De vriendin heeft mijn ouders pas gezien en ondertussen al een paar keer.
En wat een verschil met mijn vorige relatie.
De relatie met m'n moeder was verschrikkelijk in het begin tussen m'n ex en mijn ma.
Heeft maanden geduurd voor ik ze toen mocht meepakken en tijdje zelfs geen contact met mijn moeder gehad door heel de situatie. Ze had het toen ook moeilijk nog met de breuk met mijn vorige vriendin na 14 jaar en had een negatief beeld van mijn toenmalige vriendin.
Nu stelde mijn ma zelf net voor om mijn huidige vriendin toe te voegen in de gezinsgroep voor WhatsApp .

Enorme opluchting wel.
Mijn ma weet dat ik wat traditioneler ben geworden (wilde ook nooit trouwen tot recent) en met m'n ex had ik kinderen eigenlijk aan de kant gezet omdat ze dat niet wilde (en ik ook niet echt). Maar ben over een aantal zaken wel anders gaan denken en ik sta er wel voor open (tis ook een beetje de laatste kans) en mijn vriendin wil er ook ooit echt. Al is het geen must voor mij.
Misschien dat dat ook een rol speelt want mn ma wil wel graag oma worden en van m'n zus zal het niet komen. Plus mijn vriendin nu is ook wel wat minder extrovert dan m'n ex en fijn in omgang (m'n ex ook) dus dat speelt ook wel mee.
Maar whatever de reden, fijn dat dat dus ook wel goed loopt.