Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Het is gewoon ff kut maar ik merk dat ik wel echt 100% open durf en kan zijn bij haar, ook al is dat dan een minder aangenaam gevoel om daarover te praten dan de leuke dingen te doen.
Bij dit stuk mag je je eigen wat meer krediet geven. Ik denk dat het meer aan jou ligt, en minder aan haar, dat je zo open kan zijn. Je lijkt nog vast te houden aan een idee van vroeger dat je niet open kon zijn, maar het lijkt me dat je heel actief hebt geïnvesteerd in mentale ontwikkeling en jezelf beter snappen, waardoor je automatisch meer open durft zijn [naar de wereld toe]

Bij dit stuk mag je je eigen wat meer krediet geven. Ik denk dat het meer aan jou ligt, en minder aan haar, dat je zo open kan zijn. Je lijkt nog vast te houden aan een idee van vroeger dat je niet open kon zijn, maar het lijkt me dat je heel actief hebt geïnvesteerd in mentale ontwikkeling en jezelf beter snappen, waardoor je automatisch meer open durft zijn [naar de wereld toe]

Thanks, ja ik probeer dat toch wel. En inderdaad wat @Mulan zegt het is een én-én verhaal dus ik ben wel blij dat ze daar zo goed op reageerde. En dat stelde me echt wel héél erg gerust hoe ze op zulke zaken reageert. Er is nog zo "iets" geweest (niks naar haar toe maar wel iets bij mij, zeker niets in deze trend) en ook hoe ze daar toen op reageerde vond ik echt wel bewonderenswaardig. En haar reactie nu is ook gewoon top en brengt mij nog wat dichter bij haar.

Nu, gisteren merkte ik dat dat nog wel geregeld door mijn hoofd schiet en ik besef dat dat nog wel even zo zal zijn. Maar ik vind dat veel makkelijker om los te laten omdat ik nu wél het gevoel heb dat ik ook niet meer kan doen wat ik ermee gedaan.
Ik heb haar gezegd hoe ik me voel en ik kan er verder toch niets aan veranderen, dus dan is het wel wat makkelijker te plaatsen. (wat ik haar dus ook zo gezegd heb).
En buiten dat dat gesprek wel even minder leuk was heeft dat verder geen invloed op onze contacten of gesprekken gehad (eigenlijk alleen positief). En we zien elkaar wel écht vaak dus that's good.
Gisteren hebben we het er wel nog over gehad, maar dan niet specifiek over "the issue" maar eerder globaal over hoe ik over bepaalde zaken denk en waarom dat zo is en waarom dat voor mij bijgevolg dan zo belangrijk is.
Was ook weer een héél open gesprek, want ik had dat wel al een paar keer aangehaald. Maar er is wel een verschil door iets kort te zeggen of echt de motivatie, redenering en geschiedenis erachter heel goed en uitgebreid uit te leggen.

Nu is het echt niet meer in mijn handen en is het alleen hoe ik ermee omga wat ik kan veranderen. En door dat gesprek gaat dat nu wél, ervoor was dat moeilijker geweest. En uiteindelijk was dat het enige wat ik wilde bereiken. En ook dat heb ik zo tegen haar gezegd.

Oh en nog bijkomend. Hebben elkaar gisteren ook op mekaars story gezet. I know dat dat voor veel mensen nu niet echt "wauw" of nodig is maar ik vond dat wel.
Enfin, had haar wel al eens getagd en vice versa. Maar niet echt duidelijk gemaakt dat er een relatie was tussen ons.
De "announcement" was mijn idee (al had ze me eerst eens getagd in een bar maar dan zonder mijn foto), maar het "bekend maken" was wel iets wat ze wel erg apprecieerde.
Er zijn een aantal redenen voor: iedereen die het moest weten weet het ondertussen, we zijn een paar keer per week in Hasselt en ik kwam constant mensen tegen die we kenden dus vond het ook wel wat schizofreen om dan op socials niet echt iets te doen.
En ik vond het verder wel een goed signaal omdat ik wel redelijk wat aandacht krijg (ik ben daar ook redelijk open over naar haar) en zeker nu mensen dachten dat ik niet in een relatie was, dus dan wordt dat ook wel weer minder. En dan ziet ze ook dat die aandacht voor mij niet belangrijk is.

Verder ben ik ook wel best zeker dat dit iets serieus is langs beide kanten. Niet alleen omdat dat voor ons allebei van het begin redelijk duidelijk was maar ook omdat we mekaar gewoon bijna dagelijks zien (dat is dan zo als je 2 straten van elkaar woont en je gek bent op elkaar) en dat het gewoon écht, écht goed gaat.
Wel sommige mensen uit mijn omgeving die vonden dat het snel ging. Maar dat zijn er dan die niet echt verstaan hoe de situatie is. Ik heb ook geen zin om terug te schakelen en mekaar maar 1-2 keer per week te zien. Het feit dat we mekaar zo vaak zien heeft ervoor gezorgd dat we mekaar snel goed hebben leren kennen en nu is dat goed uitgedraaid. Voor hetzelfde geld hadden we op die manier snel door dat het niets zou worden en is daar niet onnodig veel tijd over gegaan.
Dus ja: gaat goed en we zien verder wel. Ben wel ondertussen realistisch genoeg dat er nog van alles kan gebeuren zelfs als je iemand denkt te kennen na 4 jaar dus ja :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik had het ook gezien op Insta en dacht ook "yes, nu is het "officieel "! 😁

Ja, ik vond het wel tijd :p
Ben na de breuk met mijn ex ook wel verschoten hoeveel mensen daarvan wisten die me niet eens volgden/kenden dat ik dan via-via te weten kwam.
En we kennen mekaar nu 6 weken, het is nu een maand een relatie dus why not. Ons moeilijker gesprek van zondag-maandag heeft me daar nog alleen maar wat in gesterkt.
En dat mensen die me van toeten noch blazen kennen dan denken dat dit té vroeg is dat kan me eigenlijk wel gestolen worden.
Ik sta recht in mijn schoenen, ken mezelf goed genoeg om te weten dat dit geen rebound is . En als het dan toch binnenkort moest eindigen om eender welke reden dan is dat maar zo. (niet dat ik daar rekening mee houd, maar ik ben wel realistisch genoeg)

En dat mensen die me van toeten noch blazen kennen dan denken dat dit té vroeg is dat kan me eigenlijk wel gestolen worden.
Ach, trek u daar niks van aan. @Mulan en ik hebben mekaar voor het eerst gezien toen mijn ex nog in huis woonde. Hier alleen nog maar reacties gehad van "doet gij maar jong, ge moogt ook eens voor uzelf kiezen na al die jaren".

Voor de mensen die het raar zouden vinden dat ik afspreek met iemand van wie de ex nog niet eens buiten is: ik had gewoon afgesproken met een BG'er, ik had geen "date" met hem en had allerminst een idee van enige romantische interesse. 🙈

Daarna gewoon gezegd: het is aan jou om te bepalen of je er al klaar voor bent, niet aan mij. (en zijn ex was verhuisd voor we de 2de keer afspraken. 😝)

Voor de mensen die het raar zouden vinden dat ik afspreek met iemand van wie de ex nog niet eens buiten is: ik had gewoon afgesproken met een BG'er, ik had geen "date" met hem en had allerminst een idee van enige romantische interesse. 🙈

Daarna gewoon gezegd: het is aan jou om te bepalen of je er al klaar voor bent, niet aan mij. (en zijn ex was verhuisd voor we de 2de keer afspraken. 😝)
Hehe, ik ben ook in die val getrapt 🙃

Verder moet gij u evenmin verantwoorden he!

ik vind het toch wat snel :S

flauw he. succes ermee!

Gisteren nog leuk avondje gehad samen en ook nog eens heel sterk benadrukt hoezeer ik apprecieer hoe gelijkmoedig en begripvol ze over heel de situatie was.
Vond dat toch nog even belangrijk om ook even te zeggen.
Vooral omdat ze in het begin al aangaf dat ze iemand is die "conflicten" (al is dat hier wel een zwaar woord) vooral wil oplossen door het standpunt van de andere écht te begrijpen in plaats van snel emotioneel te reageren.
Dat was ook één van de dingen die in ons eerste gesprekken naar voor kwamen als iets wat we beiden belangrijk vinden en proberen mee te op te letten. Maar er is natuurlijk wel een verschil tussen iets zeggen en het toepassen.
Dus dikke pluim voor haar dat haar woorden in lijn liggen met haar daden op dat vlak. Het was mij alleszins niet gegeven toen ik 26 was om zo te reageren.
En ik vind het dan ook belangrijk om haar dat ook te zeggen dat ik daar enorme bewondering voor heb.

Terug
Bovenaan