Heb jij al een digitale meter?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum

?

  • ja

    Stemmen: 166 57,0%
  • nee

    Stemmen: 125 43,0%

  • Totaal aantal stemmers
    291
Tijdens verbouwingen de electriciteitskast naar aanpalende ruime verhuist. Net toen het bericht kwam ivm dat die tellers vervangen moesten worden. Dus als we de teller mee wilden verhuizen zou het een digitale worden. Niet dus, hebben de teller laten staan en doorgelust naar de andere kamer. Kabels liggen gewoon nog bloot door de muur getrokken. En we houden dat zo tot we verplicht worden want we genieten ook van terugdraaiende teller wegens zonnepanelen. Perfect gekeurd ook, dacht dat dat mss een probleem zo vormen eerst.
 
Ik ook, mijn gsm nr die geregistreerd staat bij fluvius heb ik aan mijn (thaise) vriendin gegeven.
dus als ze gaan bellen, zal die zich toch niet 100 % kunnen verhelpen, en hopelijk blijven ze maar bellen en proberen....
Nuja ooit gaan ze brieven beginnen sturen zeker?
Ook die ga ik dan weg gooien, tot ze beginnen met aangetekend schrijven :)
De eerste poging was hier gewoon onverwacht voor de deur staan. We waren gelukkig op reis toen. Daarna hebben ze gebeld en mails gestuurd die we een tijdje genegeerd hebben en heb ik uiteindelijk per mail ergens in de zomer een afspraak vastgelegd voor november omdat ik dan zeker wist dat ik de overschot van de terugdraaiende teller weggewerkt ging hebben en we zo ook nog redelijk zeker waren dat we onze premie gingen krijgen (want je kreeg die maar zolang er budget was voor dat jaar). Uiteindelijk toch bijna een jaar van de terugdraaiende teller kunnen genieten terwijl we er geen recht op hadden door installatie van zonnepanelen in 2021.
 
Bij ons hebben ze de digitale meters maandag geïnstalleerd. Nu heeft heel onze woonunit digitale meters.
 
Hier nog steeds analoge terugdraaiende teller, zonnepanelen sinds 2011 dus kan nog weigeren tot eind 2024.
 
Zonnepanelen geïnstalleerd in 2019 dus die digitale meter ga ik zo lang mogelijk uitstellen.
't Was nochtans beloofd...
 
Ik heb een aangezien we een warmtepomp hebben laten installeren via een energiehuis. Om dan op te volgen hoeveel we besparen hebben die dan voor ons een digitale meter aangevraagd en daar zo een ding in de poort gestoken zodat we alles live kunnen volgen. Die data komt dan ook in een online portaal van het energiehuis.
 
Ik heb een aangezien we een warmtepomp hebben laten installeren via een energiehuis. Om dan op te volgen hoeveel we besparen hebben die dan voor ons een digitale meter aangevraagd en daar zo een ding in de poort gestoken zodat we alles live kunnen volgen. Die data komt dan ook in een online portaal van het energiehuis.
Een grapje van een paar honderd euro's per jaar aan stroom..
 
Noobvraag: wij hebben een ouder huis gekocht met analoge meter zonder zonnepanelen. Welk voordeel heb ik tov een digitale meter? Ik vind het nu jammer dat ik mijn maandelijks verbruik niet degelijk kan opvolgen. Tenzij ik elke maand op een specifieke dag de standen ga opschrijven.
 
Noobvraag: wij hebben een ouder huis gekocht met analoge meter zonder zonnepanelen. Welk voordeel heb ik tov een digitale meter? Ik vind het nu jammer dat ik mijn maandelijks verbruik niet degelijk kan opvolgen. Tenzij ik elke maand op een specifieke dag de standen ga opschrijven.
Geen. 🤷🏼
 
Noobvraag: wij hebben een ouder huis gekocht met analoge meter zonder zonnepanelen. Welk voordeel heb ik tov een digitale meter? Ik vind het nu jammer dat ik mijn maandelijks verbruik niet degelijk kan opvolgen. Tenzij ik elke maand op een specifieke dag de standen ga opschrijven.
Voordeel van een analoge teller is er enkel wanneer er zonnepanelen liggen zodat deze kan terugdraaien. Als je er nu nog geen liggen hebt heeft een digitale meter (imo) ook de voordelen die je geeft.
 
Zonnepanelen sinds 2017 en nog altijd een analoge teller. Laat dat ding maar terugdraaien.
Ik ga ook weigeren tot het einde.
 
Als ik op fluvius mijn EAN ingeef krijg ik:

Heb je zonnepanelen? Naar aanleiding van het arrest van het Grondwettelijk Hof, plaatsen we op dit moment geen digitale meters bij eigenaars van zonnepanelen, in dienst genomen voor 2021. Het is dan ook niet mogelijk om in de planningschecker te bekijken wanneer je meters vervangen worden.
Bij eigenaars met zonnepanelen, ouder dan 15 jaar of in dienst genomen vanaf 2021, plaatsen we wel digitale meters.
Jouw meterinstallatie staat nog niet op onze planning om uit te rusten met digitale meters. Deze planningschecker wordt regelmatig geüpdatet. Zodra jouw installatie op onze planning komt, wordt dat zichtbaar.

Analoge meter, 2017 gebouwd en zonnepanelen gelegd.
 
Noobvraag: wij hebben een ouder huis gekocht met analoge meter zonder zonnepanelen. Welk voordeel heb ik tov een digitale meter? Ik vind het nu jammer dat ik mijn maandelijks verbruik niet degelijk kan opvolgen. Tenzij ik elke maand op een specifieke dag de standen ga opschrijven.
Je hebt geen voordeel.
 
Terug
Bovenaan