Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Volgens mij weet zij net heel goed wat ze wil en vooral wat ze niet wil. Ze plaatst zichzelf (terecht!) Op nr1 en wil geen grote compromissen sluiten die ervoor zorgen dat ze een stukje van haar identiteit en comfortzone volledig op moet geven.
Helaas is dat niet compatibel met wat jij wil.
Er van uit gaan of erop hopen "dat ze nog wel bij zal draaien/zal veranderen" zou ik niet doen. Dan is de kans op teleurstelling heel groot.

Dus ofwel leer je er vrede mee nemen, ofwel neem je de nodige stappen als dat niet kan.
Wanneer weet je het ècht, hoeveel tijd moet je het geven,... Zijn vragen die over haar gaan. Maar zij WEET het al: ze voelt zich prima bij jou op dit moment én ze wil geen toekomstvisie met jou vastleggen. Idd niet "omwille van jou" maar wél omwille van hoe ze is en in het leven staat.
De vraag is dus enkel wat JIJ wil, goed wetende dat zij heel duidelijk is in wat ze te bieden heeft: een LAT-relatie zonder kinderen.

Dat "plekje voor jezelf" kan natuurlijk ook betekenen dat ze niet zozeer niet wil samenwonen, maar dat ze wil samenwonen op een plek waar er letterlijk fysieke ruimte is om je in af te zonderen als de nood daar is. Ik ben zelf zo (ik kan zielsveel van mijn partner houden, maar er zijn ook gewoon echt dagen dat ik niet de boodschap heb op 's avonds na de werkdag samen in de woonkamer op de bank te zitten, en ik liever in het klushok zit te knutselen of lawaai te maken op een gitaar.

Hoe hard het ook klinkt maar dan denk ik ook dat jullie relatie niet compatibel is.
Zoals Mulan al zegt, ze weet volgens mij al HEEL goed wat ze wil. En dat blijkt het tegenovergestelde van wat jij wil.

Het is nu enkel aan JIJ om te beslissen wat jij wil?
Eigenlijk moet je de keuze maken tussen ofwel samen zijn met je vriendin die geen kinderen wil ofwel de relatie afbreken en iemand zoeken die op die cruciale zaken (voor u) wel compatibel is.

Ik bedoel hiermee dus wel kinderen en een 'klassiek' gezin stichten.
Wanneer weet je of klaar bent om een gezin te stichten? Dat wist ik ook niet en ik ben ook al papa van een zoon van 2,5. (ben zelf 27 jaar)

Volgens mij weet zij net heel goed wat ze wil en vooral wat ze niet wil. Ze plaatst zichzelf (terecht!) Op nr1 en wil geen grote compromissen sluiten die ervoor zorgen dat ze een stukje van haar identiteit en comfortzone volledig op moet geven.
Helaas is dat niet compatibel met wat jij wil.
Er van uit gaan of erop hopen "dat ze nog wel bij zal draaien/zal veranderen" zou ik niet doen. Dan is de kans op teleurstelling heel groot.

Dus ofwel leer je er vrede mee nemen, ofwel neem je de nodige stappen als dat niet kan.
Wanneer weet je het ècht, hoeveel tijd moet je het geven,... Zijn vragen die over haar gaan. Maar zij WEET het al: ze voelt zich prima bij jou op dit moment én ze wil geen toekomstvisie met jou vastleggen. Idd niet "omwille van jou" maar wél omwille van hoe ze is en in het leven staat.
De vraag is dus enkel wat JIJ wil, goed wetende dat zij heel duidelijk is in wat ze te bieden heeft: een LAT-relatie zonder kinderen.

Ik vind de manier waarop ze zich op nummer 1 plaatst anders wel redelijk wrang, en ik durf het niet terecht noemen. Ik zie eigenlijk iemand die niet zo zeer met Karton bezig is maar vooral met zichzelf. Dat staat toch in contrast met het samenwonen enerzijds en de manier waarop Karton haar studies onderhoudt anderzijds. Dan na enkele weken al stoppen maar dan opnieuw willen starten volgend semester voor een opleiding die de facto al snel 6 tot 8 jaar zal duren...

Lijkt me dat er toch best wat zaken zonder taboes besproken worden zodat eenieder weet waar ze voor staan.

Er zijn geen taboes, alles wordt gewoon besproken. Zoals nu ook deze situatie. Ik vind het wel van chapeau van haar dat ze dat op tafel gooit, het is ook niet gemakkelijk voor haar.

Ik denk dat het beste is om het nu even te laten rusten. Als ze verhuist zal het ergens in januari of februari zijn. Tegen dan zal ik ook meer weten over hoe ze het voor het komende semester precies ziet met werken & studeren want nu is dat een onmogelijk verhaal aan het worden.

En als we apart wonen zal ik wel merken hoe ik omga met de situatie. Of zo'n relatie iets is dat ik wil en kan doen, of dat het op die manier voor mij niet gaat lukken.

Ik vind de manier waarop ze zich op nummer 1 plaatst anders wel redelijk wrang, en ik durf het niet terecht noemen. Ik zie eigenlijk iemand die niet zo zeer met Karton bezig is maar vooral met zichzelf.
Ze heeft het een kans gegeven om samen te wonen en merkt dat het haar niet ligt.

Wat is het alternatief? Samen blijven wonen en miserabel zijn, wat na enige tijd doorweegt op de relatie?

Ze is eerlijk tegenover Karton en benoemt de situatie zoals ze is. Dat is voor mij iemand die WEL rekening houdt met hem, maar zoals @Mulan zei ook terecht met haarzelf.

Hier misschien gewoon even neerploffen.
Ik had volgende week voor mijn vriendin haar verjaardag een dagje welness (waer waters) voorzien.
Ik heb dat eigenlijk zelf nog niet vaak gedaan en ben nu serieus in de twijfel geslaan of dit wel een goed/tof idee is met die temperaturen dat ze geven. (We zijn net minder dan een jaar samen dus uit onze eigen/haar ervaringen kan ik ook niet uitgaan)
Meningen?

Ik had volgende week voor mijn vriendin haar verjaardag een dagje welness (waer waters) voorzien.
Ik heb dat eigenlijk zelf nog niet vaak gedaan en ben nu serieus in de twijfel geslaan of dit wel een goed/tof idee is met die temperaturen dat ze geven. (We zijn net minder dan een jaar samen dus uit onze eigen/haar ervaringen kan ik ook niet uitgaan)
Meningen?
Daar is heel veel buiten. Bij goed weer kan het druk zijn in het gekleed gedeelte, in het naaktgedeelte is het het leukst bij goed weer. Zeker die zwemvijver.

Ik heb hier een dingetje. Mijn vriendin & ik zijn nu ongeveer twee jaar samen. Ik had al een lange relatie achter de rug, zij niet. Ik woonde toen we elkaar leerden kennen in een (shitty) cohousing, zij huurde haar eigen appartement. Toen corona uitbrak en we in maart 2020 in lockdown moesten ben ik bij haar ingetrokken, we hebben daar in de lockdown samen gewoond en dat ging vlot, in die mate dat ik niet meer terug wou naar die cohousing. Ik wou echter ook iets voor mezelf, behalve een paar jaar op kot had ik nog nooit echt alleen gewoond, ik wou weten of ik dat kon. Dus we besloten dat ik iets apart zou huren in een stad dicht bij mijn werk (en ongeveer 30 min van haar). Zo gezegd zo gedaan. Daarna wou ze een diploma halen (ze heeft geen hoger diploma), maar ze kan niet haar eigen huur betalen en studeren tegelijk (want als ze voltijds studeert heeft ze geen inkomen). Dus enkele weken nadat ik zelf iets had gehuurd besloten we dat ze in mijn appartement zou intrekken. Ik zou de kosten dekken en zij kon zich dan focussen op haar studie. Voor mij goed, ik had dan al enkele weken "alleen" gewoond en ik vond het eigenlijk niet leuk, het was leuker samen. Ik zat ook nog altijd veel bij haar, en de huur bleef hetzelfde.

We wonen hier nu een half jaar samen en ze beseft nu dat ze toch terug haar eigen plaats wil. Het is een klein appartement (1 slpk) en ze vond haar leven eigenlijk vroeger beter: ze had minder zorgen, ze kon gewoon ergens fysiek alleen zijn. Ze is wel wat gevoelig, heeft ook altijd alleen gewoond en had daar nooit problemen mee, eenzaamheid kent ze niet. Dus ik versta dat wel, maar ik vind het ook wat kut. Ik vond het wel leuk om met haar samen te wonen. En ik ben bang om alleen te zijn. Maar misschien is dat ook een kans voor mij, om daar mee te leren omgaan.

We gaan nu dus terug naar een situatie waarin we allebei apart wonen en we elkaar 3 à 4x/week gaan zien. En dan natuurlijk ook echt dingen doen samen. Want het is wel zo dat als we samen woonden, we wel fysiek samen waren, maar er weinig "quality time" was... Maar ze wil natuurlijk ook haar eigen plek.

Daarnaast is er nog een probleem, nl. ik wil wel kinderen en zij niet. En ik weet niet goed hoe ik daar mee moet omgaan. Ze is nog jong (25), dus misschien verandert dat nog met tijd. Maar misschien ook niet. En nu terug apart wonen, ik weet niet goed wat dat zal brengen voor de toekomst. Uiteindelijk wil ik wel samenwonen met mijn partner. Een "klassiek" gezin, ja. Zij wil vooral geen zorgen, geen stress. Kinderen zorgen voor stress en zorgen, dat ziet ze niet zitten. Kan dat nog veranderen? Kan ik daar mee leven, met die onzekerheid?

En dan is er nog de studie. Als ze bij mij bleef wonen kon dat, ik betaal gewoon de huur, zij kan studeren. Maar ze wil niet afhankelijk zijn van mij (of van iemand anders, ook niet van haar ouders), en ze wil dus ook alleen wonen. Dat wil dus zeggen dat ze terug gaat moeten werken, anders kan ze haar huur niet betalen. Maar als ze gaat werken, kan ze niet als dagstudent voltijds studeren. Initieel wou ze een prof bach biotechnologie doen, 3 jaar hogeschool en daarna bijna gegarandeerd een job. Dat leek me ideaal, ik wou ook met plezier 3 jaar de kosten dekken. Dat heeft ze in september enkele weken gedaan, maar ze vond het niet zo interessant als gedacht en is er mee gestopt. Nu wil ze in het tweede semester starten met een bachelor geschiedenis. Dat is 4 jaar voltijds, zonder iets van extra opleiding gericht op de arbeidsmarkt, en dat zou als werkstudent al tegen de 8 à 10 jaar studie zijn. Zo'n bachelor is ook dagonderwijs, hoe kan je dat combineren? En mijn leven wordt natuurlijk ook een stuk "uitgesteld" zo... Ik ben nu 29, best case ben ik dan 37 tegen dat ze afgestudeerd is (zij 33), wat dan met eventuele kinderen? Als die er ooit zouden komen gaan die er nooit komen terwijl ze studeert.

Ik lig er nogal mee in de knoop. Apart wonen, dat versta ik wel, het is niet "traditioneel" maar oké, je ziet mekaar nog etc. Maar dat gecombineerd met die kinderen, die studie. Ik weet niet zo goed wat te doen. Het probleem is dat je elkaar graag ziet he :unsure:

Wat ik van haar geleerd heb is om niet te ver te denken, niet te overdenken. Dat vond ik heel inspirerend, want dat doe ik wel. Omdat zij denkt op korte termijn hielp mij dat om te balanceren, om dingen in perspectief te zetten en wat meer "pluk de dag" te leven, wat meer joie de vivre. Maar hier weet ik het niet goed meer.
Hoe loopt dit ondertussen eigenlijk?

Meningen?
Zoals hierboven al gezegd: alles is buiten te doen. Eenmaal uit de sauna is die 30 graden 'koud'. De zwemvijver is gigantisch. Mss nog een massage regelen daar en uw dag is volledig af.

Zowel in zomer als winter is wellness zalig.

Hoe loopt dit ondertussen eigenlijk?

Bedankt om te informeren Janus, ik zal een update geven. We zijn nu bijna acht maanden verder sinds die post, al voelt het langer aan dan acht maanden.

- Woonsituatie: uiteindelijk zijn we toch blijven samen wonen, ze is nooit vertrokken. Het probleem bleek niet het samenwonen op zich, het was voornamelijk het appartement zelf: te donker en te klein voor twee personen. Begin juni zijn we verhuisd naar een huis met veel lichtinval en meer ruimte. Ze woont hier graag en alles gaat goed.

- Studie: ze is in januari voltijds gestart met de bachelor geschiedenis. Op het forum waren er wat opmerkingen dat dat onrealistisch zou zijn maar dat heb ik naast me neergelegd. Ze heeft nu het tweede semester achter de rug en is er nog steeds enthousiast over. Om het financieel te bolwerken is er het huwelijkscoefficiënt op mijn loon dat ik naar haar doorstort en krijgt ze wat steun van haar ouders. De meeste gemeenschappelijke kosten splitsen we in twee. Voor mij is het in orde zo.

- Kinderen: dit is misschien wel de interessantste wending. Er zijn twee dingen gebeurd:

* Ten eerste heb ik voor mezelf uitgemaakt wat nu eigenlijk de reden was dat ik kinderen wou en die reden was dat ik een biologische druk voelde om mijn DNA door te geven. Jezelf voortplanten is een biologisch doel, het is in de kern de reden dat je bestaat en zonder kinderen zou ik daarin gefaald hebben. Het doel was dus niet per se om "ouder" of "papa" te zijn maar wel om mijn DNA verder te zetten. Nogal basic maar het is wat het is. Aangezien ik toen met mijn vriendin niet zeker was of ze wel kinderen wou heb ik besloten om te informeren bij de spermabank. De kansen om donor te worden zijn laag maar ik heb begin dit jaar alle testen gedaan en alles was in orde waardoor ik dit voorjaar donaties gedaan heb als anonieme donor. Dat moest voor mij niet anoniem maar is in België verplicht. Op die manier zijn er twee dingen gebeurd: onvruchtbare/lesbische koppels en alleenstaande vrouwen met een kinderwens zijn geholpen en de druk is van mijn schouders af. Als de donorkinderen mij later willen contacteren sta ik daar zeker voor open, als ze dat niet willen is dat ook goed: de keuze ligt bij hen.

* Ten tweede is mijn vriendin ook opener aan het worden tegenover kinderen en ziet ze zichzelf wel 1 kind hebben. Tegelijkertijd is mijn wens om kinderen te hebben door de oplossing via de spermabank ook sterk verminderd. Ik zou er nu perfect vrede mee hebben moest ik geen kinderen met haar hebben en zo gewoon met ons tweeën verder ga. Dus voor mij is het allemaal in orde. Ze is nu 26, als ze afgestudeerd is is ze 31 en ben ik 35. Als ze dan effectief een kind wil wil ik dat gerust doen en als ze het dan toch niet zou willen is het ook oké.

Hier gooide ze 4 maand geleden ineens op tafel dat ze het niet meer zag zitten.

Terwijl alles gewoon liep. Enfin, na wat speurwerk van mij (omdat ik bullshit rook) te weten gekomen dat ze veel te close was met een collega.
Lang gebabbeld en dan ingezien dat ze mis was en haar gevoelens gewoon een rol speelde.
Alles leek ok tot ik op een week erna toch erachter kwam dat ze met hem afsprak terwijl ze zogezegd andere dingen deed. Er zou daar niks fysieks gebeurd zijn. (daar ben ik redelijk zeker van want ik heb wel wat tijd hierin gestoken)

Enfin het verhaal is veel langer dan dat natuurlijk. Ervoor heb ik nog nooit getwijfeld maar ben haar toen gewoon na die eerste hint in het oog gaan houden en tja zo daarachter gekomen dat het nog bezig was.
Fysiek geen bedrog voor zover ik weet maar emotioneel wel. Nu goed, dat je verliefd wordt op iemand anders in een relatie dat kan. Ik heb daar nog wel begrip voor.

Maar goed toch weer enkele dagen/weken drama, ze twijfelde over ons maar zag niet in dat haar gevoelens voor iemand een motor waren en ze alles in het licht daarvan zag. Verliefdheid maakt blind natuurlijk en maakt dat je maar heel selectief de zaken ziet.

Toen iets erna (mei of juni denk ik) hakte ze dan de knoop door en zei ze dat ze echt dom bezig was geweest en hoe goed we het wel niet samen hadden. Dit na een gesprek met een andere collega die haar dit deed inzien.

Die collega waar ze op verliefd was is ook versjast naar een ander filiaal een stuk verder. Voor zover ik weet is dat contact ook verbroken.

Flashforward naar nu.
Alles liep goed en de laatste week merkte ik "iets". Ik vroeg al een paar keer wat er was de voorbije week maar ze zei dat ze gewoon stress had. Ondanks dat ik al 5-6 keer aangehaald had dat als er iets meer was ze dit mocht zeggen.

5 minuten voor ze vandaag naar het werk vertrekt zegt ze ineens dat ze een week weg wil op zichzelf. Zo is het gesprek vorige keer ook begonnen.
Ze vindt dat we niet genoeg knuffelen, dat ik haar soms wegduw omdat ik dan aan het werk ben of geen zin heb om te knuffelen. Ze mist het gevoel zegt ze. Exact hetzelfde als wat ze toen ook aanhaalde
Na heel die historie geloof ik daar allemaal niets meer van. Al pik ik nu geen signalen op dat ze met iemand anders bezig is.
Ik heb haar ook gezegd (net als vorige keer) dat als haar dingen storen ze dat gewoon op dat moment moet zeggen en niet ineens alles opkroppen en het dan laten ontploffen want voor de rest hebben we echt 0 discussies.

Haar ook proberen uitleggen dat een relatie maar werkt als je er tijd insteekt. Ze vertrekt elke dag om 8:30 en is meestal pas rond 21:30 thuis. Ofwel heeft ze dagen van 12 uur ofwel doet ze de uren ertussen andere zaken (kine, nagels laten doen of is ze zelf PT aan het geven).

Zaterdag is ze sowieso heel de voormiddag weg, geregeld nog een avond ook. Zondag sowieso ook tot +/- 14 uur. Tja, dan is het ook moeilijk natuurlijk.

Enfin geen idee hoe het nu gaat lopen. Straks is ze thuis om 14u15 maar ik heb vergadering om 13u en een nieuwe om 16u. Dus misschien dat ik er tussen even tijd heb. Maar om 17u30 is ze sowieso weer weg tot….

Na vorige zomer heel dat drama heb ik er alleszins weinig zin om heel die rollercoaster terug mee te maken.
Zo een gesprek beginnen als ge maar 5 minuten tijd hebt omdat ge moet gaan werken en dan zeggen dat ge het basically allemaal niet meer ziet zitten zonder 1 keer uw mond open te trekken is nu niet echt iets constructief.
En zo was dat ook vorige keer, ik kon alles aanhalen/weerleggen wat ik wilde maar dan kwam het antwoord gewoon dat het dan "haar fout" is en het gewoon niet werkt.

We zien wel hoe het vandaag loopt zeker, maar zit natuurlijk weer met een kutgevoel tot god-weet-wanneer en alles van de zomer komt ook weer terug dus ja.

Ik ben natuurlijk bereid aan zaken te werken, maar als er niets gezegd wordt is dat natuurlijk heel moeilijk. Ze gaat ervan uit dat ik dat maar moet oppikken of aanvoelen, maar dat doe ik dus blijkbaar niet en is ook moeilijk op die paar uurtjes per week dat we mekaar zien. Dat mekaar weinig zien daar kan ik ook nog mee leven overigens. Ze doet haar werk graag en ik wil haar alle vrijheid geven die ze nodig heeft om te sporten of haar bijberoep uit te oefenen.

@kay-gell da's absoluut kut! :support:
Ik kan enkel relatietherapie aanraden. Al heeft het voor ons niet geholpen, de therapeute kon mooi vertalen naar de ander wat er scheelde. Dat vonden we allebei. "We spraken elkaars taal niet" om het zweverig te zeggen en daar hielp de therapeut wel in.

Hopelijk komen jullie er op een goeie manier uit, maar zonder extra hulp (want ik vermoedde dat jullie beide wel sterke karakters zijn) acht ik de kans klein omdat je zonder bemiddelaar soms te hard "tegen" elkaar bezig bent zonder echt te horen wat de ander (soms met de verkeerde woorden) probeert te zeggen.

@kay-gell da's absoluut kut! :support:
Ik kan enkel relatietherapie aanraden. Al heeft het voor ons niet geholpen, de therapeute kon mooi vertalen naar de ander wat er scheelde. Dat vonden we allebei. "We spraken elkaars taal niet" om het zweverig te zeggen en daar hielp de therapeut wel in.

Hopelijk komen jullie er op een goeie manier uit, maar zonder extra hulp (want ik vermoedde dat jullie beide wel sterke karakters zijn) acht ik de kans klein omdat je zonder bemiddelaar soms te hard "tegen" elkaar bezig bent zonder echt te horen wat de ander (soms met de verkeerde woorden) probeert te zeggen.

Goh dat hard zijn valt wel mee, hoor.
Het zijn zeker geen slaande ruzies, ik reageer daar best rustig op (zij ook) zelfs toen ik er achter kwam dat ze met iemand anders bezig was was dat de eerste keer dat ik echt eens geroepen heb.

Hard karakter valt bij mij (denk ik) wel mee, ik probeer gewoon altijd oplossingsgericht te denken en rustig te blijven. Maar goed als het antwoord is dat het dan gewoon niet werkt zijn we ook uitgepraat.
Zal nog eens kijken voor een relatietherapeut. Vorige keer ook naar gezocht maar die wachtlijsten zijn huuuuuggggggeeeeeeeee.
Haar collega (de goeie) heeft toen eigenlijk goed bemiddeld.

Maar als die nu voor een week weg is (naar haar ouders zegt ze) dan is het voor mij denk ik gedaan. Want ik kan erg moeilijk geloven dat er niet iets of iemand anders meespeelt waar ze niets van zegt. Vorige keer heb ik het er ook moeten uitsleuren en pas toen ze geconfronteerd werd met de feiten kon ze niet anders.
In de zomer bleef ze dat ook allemaal ontkennen terwijl ik wist dat er wat aan de hand was.
Ben haar toen gevolgd en zag dat ze aan een tankstation constant aan het bellen was met iemand, wat ze ontkende en bleef ontkennen. Toen ik haar gsm nam bleek ze de code veranderd en die oproep stond nergens in haar call list.
Idem toen ik ze hier op de vaste camera die op straat gericht staat vertrok om 17u en ze bij hoog en laag bleef volhouden dat ze thuis was tot 18u30.
Dus ja, wat ben ik met die woorden allemaal hé. En ik heb echt geen zin om mij daar mee bezig te houden.

Was vooral echt kut omdat ik quasi blind vertrouwen had en nog nooit iets gecontroleerd had van haar maar natuurlijk als er rook is (en enorm veel rook) dan ga ik al eens kijken. Dat was de eerste keer op 4 jaar.
Ben er dan ook later achter gekomen dat die bewuste collega zijn relatie van toen misgelopen is door het vele contact met mijn vriendin.
Dat was ook wel best een klap toen ik de stap zetten om zijn (ex)-vriendin daar eens over te bellen.

Heftig. Als de communicatie scheef zit, dan wordt het niet eenvoudig inderdaad.

Bewonderenswaardig dat je nog begrip kon opbrengen voor de verliefdheid. Daar zou ik het al heel moeilijk mee hebben. Ik ben van mening dat verliefdheid niet zomaar vanzelf komt (ok, je kan misschien 'van slag zijn' nadat je iemand hebt ontmoet, maar dat is nog niet hetzelfde). Als je al wat ouder bent/ervaring hebt, zou je de signalen toch zelf tijdig moeten herkennen. Als je dan nog met die persoon begint af te spreken en dergelijke, dan ben je toch helemaal geen moeite aan het doen om tegen dat 'gevoel' in te gaan...

Al is het duidelijk uit je 2e deel dat het toch zijn sporen heeft nagelaten (en dat is volstrekt begrijpelijk).

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt in ieder geval.

Met sterk karakter bedoel ik niet agressief of kwetsend naar de ander toe, wel dat als je denkt recht in je schoenen te staan, je weinig neiging zal hebben tot compromissen sluiten. Jij tegen haar ipv samen naar compromissen toe werken. Maar ik ken geen van jullie 2 dus wat weet ik er van. 😁

Klinkt als een enorm moeilijke situatie met een stevige deuk in je vertrouwen naar haar toe. 😔

Heftig. Als de communicatie scheef zit, dan wordt het niet eenvoudig inderdaad.

Bewonderenswaardig dat je nog begrip kon opbrengen voor de verliefdheid. Daar zou ik het al heel moeilijk mee hebben. Ik ben van mening dat verliefdheid niet zomaar vanzelf komt (ok, je kan misschien 'van slag zijn' nadat je iemand hebt ontmoet, maar dat is nog niet hetzelfde). Als je al wat ouder bent/ervaring hebt, zou je de signalen toch zelf tijdig moeten herkennen. Als je dan nog met die persoon begint af te spreken en dergelijke, dan ben je toch helemaal geen moeite aan het doen om tegen dat 'gevoel' in te gaan...

Al is het duidelijk uit je 2e deel dat het toch zijn sporen heeft nagelaten (en dat is volstrekt begrijpelijk).

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt in ieder geval.

Thanks. Ja is nog een stukje jonger dan ik en heeft nog nooit zo een lange en volwassen relatie gehad.
Als ik zie van waar ze komt qua relaties en dan nu eindelijk iets stabiels heeft kan ik niet anders dan het ongelooflijk dom vinden.

Ik denk dat als je je niet bewust bent van de gevaren van zo een verliefdheid dat dat gevaarlijk is. Ik weet zelf hoe het is na een relatie ervoor van 13 jaar. Ik kan niet zeggen dat er daar nooit verliefdheid of richting van naar anderen zou geweest zijn. Als je dan niet tijdig ingrijpt en met iemand zit die je kop zot maakt dan heb ik daar nog ergens "begrip" voor.
Ze heeft erna ook haar best gedaan om aan te tonen waar ze was altijd, wat voor mij niet moest maar dat was haar manier om te laten zien dat ze te vertrouwen was.
Voor mij dus echt niet nodig maar ik vond het wel een leuk signaal langs haar kant.
Maar goed dat heeft gewoon allemaal tijd nodig en ik dacht er nog zelden aan behalve in specifieke situaties. We hadden toen ook duidelijk opnieuw de afspraak gemaakt dat als er iets schort je dat op dat moment zegt en niet opkropt om dan met iemand anders te bespreken. Want zo gebeuren zulke dingen natuurlijk. Grappig genoeg de fout die ik zelf de laatste jaren in mijn vorige relatie maakte.

Met sterk karakter bedoel ik niet agressief of kwetsend naar de ander toe, wel dat als je denkt recht in je schoenen te staan, je weinig neiging zal hebben tot compromissen sluiten. Jij tegen haar ipv samen naar compromissen toe werken. Maar ik ken geen van jullie 2 dus wat weet ik er van. 😁

Klinkt als een enorm moeilijke situatie met een stevige deuk in je vertrouwen naar haar toe. 😔

Ja, ik kan niet zeggen dat de zomer voor mij aangenaam was rond die periode. Heb het ook hier niet neergeschreven toen en maar enkelen wisten het. Maar ik wil nu niet terug bij diezelfde mensen te raden gaan.
Heb toen haar moeder gebeld, mijn zus, een collega,... dus schrijf ik het hier maar even van me af.

Ik moet zeggen dat voor mij dit de ideale relatie is/was tot voor kort. We doen graag dezelfde dingen, voor de rest vertrouw(de) ik haar en vond ik het leuk om alle taken op mij te nemen zodat zij kon doen wat ze graag doet. We hebben onze wekelijkse datenight en daar kon ik allemaal mee leven.

Ik moet zeggen dat voor mij dit de ideale relatie is/was tot voor kort. We doen graag dezelfde dingen, voor de rest vertrouw(de) ik haar en vond ik het leuk om alle taken op mij te nemen zodat zij kon doen wat ze graag doet. We hebben onze wekelijkse datenight en daar kon ik allemaal mee leven.
ja zo leek het idd wel. Wat een bummer man, sterkte.
Hopelijk komt het allemaal nog goed, maar de eerste stap is idd haar mee in dat traject krijgen.

Terug
Bovenaan