Bij dit stuk mag je je eigen wat meer krediet geven. Ik denk dat het meer aan jou ligt, en minder aan haar, dat je zo open kan zijn. Je lijkt nog vast te houden aan een idee van vroeger dat je niet open kon zijn, maar het lijkt me dat je heel actief hebt geïnvesteerd in mentale ontwikkeling en jezelf beter snappen, waardoor je automatisch meer open durft zijn [naar de wereld toe]
Thanks, ja ik probeer dat toch wel. En inderdaad wat
@Mulan zegt het is een én-én verhaal dus ik ben wel blij dat ze daar zo goed op reageerde. En dat stelde me echt wel héél erg gerust hoe ze op zulke zaken reageert. Er is nog zo "iets" geweest (niks naar haar toe maar wel iets bij mij, zeker niets in deze trend) en ook hoe ze daar toen op reageerde vond ik echt wel bewonderenswaardig. En haar reactie nu is ook gewoon top en brengt mij nog wat dichter bij haar.
Nu, gisteren merkte ik dat dat nog wel geregeld door mijn hoofd schiet en ik besef dat dat nog wel even zo zal zijn. Maar ik vind dat veel makkelijker om los te laten omdat ik nu wél het gevoel heb dat ik ook niet meer kan doen wat ik ermee gedaan.
Ik heb haar gezegd hoe ik me voel en ik kan er verder toch niets aan veranderen, dus dan is het wel wat makkelijker te plaatsen. (wat ik haar dus ook zo gezegd heb).
En buiten dat dat gesprek wel even minder leuk was heeft dat verder geen invloed op onze contacten of gesprekken gehad (eigenlijk alleen positief). En we zien elkaar wel écht vaak dus that's good.
Gisteren hebben we het er wel nog over gehad, maar dan niet specifiek over "the issue" maar eerder globaal over hoe ik over bepaalde zaken denk en waarom dat zo is en waarom dat voor mij bijgevolg dan zo belangrijk is.
Was ook weer een héél open gesprek, want ik had dat wel al een paar keer aangehaald. Maar er is wel een verschil door iets kort te zeggen of echt de motivatie, redenering en geschiedenis erachter heel goed en uitgebreid uit te leggen.
Nu is het echt niet meer in mijn handen en is het alleen hoe ik ermee omga wat ik kan veranderen. En door dat gesprek gaat dat nu wél, ervoor was dat moeilijker geweest. En uiteindelijk was dat het enige wat ik wilde bereiken. En ook dat heb ik zo tegen haar gezegd.