Hades

Run 2 heeft niet lang op zich laten wachten! Net geen 20 min sneller dan de eerste clear. Zelfde wapen ( schild ) gebruikt.

240339078_535718857514372_5444318263797163617_n.png
Maddoh, begin te vermoeden dat ge beter dan mij zijt in dit spel! Deze avond ook nog eens proberen een run er tussen te pitsen.

Eigenlijk jammer dat ge geen tijden etc. kunt vergelijken met mensen op uw friends list.

Je moet wel minstens 1 heat hoger dan uw vorige clear met een wapen spelen om nieuwe resources te krijgen. Als je nu opnieuw een clear doet met shield zonder iets te activeren van de pact of punishment, ga je geen nieuwe titan's blood krijgen. En dat is eigenlijk de enige echt belangrijke resource (darkness ook maar dat krijg je sowieso altijd wel).
Klopt, maar er dat is het net ik heb nog maar met twee wapens echt gespeeld (speer en schild) ik kan nog met 4 andere wapens eens tot het einde proberen te geraken. Dan verdien ik nog wat diamond etc ook + Darkness en die andere resources voor die decoraties etc. Ook kan ik nog wel wat keys gebruiken voor in de mirror te droppen, want ik heb ook daar nog niet alles unlocked. Nekeer ik dat wat gedaan heb zal ik mij aan die heats mss wagen voor nog wat verder te pushen en te farmen. Maar de eerste 3-4 runs zal dat zeker nog niet nodig zijn :)

Maddoh, begin te vermoeden dat ge beter dan mij zijt in dit spel! Deze avond ook nog eens proberen een run er tussen te pitsen.

Eigenlijk jammer dat ge geen tijden etc. kunt vergelijken met mensen op uw friends list.
Gho, dat weet ik niet. Heb gewoon een build gevonden die wel lijkt te werken, de eerste keer was het al doende en de tweede keer bewust van in het begin me gefocust op bepaalde upgrades en boons. Wil daarom nog niet zeggen omdat die build werkt dat ik daarom heel goed ben.

Slecht zou ik mezelf ook niet noemen hihi want echt heeel veel last heb ik wel nog niet ondervonden ook niet. Spel is uitdagend, en ik ben zeker al gestorven, maar nog nooit gedacht "amai dit is echt veel te hard", meer van, "dommerik wat steekt ge uit!!" Denk dat ervaring ook wel speelt, is zeker niet men eerste roguelike of roguelite game dat ik speel, laat staan uitdagende game. DeadCells, de Souls games, Sekiro, Isaac, ... voorafgaande ervaring was er wel al :)

Waarin heb je uw dark power geïnvesteerd?
ATM in alles dat ik vrij heb gespeeld. Alles is max buiten die revive, die laatste kost 1000 darkness, wat ik nog niet had.
Wat ik gedaan heb is: de upgrade kopen dat je na elke zone van keepgate kan wisselen. Ik start met de keepgate van de god waarvan ik mijn eerste boon wil voor mijn wapen. Dan swap ik naar die dat je 100 coins geeft voor een aankoopje te doen en dan swap ik de laatste keer naar de keepsake die je ook een extra revive geeft. Zo heb ik op het einde toch 3 revives voor de laatste boss en soms al eentje voor de 3de boss.

Voor de rest zoals ik zei alles is gemaxed, buiten dan de upgrades die ik nog niet unlocked heb ( die dat achter 20 keys zitten)

EDIT: Keepgate = Keepsake 😂

Gho, dat weet ik niet. Heb gewoon een build gevonden die wel lijkt te werken, de eerste keer was het al doende en de tweede keer bewust van in het begin me gefocust op bepaalde upgrades en boons. Wil daarom nog niet zeggen omdat die build werkt dat ik daarom heel goed ben.

Slecht zou ik mezelf ook niet noemen hihi want echt heeel veel last heb ik wel nog niet ondervonden ook niet. Spel is uitdagend, en ik ben zeker al gestorven, maar nog nooit gedacht "amai dit is echt veel te hard", meer van, "dommerik wat steekt ge uit!!" Denk dat ervaring ook wel speelt, is zeker niet men eerste roguelike of roguelite game dat ik speel, laat staan uitdagende game. DeadCells, de Souls games, Sekiro, Isaac, ... voorafgaande ervaring was er wel al :)
Ha ik moet zeggen dat ik wel pas nu echt gerichter aan builds begin te doen. Ik begon vaak maar gewoon aan runs met het gedacht "we zien wel" en nam vaak nieuwe boons om te zien wat ze deden, ook al was de omschrijving niet ideaal. Of deed runs met het idee om zoveel mogelijk keys of nectar te verzamelen. Pas sinds ik een complete run had, ben ik me beginnen te verdiepen om dmg en health zo veel mogelijk uit te bouwen, sinds toen geraak ik vaker wel dan niet bij de eindbaas. Nu wissel ik ook wel nog elke keer van wapen. Pact of punishment doe ik enkel als ik een wapen moet nemen waarmee ik het al uitgespeeld heb.

Het is zeker ook niet de moeilijkste roguelike die ik al gespeeld heb, eerder eentje van de makkelijkere omdat er vrij veel progressie overgaat van de ene run op de andere.

Ha ik moet zeggen dat ik wel pas nu echt gerichter aan builds begin te doen. Ik begon vaak maar gewoon aan runs met het gedacht "we zien wel" en nam vaak nieuwe boons om te zien wat ze deden, ook al was de omschrijving niet ideaal. Of deed runs met het idee om zoveel mogelijk keys of nectar te verzamelen. Pas sinds ik een complete run had, ben ik me beginnen te verdiepen om dmg en health zo veel mogelijk uit te bouwen, sinds toen geraak ik vaker wel dan niet bij de eindbaas. Nu wissel ik ook wel nog elke keer van wapen. Pact of punishment doe ik enkel als ik een wapen moet nemen waarmee ik het al uitgespeeld heb.

Het is zeker ook niet de moeilijkste roguelike die ik al gespeeld heb, eerder eentje van de makkelijkere omdat er vrij veel progressie overgaat van de ene run op de andere.
Ja dan spelen wij al heel anders inderdaad. de eerste 6-7 runs was bij mij ook gewoon "on the go" wat uitzoeken wat en hoe en vooral alle type boons en effecten wat leren kennen etc. Ook nadien was het nog zo hoor, niet alleen die eerste runs, maar die waren wel het meest onderzoekend gericht spelen. Maar ik zoek wel altijd zeer snel naar logische combinaties van effecten en wapens en wat goed zou kunnen werken samen. Denk niet dat ik al ergens een zeer zotte OP build heb ontdenkt hoor, totaal niet zelf, gewoon eerder iets dat toch wel sterk genoeg is om er vlot door te gaan en ik toch al aanzie als een soort van build, omdat ik we bewust bepaalde upgrades zocht voor mijn wapen en manier van spelen. Door dat ik dit vrijwel meteen begin te doen na dat ik starte met het spel lijkt het me dan logisch dat ik sneller aan een complete run ga zitten dan waneer je resources farmt en nieuwe dingen test als je ze tegen komt.

TL;DR Volgens mij ben ik niet beter dan u, maar heb ik me gewoon sneller gefocussed op het finishen van mijn runs ipv dingen onderzoeken.

Ok, eens hernomen en eerste baas geraak ik (niet altijd wel) door, veel hangt af hoe ge equipped zijt en nog health over hebt, ben dus bij baas 2 geraakt, en daar alvast het eerste luik gelukt (ik weet niet of we hier best spoilers zetten)

Blijft wel echt tof die runs, maar in de 2de wereld zijt ge niet meer beschermd tegen in de lava te vallen, ik dash dan gelijk zot en tis zo dat ik veel te veel health verlies, en er wordt zelfs lava gespuwd op het speelveld, hebben jullie hier wat tips en tricks voor, of wordt het vermoedelijk nog moeilijker, waarschijnlijk wel vrees ik, eerste wereld wordt ge op dat vlak nog bij het handje gehouden...

Maar blijft fun als het goed gaat ten minste, heb toch even de 2 eerste bosses gegoogled, want die eerste snapte ik niet al te deftig bij dat spammen

Maar die keys, eenmaal binnen zijt ge die toch niet kwijt eh, welke items verdwijnen wel? Enkel goud of nog andere?

Ok, eens hernomen en eerste baas geraak ik (niet altijd wel) door, veel hangt af hoe ge equipped zijt en nog health over hebt, ben dus bij baas 2 geraakt, en daar alvast het eerste luik gelukt (ik weet niet of we hier best spoilers zetten)

Blijft wel echt tof die runs, maar in de 2de wereld zijt ge niet meer beschermd tegen in de lava te vallen, ik dash dan gelijk zot en tis zo dat ik veel te veel health verlies, en er wordt zelfs lava gespuwd op het speelveld, hebben jullie hier wat tips en tricks voor, of wordt het vermoedelijk nog moeilijker, waarschijnlijk wel vrees ik, eerste wereld wordt ge op dat vlak nog bij het handje gehouden...

Maar blijft fun als het goed gaat ten minste, heb toch even de 2 eerste bosses gegoogled, want die eerste snapte ik niet al te deftig bij dat spammen

Maar die keys, eenmaal binnen zijt ge die toch niet kwijt eh, welke items verdwijnen wel? Enkel goud of nog andere?
The Boons from Gods are lost upon death. What sticks are upgrades to weapons, upgrades from the Mirror Of Night, and level ups for Keepsakes.

Dus die spiegel en die wapens zo snel mogelijk levellen is wel belangrijk dan neem ik aan??

Die speer is een beetje OP wel, eetste keer daarmee gelukt...

Dus die spiegel en die wapens zo snel mogelijk levellen is wel belangrijk dan neem ik aan??

Spiegel upgrades zijn wel interessant ja. Same here. Die speer is wel iets plezant. Dat schild naart schijnt ook, maar om een of andere manier kan ik daar niet mee werken.

Als ge nectar vindt, kunt ge die best ook telkens aan een NPC geven tot ge iedereen eentje gegeven hebt. Ge krijgt dan keepsakes, zijn nog wat handige dingen die ge kunt equippen en upgraden (moest ge het nog niet zelf tegen gekomen zijn).

Spiegel upgrades zijn wel interessant ja. Same here. Die speer is wel iets plezant. Dat schild naart schijnt ook, maar om een of andere manier kan ik daar niet mee werken.
Mijn runs waren met de shield special attack. Met de juist boons is dat vrij sterk en is omduur gewoon spammen van uwe aanval terwijl ge gelijk ne zot rond springt :p

Nectar, Keys, Darkness, diamonds, Titan Blood, Gemstones zijn resources die je houd tussen runs. Deze kunt ge op meerder plaatsen gebruiken in the house of hades. Uw mirror, nieuwe kamers, keepsakes traden voor nectar, etc etc...

Wat betreft de rest, ja het wordt moeilijker dan "underground 2" Lava ontwijken ga je toch moeten leren door je dash beter onder controle te houden vrees ik. Goed kunnen dashen is ook echt key voor elke boss fight buiten mss de tweede wat minder omdat die echt vrij easy is. Maar ne keer ge u dash goed onder controle hebt en aanvallen goed ziet aankomen gaat ge al heel wat verder springen (pun intended). Ne goeie build en goeie upgrades helpen uiteraard enorm hard, maar eigen skill brengt u in dit spel ook al zeer ver, vooral het leren ontwijken van damage. Dat kan je ook zonder veel DPS, maar uiteraard maakt veel DPS het ontwijken wel makkelijker als je mobs sneller neer krijgt. Maar komt uiteindelijk allemaal neer op leren. Leren wat goed werkt samen, hoe bosses en mobs aanvallen en bewegen en hou jij door de levels heen beweegt.

De moment dat ge net voor de final fight 3 revives verliest in één kamer omdat uw build echt niet werkt tegen de BS mobs van die kamer is wel echt frustrerend. Als ge geen AOE hebt kunnen sommige kamers echt heel uwe run of 2 min verpesten, das wel echt jammer, dikke wast van 30 min...

Die poison kamers op het eind kunnen vies tegen vallen. Ondertussen met elk wapen de eindbaas verslagen behalve met het zwaard, ligt me precies echt niet goed. De speer zou het zwakste zijn maar heeft wel meer range dus is iets makkelijker om defensief te spelen. Nu ik meer let op de build, geraak ik wel veel vlotter door het spel. Meestal gebruik ik de eerste twee regio’s om wat keepsakes te upgraden, vlak voor Elysium switch ik dan naar die keepsake van Skelly. Op basic runs geraak ik zo praktisch altijd tot het eind, gewoon soms niet genoeg health over door die mottige poison. Pact of Punishment runs verhogen de moeilijkheid dan wel weer, dus ik ben nog lang niet uitgespeeld.

Die poison kamers op het eind kunnen vies tegen vallen. Ondertussen met elk wapen de eindbaas verslagen behalve met het zwaard, ligt me precies echt niet goed. De speer zou het zwakste zijn maar heeft wel meer range dus is iets makkelijker om defensief te spelen. Nu ik meer let op de build, geraak ik wel veel vlotter door het spel. Meestal gebruik ik de eerste twee regio’s om wat keepsakes te upgraden, vlak voor Elysium switch ik dan naar die keepsake van Skelly. Op basic runs geraak ik zo praktisch altijd tot het eind, gewoon soms niet genoeg health over door die mottige poison. Pact of Punishment runs verhogen de moeilijkheid dan wel weer, dus ik ben nog lang niet uitgespeeld.
De poison sneller uitschakelen gaat je al een heel eind verder helpen. Wel met je eens dat sommige kamers op het einde je hele run kunnen kraken. Daar sta je dan met een half levensbalkje bij Hades te glunderen.

De poison sneller uitschakelen gaat je al een heel eind verder helpen. Wel met je eens dat sommige kamers op het einde je hele run kunnen kraken. Daar sta je dan met een half levensbalkje bij Hades te glunderen.
Dat is dus exact wat ik bedoelde met mijn vorige post. Je doet ene heel goeie run en dan 2 kamers voor het einde wordt je echt zwaar langs achter gepakt en sta je daar te blinken voor de eindboss met je beetje HP dat je nog over hebt. Poison rooms sucken wel wat, de grootste boosdoener voor mij zijn die dat die 3 poison darts of wat het ook zijn schieten, die raken mij echt veel te vaak. Denk vooral omdat je die echt moeilijk ziet komen. Meestal als ik geraakt word schiet ik nog eens in paniek ook omdat ik die fountain niet vind xD als er dan nog zo een cristal zijn beams allemaal op jouw heeft is het helemaal omzeep. Voor de rest moet ik zeggen, ik geraak wel elke run bij Hades, hoe goed of slecht mijn build ook is. Denk dat ik de laaste 5 runs telkens won of verloor tegen hem, nooit meer op weg naar daar. Gisteren zelf 2 wins op rij gehad, schild gevolgd door dat automatisch geweer.

Terug
Bovenaan