Herfst en winter 2023/24

Waar blijft de eerste echte vorstdag? Het KMI heeft nu hun verwachting ook weer omhoog getrokken naar +1 als minimum voor het centrum. Vannacht zou het zelfs kunnen regenen zoals gisteren …

en dat na al dat natte weer. Het zou wel es écht glad kunnen worden dan.

406369949_10231257592605895_1334108227007282677_n.jpg

Hopelijk klaart het op want er is een grote kans op poollicht vannacht of morgennacht. Er is een grote zonnevlam op weg naar de aarde.

Dichte mist aan de kust in de ochtend en deze avond, tussendoor wel zon. Gisteren heerlijk mtb-weer en droog. Hopelijk dit weekend ook rustig mtb weer met weinig wind.

Vorig jaar geen winterbanden op LN wagen geplaatst. Was ook niet nodig maar zoiets weet je nooit op voorhand.
Zou ik ze dit jaar wel gebruiken?

Ik dacht dat winterbanden nuttig zijn bij temperaturen beneden 7 graden. Ik heb er laten opleggen , is sowieso gratis via het werk (firmawagen). Rijdt ge heel weinig dan is het natuurlijk niet veel de moeite denk ik. In Duitsland zijn winterbanden verplicht, denk ik?

Ik heb in totaal 1 jaar geen winterbanden gehad wegens "what could possibly go wrong"

Zijn toen (was nog geen verplichting) uit DE teruggekomen en da's beginnen sneeuwen gelijk zot. 4u over gedaan van Aachen naar Aalst tegen 30 per uur. Elk remactie was ABS actief, elk lichte indruk op het gaspedaal patineren gelijk zot. 10 jaar ouder geworden die dag :lol:

Terug
Bovenaan