Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Zouden jullie je partner nog laten omgaan met een ex van hun?
goh ik ben nie zo jaloers.. ik vertrouw er op dat die van ons content is van mij.
Da's natuurlijk gemakkelijk gezegd want we komen amper exen van haar tegen.

Mijn ex en ik hebben wel redelijk wat gemeenschappelijke vrienden.. 'tis ook geen groot dorp.
Stilaan gaat dat beter tussen mijn nieuwe vriendin en haar, maar theeft zeker ongemakkelijke momenten veroorzaakt.
langst den andere kant vind ik het best wel leuk om nog te horen hoe het met haar familie en zo gaat, en dat brengt 0,0 gevoelens bij mij te weeg, maar ge hebt toch wat jaren gedeeld.

Zouden jullie je partner nog laten omgaan met een ex van hun?
Uiteraard, dat is niet aan mij om te beslissen of mijn partner nog met haar ex wilt omgaan. Ze gaat om met wie zij wilt he. Als ik me niet comfortabel voel met de manier waarop ze met anderen omgaat zal ik dat vertellen, ongeacht wie het is. Maar dan nog is het haar keuze he... zo een contactverbod opleggen vind ik nogal bezitterig.

Imo, als je het niet verdraagt ben je niet 100% zeker over uw relatie. Als je weet wat je aan elkaar hebt, als je weet wat jij voor jouw partner betekent, dan heb je geen reden om jaloers te zijn.
Zo denk ik er zelf ook over, ik heb er geen problemen mee. Maar mijn partner zou het zelf wel niet willen dat ik het doe. Maar ze is zelf een beetje het jaloerse type, dus heeft niets met vertrouwen te maken. dus begrijp ik het wel.
Andere mensen aan wie ik het had gevraagd vonden het wel raar. Maar het zijn misschien allemaal jaloerse typekes.

Zo denk ik er zelf ook over, ik heb er geen problemen mee. Maar mijn partner zou het zelf wel niet willen dat ik het doe. Maar ze is zelf een beetje het jaloerse type, dus heeft niets met vertrouwen te maken. dus begrijp ik het wel.
Andere mensen aan wie ik het had gevraagd vonden het wel raar. Maar het zijn misschien allemaal jaloerse typekes.
Op wat zijn ze dan precies jaloers? De stukgelopen relatie tussen iemand en zijn/haar ex? Sorry, ik begrijp dat niet.

Ik ga dit weekend met mijn vriendin naar de trouw van een ex van haar. Dat is na mij haar langste/meest serieuze relatie.
Moet kunnen, al hangt het er mss wel wat vanaf hoe de breuk juist gekomen en of die ex mss nog gevoelens?

Ik hou haar in elk geval niet tegen. Verbieden kan toch, en als ze echt iets verkeerd zou willen doen, zijn er toch kansen genoeg. Kwestie van vertrouwen,I guess.

Verbieden lijkt me not done, het uitspreken dat je er 'oncomfortabel' bij voelt met de reden lijkt me wel belangrijk.

Kán perfect in mijn boek. Hangt er een beetje vanaf hoe de breuk verlopen is, en hoe goed dat verwerkt is. Ik zal er in ieder geval geen punt van maken (ik heb zelf geen echt contact meer met mijn exen... het zijn exen voor een reden).

Even deze thread opgraven. Benieuwd welke perspectieven ik hier zal vinden voor men situatie.

Anderhalf jaar gelukkig samen, enkele maanden terug een leuk appartement gekocht en we hebben het goed. Mijn vriendin, is *tegen* het vaccin. Niet in de stijl van conspiracy-theory-BS à la 5G-nanobots, maar eerder het type dat dingen zegt zoals

-de bijwerkingen die zich wel voordoen worden geminimaliseerd
-niet-gevacinneerden toegang ontzeggen is discriminatie
-als ge uw vaccin gehad hebt kunt ge het alsnog krijgen en doorgeven.

Mijn standpunt hierover is vrij simpel: ik heb me laten vaccineren omdat ik geloof dat ik zo bijdraag aan een vooruitgang uit de hele corona-situatie. Verder ben ik relatief onverschillig als het aankomt op corona-discussies. Ik voel geen enkele nood om een anti-vaxxer in discussies te volgen of betrekken. De enige uitzondering is mijn vriendin omdat ze 1) zij hier zelf over begon in het verleden en 2)ik uit respect voor haar mijn keuze over iets wel wil toelichten. Ze maakt mij nooit verwijten of geplaag over het feit dat ik mijn beide prikken heb gehad. Ze begint nooit tegen anderen over vaccins/corona en zal niemand het verwijten of kleineren.

Zij is geen risicopatiënt en mij stoorde het eerlijk niet dat ze deze keuze heeft gemaakt. Nu je vanaf 1/11 maatregelen hebt die het covid safety ticket op vele plaatsen verplichten is een gezellig etentje echter uitgesloten voor enige tijd. Tenzij ze zich alsnog laat vaccineren of een test laat doen die minstens €30 kost.

Persoonlijk ben ik iemand die niet de nood voelt om elke week 1/2 keer uit te gaan naar een gelegenheid waar ge een CST voor nodig zult hebben. Als het zo een tijd duurt met die CST-regeling, vind ik het vooral jammer voor haar.

Het grootste pijnpunt -en de reden waarom ik deze thread maak- is de reactie van mijn familie op haar houding. Ze behandelen mijn vriendin altijd zeer vriendelijk en zeggen quasi nooit een slecht woord over haar... behalve dan over haar niet-vaccinatie. Ik hoor het quasi elk bezoek van de afgelopen weken: "Ja, Michsterina is nu wel ferm benadeeld hé", "Die mensen die beginnen over persoonlijke vrijheid en dat een vaccin niet zodanig moet opgedrongen worden zijn gewoon aanstellers en egoïsten" en "Gaat Michsterina haar echt niet laten vaccineren? Zou ge haar niet beter proberen te overtuigen?"

Ik wil het eigenlijk niet eens tegen mijn vriendin naar bovenbrengen dat mijn familie zo doet omdat ze haar sowieso al een beetje geviseerd voelt als "anti-vaxxer" en haar waarschijnlijk nog slechter zou voelen. Anderzijds is mijn familie statements aant opdringen zoals "eigenlijk moogt ge nog van geluk spreken dat we ze niet beschimpen/uitsluiten". Ergens is het logisch dat ik mijn familie gewoon moet zeggen "Respecteer haar mening en stop met dit gedoe steeds op te dringen". Waarschijnlijk (mijn kant van de familie kennende) zullen ze op zo een opmerking *gevoelig* reageren.

Voor alle duidelijkheid: deze post is niet bedoeld om logica te zoeken achter de argumenten van anti-vaxxers. Ik vermoed dat het merendeel van dit forum "pro-vaccin" is. Misschien heeft het merendeel moeite om te sympathiseren met Michsterina. Ik zie het belang wel in van een meerderheidspercentage-vaccinatiegraad, maar ik kan geen enkele reden zien waarom ik mijn vriendin moet overtuigen. Als ik nadenk over hoeveel ze voor ons al gedaan heeft en nog steeds dagelijks doet, voel ik alleen de nood om haar bij te staan.

Even deze thread opgraven. Benieuwd welke perspectieven ik hier zal vinden voor men situatie.

Anderhalf jaar gelukkig samen, enkele maanden terug een leuk appartement gekocht en we hebben het goed. Mijn vriendin, is *tegen* het vaccin. Niet in de stijl van conspiracy-theory-BS à la 5G-nanobots, maar eerder het type dat dingen zegt zoals

-de bijwerkingen die zich wel voordoen worden geminimaliseerd
-niet-gevacinneerden toegang ontzeggen is discriminatie
-als ge uw vaccin gehad hebt kunt ge het alsnog krijgen en doorgeven.

Mijn standpunt hierover is vrij simpel: ik heb me laten vaccineren omdat ik geloof dat ik zo bijdraag aan een vooruitgang uit de hele corona-situatie. Verder ben ik relatief onverschillig als het aankomt op corona-discussies. Ik voel geen enkele nood om een anti-vaxxer in discussies te volgen of betrekken. De enige uitzondering is mijn vriendin omdat ze 1) zij hier zelf over begon in het verleden en 2)ik uit respect voor haar mijn keuze over iets wel wil toelichten. Ze maakt mij nooit verwijten of geplaag over het feit dat ik mijn beide prikken heb gehad. Ze begint nooit tegen anderen over vaccins/corona en zal niemand het verwijten of kleineren.

Zij is geen risicopatiënt en mij stoorde het eerlijk niet dat ze deze keuze heeft gemaakt. Nu je vanaf 1/11 maatregelen hebt die het covid safety ticket op vele plaatsen verplichten is een gezellig etentje echter uitgesloten voor enige tijd. Tenzij ze zich alsnog laat vaccineren of een test laat doen die minstens €30 kost.

Persoonlijk ben ik iemand die niet de nood voelt om elke week 1/2 keer uit te gaan naar een gelegenheid waar ge een CST voor nodig zult hebben. Als het zo een tijd duurt met die CST-regeling, vind ik het vooral jammer voor haar.

Het grootste pijnpunt -en de reden waarom ik deze thread maak- is de reactie van mijn familie op haar houding. Ze behandelen mijn vriendin altijd zeer vriendelijk en zeggen quasi nooit een slecht woord over haar... behalve dan over haar niet-vaccinatie. Ik hoor het quasi elk bezoek van de afgelopen weken: "Ja, Michsterina is nu wel ferm benadeeld hé", "Die mensen die beginnen over persoonlijke vrijheid en dat een vaccin niet zodanig moet opgedrongen worden zijn gewoon aanstellers en egoïsten" en "Gaat Michsterina haar echt niet laten vaccineren? Zou ge haar niet beter proberen te overtuigen?"

Ik wil het eigenlijk niet eens tegen mijn vriendin naar bovenbrengen dat mijn familie zo doet omdat ze haar sowieso al een beetje geviseerd voelt als "anti-vaxxer" en haar waarschijnlijk nog slechter zou voelen. Anderzijds is mijn familie statements aant opdringen zoals "eigenlijk moogt ge nog van geluk spreken dat we ze niet beschimpen/uitsluiten". Ergens is het logisch dat ik mijn familie gewoon moet zeggen "Respecteer haar mening en stop met dit gedoe steeds op te dringen". Waarschijnlijk (mijn kant van de familie kennende) zullen ze op zo een opmerking *gevoelig* reageren.

Voor alle duidelijkheid: deze post is niet bedoeld om logica te zoeken achter de argumenten van anti-vaxxers. Ik vermoed dat het merendeel van dit forum "pro-vaccin" is. Misschien heeft het merendeel moeite om te sympathiseren met Michsterina. Ik zie het belang wel in van een meerderheidspercentage-vaccinatiegraad, maar ik kan geen enkele reden zien waarom ik mijn vriendin moet overtuigen. Als ik nadenk over hoeveel ze voor ons al gedaan heeft en nog steeds dagelijks doet, voel ik alleen de nood om haar bij te staan.
Ergens is het logisch dat ik mijn familie gewoon moet zeggen "Respecteer haar mening en stop met dit gedoe steeds op te dringen". -> waarom? Waarom zou je een stelling verdedigen waar je zelf niet achter staat? Vooral dat laatste is voor mij DE reden om haar zelf haar strijd te laten strijden. 🤷🏼

Ergens is het logisch dat ik mijn familie gewoon moet zeggen "Respecteer haar mening en stop met dit gedoe steeds op te dringen". -> waarom? Waarom zou je een stelling verdedigen waar je zelf niet achter staat? Vooral dat laatste is voor mij DE reden om haar zelf haar strijd te laten strijden. 🤷🏼
Tja, het is niet mijn stelling, maar wel mijn vriendin. :p

Als mijn vriendin vegetariër was en ik niet, zou ik toch ook tegen mijn familie zeggen dat ze niet moeten zagen over haar vegetariër-zijn?

Zo een zever zou hier toch niet te lang moeten duren. Een keer oké, maar er continue over blijven zagen zou snel resulteren in veel minder contact met mijn familie (nu niet persé enkel over vaccins ofzo).

Imo zijn de reacties hier weer wat overdreven. Het gaat er niet om of @Michster zijn vriendin juist zit of niet, het gaat erom wat je doet in een relatie waarbij de partner een serieus afwijkende mening heeft. Moet je die steunen daarin of trek je je er zelf niks van aan. Ik ben van mening dat je eigenlijk een mix van de 2 kan doen. Ik zou in het begin mij daar weinig van aan trekken en die zelf haar keuze's laten verdedigen en het mag dan ook wel eens warm onder haar voeten worden. Als mensen dan te veel hun mening gaan opdringen of continue daarop terugkomen mag je haar ook wel wat steunen maar dan niet over die mening maar gewoon ivm de druk die anderen op haar leggen. Men moet ook niet blijven doordrammen over bepaalde zaken en sommige meningen kan je mijn inziens nooit veranderen, dat is als mac bc een villa in het bos te willen aanpraten. Aint gonna happen. Zo lang jij er mee kan leven in die relatie is alles ok toch. En het is nu niet dat ze nog geen tegenkanting genoeg zal gehad hebben om overstag te gaan als jij erover begint te neuten.

Omdat je een stelling wel nog steeds kan en eigenlijk zelfs moet respecteren. Toch zeker als die deftig onderbouwt is, waar ik mij in dit geval wel kan in vinden. Er zijn ook mensen die roepen dat ze zich niet laten vaccineren omdat het een zogenaamd complot is, das iets anders natuurlijk.

Stel dat zij naar een familiefeest gaan en zijn vriendin wordt geviseerd met de ene vraag na de andere (of zelfs verwijten), dan ga je daar als partner toch niet op staan toe te kijken? Dan is de kans groot dat uw vriendin daarna boos/teleurgesteld is omdat ze zich niet gesteund voelt. En terecht imo. Het minste wat je dan kan doen is uw familieleden toespreken dat het haar keuze is en dat dat gerespecteerd moet zonder gezaag.

Sorry hoor maar je niet laten vaccineren is niet hetzelfde als een afwijkende 'mening' hebben. Je helpt zo een dodelijk virus circuleren.

Sorry hoor maar je niet laten vaccineren is niet hetzelfde als een afwijkende 'mening' hebben. Je helpt zo een dodelijk virus circuleren.
Overdrijf anders :sarcastic:
Ja het is niet verstandig om je niet te laten vaccineren maar om te zeggen dat wie het niet doet helpt een dodelijk virus te doen circuleren is ook van de pot gerukt gezien het feit dat wie gevaccineerd is ook nog het virus kan krijgen en ook doorgeven. Die circulatie komt dus niet enkel door niet gevaccineerden dus dat vingerwijzen mag ook stoppen.

Pfizer doet je kans op besmetting met 66% dalen. Niets overdreven met de besmettelijkheid van delta.

Maar goed, dat is eigenlijk offtopic.

Terug
Bovenaan