Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Het ding met kinderen is vooral dat ze blijven, ook wanneer een partner een ex is geworden. 😬

Als je er wil: geen probleem, dan ga je als alleenstaande ouder ook je stinkende best doen voor hen!
Maar als je niet zeker weet of je er wil of niet... Dan ga je nog vaak met negatieve gevolgen geconfronteerd worden mocht het alsnog fout lopen.

Idd, enfin tis alleszins nu zeker nog niet aan de orde de eerste jaren to be clear. 😅🤣

De vriendin heeft mijn ouders pas gezien en ondertussen al een paar keer.

En wat een verschil met mijn vorige relatie.
De relatie met m'n moeder was verschrikkelijk in het begin tussen m'n ex en mijn ma.
Heeft maanden geduurd voor ik ze toen mocht meepakken en tijdje zelfs geen contact met mijn moeder gehad door heel de situatie. Ze had het toen ook moeilijk nog met de breuk met mijn vorige vriendin na 14 jaar en had een negatief beeld van mijn toenmalige vriendin.
Nu stelde mijn ma zelf net voor om mijn huidige vriendin toe te voegen in de gezinsgroep voor WhatsApp . 😅
Enorme opluchting wel.

Mijn ma weet dat ik wat traditioneler ben geworden (wilde ook nooit trouwen tot recent) en met m'n ex had ik kinderen eigenlijk aan de kant gezet omdat ze dat niet wilde (en ik ook niet echt). Maar ben over een aantal zaken wel anders gaan denken en ik sta er wel voor open (tis ook een beetje de laatste kans) en mijn vriendin wil er ook ooit echt. Al is het geen must voor mij.
Misschien dat dat ook een rol speelt want mn ma wil wel graag oma worden en van m'n zus zal het niet komen. Plus mijn vriendin nu is ook wel wat minder extrovert dan m'n ex en fijn in omgang (m'n ex ook) dus dat speelt ook wel mee.
Maar whatever de reden, fijn dat dat dus ook wel goed loopt.
Dus ge wilt zeggen dat binnen x aantal tijd de mogelijkheid bestaat dat er een treintje aan elektrische steps in Hasselt ga tegenkomen?

Mijn ex, die ik dus nog vaak zie in de fitness omdat ze daar werkt, begint plots goeiendag enzo te zeggen tegen mij.
Fucking strange want we hebben mekaar vooral genegeerd, zonder dat het echt awkard is en ik ben daar wel content mee.

Ook als ze met 2 achter de balie staan en ik maak bijvoorbeeld snel een mopke tegen hare collega terwijl ik binnenkom, dan begint ze ineens mee te lachen. Ik weet niet direct wat ik ervan moet denken. Maar heb nog altijd niet veel zin om daar vrolijk goeiendag tegen te zeggen.

Mijn ex, die ik dus nog vaak zie in de fitness omdat ze daar werkt, begint plots goeiendag enzo te zeggen tegen mij.
Fucking strange want we hebben mekaar vooral genegeerd, zonder dat het echt awkard is en ik ben daar wel content mee.

Ook als ze met 2 achter de balie staan en ik maak bijvoorbeeld snel een mopke tegen hare collega terwijl ik binnenkom, dan begint ze ineens mee te lachen. Ik weet niet direct wat ik ervan moet denken. Maar heb nog altijd niet veel zin om daar vrolijk goeiendag tegen te zeggen.
Bekijk het vanuit een baliemedewerker/klant relatie. Gij als klant moet daar niet mee lachen.

Wat is bij jullie het kantelpunt om van "ik ben aan het daten met iemand" over te gaan naar "ik heb een relatie met iemand"?
Na 3 dates? Nadat de bedprestaties zijn goedgekeurd? Wanneer je inziet dat je echt verliefd aan het worden bent?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij anderen verloopt.

Wat is bij jullie het kantelpunt om van "ik ben aan het daten met iemand" over te gaan naar "ik heb een relatie met iemand"?
Na 3 dates? Nadat de bedprestaties zijn goedgekeurd? Wanneer je inziet dat je echt verliefd aan het worden bent?
Wat is het verschil tussen daten en in een relatie?

Is daten vrijblijvend? Relatie exclusiever?

Zodra we een paar keer het beest met de twee ruggen hebben gevormd en dit goed is bevonden, kunnen we dat wel als een relatie beschouwen. Dat is natuurlijk bij iedereen anders.

Wat is het verschil tussen daten en in een relatie?

Is daten vrijblijvend? Relatie exclusiever?
Daten = verkennen of je met die persoon verder wil of niet. Kan ook al volledig exclusief zijn!
In een relatie = tegen uw bomma zeggen dat ge een lief hebt! 😝

Nadat de bedprestaties zijn goedgekeurd?
Neen want dan kan ik nog lang wachten :unsure:
Na 19 jaar huwelijk

Neen serieus nu. (Tong)zoenen, vingeren en beffen, aan de borsten zitten, en de penis eens goed verzorgen, dat vond ik toch al een relatie waard. Om van een relatie te spreken moet je naar mijn mening, niet meteen voor het bed in duiken. Maar dat is mijn mening.

Gewoon eens goed aan elkaar zitten zonder complexen, vind ik voldoende om van een serieuze relatie te spreken.

Bij mij is dat eigenlijk altijd puur op gevoel. Als ik voel, dit is een relatie, dan ga ik meestal het gesprek met de partner aan om te zien hoe zij het ziet.

Bij ons kwam dat eigenlijk spontaan zowat naar voor. Was van het begin duidelijk dat we allebei iets serieus zochten.
En na tijdje waren we es gewoon aan het praten over hoe goed het ging, dat we niemand anders zagen buiten elkaar,...
En zo eigenlijk.

Ik reken vanaf de eerste penetratie :unsure:

Dat kantelpunt komt voor mij vrij snel, vooral wanneer er een wederzijds begrip is dat het goed zit en dat je verder wil. Daarvoor hoef ik nog niet eens in bed beland te zijn. Bedprestaties neerzetten vind ik overrated, uiteindelijk is dat toch allemaal opnieuw vanaf nul beginnen en elkaar spelenderwijs ontdekken. Ik vind niet dat je een kwantitatieve graadmeter kan hanteren om iemands prestatie tussen de lakens te rateren. Als de communicatie goed zit geraak je al een heel eind, lijkt me. Als dat echt slecht blijft gaan ... tja. Dat heb ik nog niet meegemaakt, maar ik heb dan ook maar enkele bedpartners gehad.

Hier is het eerder dit:
Wanneer je inziet dat je echt verliefd aan het worden bent?

En wanneer er dan een gesprek geweest is om te kijken of we op dezelfde golflengte zitten.

En moest trouwens als je zwanger was...
En niet zwanger mocht worden als je niet getrouwd was. 🙈
Ik vind het moreel wel terecht dat je als man een vrouw bezwangert, je een verantwoordelijkheid dient op te nemen. Je kan daar wel formeel afstand van doen, maar zeker in de VS waar abortus moeilijk is ben je als ongewenst zwangere vrouw toch dik gesjareld.

Terug
Bovenaan