaag zon in de voormiddag en regen in namiddag.
 
Het begint nu toch wel echt extreem op mijn zenuwen te werken zulle. 15C en zon my ass!

Vorig week zo 1 dag gehad met in de zon 15C. Deed eens ferm deugd en in tuin veel onkruid uitgedaan en zelfs gemaaid, want was nogal chaos dat gazon. Normaal maai ik maar eerste keer in maart of zelfs begin april. En onkruid vroeg bij zijn vooraleer het teveel woekert, is dan maart. Nu was het half februari, en al aan het woekeren :S

Dat de 14 daagse voorspelling opschuift is 1 ding en ergens normaal. Maar nu is het al de 5-7 daagse ook die dag na dag opschuift naar veel of meer nattigheid. Of het volgende week vrijdag echt droog gaat zijn en 13-15C? Kan evengoed weer regen zijn tegen dan.
Ik snak naar eens 5 dagen na elkaar droger weer. Eens een buitje kan ik wel tegen dan.
 
Weer typisch, een hele dag stralend weer en moeten werken 🙈. Had anders mijn gras ook al eens af kunnen rijden.
 
Wat een rotweer, en weer heel de week van dat. Regen, regen, regen. België is precies het nieuwe Schotland aan het worden.
 
Vorig jaar hebben we hetzelfde weer gehad, het heeft toen geduurd tot half mei eer er echt een kentering kwam naar zonnig en droog. Hoe het najaar van 2022 was weet ik niet goed meer, maar als het nu terug tot half mei dit soort weer is hebben we 7 maand quasi onafgebroken regen gehad. Dat is wat te veel van het goede.
 
Wat een rotweer, en weer heel de week van dat. Regen, regen, regen. België is precies het nieuwe Schotland aan het worden.
Hier kan toch ook een stukje overdreven worden. In Ukkel viel op de eerste 10 dagen van maart 7,76mm neerslag.
Vandaag is het absoluut strontweer maar woensdag geven ze droog, donderdag zon en 17 graden. Niet zo slecht voor de 14e maart ...
 
Echt wel vreselijk weer vandaag. Ik meen me nochtans te herinneren dat die weerman van de VRT (opvolger Frank, ben zijn naam weer kwijt) zei dat er geen buitensporige hoeveelheden regen zouden vallen.

Hier kan toch ook een stukje overdreven worden. In Ukkel viel op de eerste 10 dagen van maart 7,76mm neerslag.
Vandaag is het absoluut strontweer maar woensdag geven ze droog, donderdag zon en 17 graden. Niet zo slecht voor de 14e maart ...
Het is toch vrij uitzonderlijk hoor de voorbije maanden:
"Er is in februari dubbel zoveel regen gevallen als normaal"
 
Maart begon droog, maar er is echt wel veel water gevallen al vandaag:
Ik tel al 19,3mm in Ukkel vandaag tot nu toe dus de "droogte" van het begin van maart wordt alweer ruimschoots gecompenseerd.
 
Maartse buien en aprilse grillen zijn idd normaal te noemen.
Heb ik altijd raar gevonden dat ze net dié 2 maanden vaak in een regen-context benoemen ("buien"/"grillen"), terwijl dit gemiddeld gezien de 2 droogste (maart 59.3 mm / april 46.7 mm) maanden van het jaar zijn in België. Het zal zijn dat "decemberse buien" niet goed bekt zeker?
 
Terug
Bovenaan