Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Viel wel mee. Ik kende hier al heel wat volk en de taal sprak ik al. Kwam ook al zeer goed overeen met de familie van mijn lief. Ik leef eigenlijk echt niet zo anders dan ik in België zou doen. :)
Is Japan niet zo'n notoir moeilijk land om als buitenlander te worden aanvaard als echte bewoner daar?

Ik ben eerder gelijk exCite. Kheb al 14 jaar mijn gerief en ben er content mee. :)

Als tiener ben ik nooit echt van 't straat geraakt maar heb absoluut geen gevoel van spijt daarover. Da's gewoon hoe mijn leven gelopen is. Geen idee waarom dat anders zou moeten zijn. 🤷‍♂️ Ik vind het nuttiger om bezig te zijn met wat ik nu wil in het level.

Ja sowieso is het belangrijker om je bezig te houden met het hier en nu maar ik denk dat iedereen zich toch wel eens stiekem afvraagt hoe het zou zijn geweest met dit of dat en al helemáál op gebied van seks.
Zolang het je leven niet beheerst is het op zich wel oké, denk ik dan.
MAAR je lichaam en seksualiteit ontdekken op oudere leeftijd én met de juiste persoon is dubbel feest uiteraard dus eindstand is gewoon dezelfde.:unsure:

Is Japan niet zo'n notoir moeilijk land om als buitenlander te worden aanvaard als echte bewoner daar?
Vraag ik mij ook af. In veel films en series spreekt men altijd over een 'Gaijin'.

Heel fascinerend wel, is Sir WarCry III de revue al gepasseerd van het vragenvuur?

Ja sowieso is het belangrijker om je bezig te houden met het hier en nu maar ik denk dat iedereen zich toch wel eens stiekem afvraagt hoe het zou zijn geweest met dit of dat en al helemáál op gebied van seks.
Zolang het je leven niet beheerst is het op zich wel oké, denk ik dan.
MAAR je lichaam en seksualiteit ontdekken op oudere leeftijd én met de juiste persoon is dubbel feest uiteraard dus eindstand is gewoon dezelfde.:unsure:
Ik denk dat experimenteren met seks leuker en van hogere kwaliteit is wanneer je dat doet met een vaste partner op oudere leeftijd dan dat je als onervaren tiener met de één na de andere in bed duikt. Wat een gesukkel was dat zeg.

Vraag ik mij ook af. In veel films en series spreekt men altijd over een 'Gaijin'.

Een appartement huren of een credit card aanvragen is als buitenlander wel aanzienlijk moeilijker ja. Kwa gedrag van de mensen op straat of op café valt dat allemaal wel mee.

Zo nu en dan zijn er wel eens Japanners die hun beeld van "de onwetende gaijin" op uw projecteren en ongevraagd beginnen te onderwijzen in de Japanse cultuur. Als dat alles is wat ge tegenkomt kan dat wel irritant zijn maar voor mij geen probleem. Ik heb meer dan genoeg Japanse vrienden, collega's en schoonfamilie die mij wel normaal behandelen dus wanneer ik zo'n "onderwijzer" tegenkom moet ik daar vooral eens ne keer goed mee lachen. :)

Eén van de grappigste was iemand die mij voor het eerst zag op café en begon over hoe ik mijn lief ten huwelijk moest vragen want trouwen is wat Japanse vrouwen willen. Kheb hem gezegd dat ik dat chapeau vond hoe hij aan de hand van enkel haar nationaliteit beter wist wat ze wil dan ik die er al zo'n tien jaar mee samen leefde. :lol:

Al bij al valt het dus echt wel mee. Ding is natuurlijk ook wel dat ik een blanke man ben. Dat is en blijft een geprivilegieerde positie. Als Chinees of Indiër zal het wel weer een pak anders zijn.

De vraag is ook een beetje wat ge bedoelt met "echte bewoner" he. Ik ben iemand die geboren en getogen is in België en daarna pas hier komen wonen. Dat is sowieso anders dan iemand die heel z'n leven in Japan heeft gewoond en dat is ok.

Heel fascinerend wel, is Sir WarCry III de revue al gepasseerd van het vragenvuur?
Op 9lives vroeger wel eens maar die thread is nadien op mijn vraag terug verwijderd. Ik vond het wat raar dat zo'n momentopname uit mijn leven permanent online stond. :)

Een appartement huren of een credit card aanvragen is als buitenlander wel aanzienlijk moeilijker ja. Kwa gedrag van de mensen op straat of op café valt dat allemaal wel mee.

Zo nu en dan zijn er wel eens Japanners die hun beeld van "de onwetende gaijin" op uw projecteren en ongevraagd beginnen te onderwijzen in de Japanse cultuur. Als dat alles is wat ge tegenkomt kan dat wel irritant zijn maar voor mij geen probleem. Ik heb meer dan genoeg Japanse vrienden, collega's en schoonfamilie die mij wel normaal behandelen dus wanneer ik zo'n "onderwijzer" tegenkom moet ik daar vooral eens ne keer goed mee lachen. :)

Eén van de grappigste was iemand die mij voor het eerst zag op café en begon over hoe ik mijn lief ten huwelijk moest vragen want trouwen is wat Japanse vrouwen willen. Kheb hem gezegd dat ik dat chapeau vond hoe hij aan de hand van enkel haar nationaliteit beter wist wat ze wil dan ik die er al zo'n tien jaar mee samen leefde. :laugh:

Al bij al valt het dus echt wel mee. Ding is natuurlijk ook wel dat ik een blanke man ben. Dat is en blijft een geprivilegieerde positie. Als Chinees of Indiër zal het wel weer een pak anders zijn.

De vraag is ook een beetje wat ge bedoelt met "echte bewoner" he. Ik ben iemand die geboren en getogen is in België en daarna pas hier komen wonen. Dat is sowieso anders dan iemand die heel z'n leven in Japan heeft gewoond en dat is ok.

Op 9lives vroeger wel eens maar die thread is nadien op mijn vraag terug verwijderd. Ik vond het wat raar dat zo'n momentopname uit mijn leven permanent online stond. :)
Heel interessant!

't Is waarschijnlijk ook opletten geblazen met al die wagens die op drukke kruispunten driften.

Heb het moeten googlen. Ik heb sinds de eerste twee geen Fast and Furious film meer gezien. 😅
Dan weet ge zeker niet hoe ze driften in Tokyo hé.

Bijna anderhalf jaar samen met vriendin die ik op het werk leerde kennen. Verliefd geworden tijdens de eerste lockdown. Ik was al een paar jaar single. Bizar hoe ge juist tijdens zo een crisismoment in de wereld plots zo iemand kunt vinden. Appartementje gekocht na iets meer dan een jaar samen en sinds een dikke week zijn we al verhuisd. Elke dag vroeg zo warm "begroet" worden blijft toch leuk. :love:

Ben ik nog op tijd om mee op de kar te springen van "ik zoek het in het buitenland" (of beter gezegd: "het buitenland zoekt het hier")? :giggle:

Ik heb het liever niet, en om die reden doe ik het ook niet bij exen van mijzelf.

Ik ga ze niet halsstarrig uit de weg gaan, als ik iemand toevallig tegenkom ga ik uiteraard wel een babbeltje slaan, maar actief contact zoeken of onderhouden doe ik niet.

Terug
Bovenaan