Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Hades

De tweede plaats op de speedrun ranking is met speer dus dat valt wel mee hoor :unsure: Standaard aspect is niet super imo, omdat je volledig afhangt van een goede hammer voor de special. Maar de meeste standaard aspects zijn eerlijk gezegd niet fantastisch.
Ik weet niet of je dikwijls dingen koopt uit de wells? In het begin vermeed ik dat omdat die tijdelijk zijn, maar ze kunnen enorm helpen. Bv dat item dat enemies soms extra health doet droppen kan in styx een wereld van verschil maken als je niet genoeg damage hebt om alles instant dood te kloppen.
Heb je enkele aanraders van aspects? Ik vind het moeilijk om ergens voor te gaan. Je hebt in het begin echt niet zo heel veel resources om ze te unlocken en wil niet dedicaten naar iets dat dan mss heel hard suckt xD
 
De tweede plaats op de speedrun ranking is met speer dus dat valt wel mee hoor :unsure: Standaard aspect is niet super imo, omdat je volledig afhangt van een goede hammer voor de special. Maar de meeste standaard aspects zijn eerlijk gezegd niet fantastisch.
Ik weet niet of je dikwijls dingen koopt uit de wells? In het begin vermeed ik dat omdat die tijdelijk zijn, maar ze kunnen enorm helpen. Bv dat item dat enemies soms extra health doet droppen kan in styx een wereld van verschil maken als je niet genoeg damage hebt om alles instant dood te kloppen.
Ik koop pas dingen uit de wells vanaf Elysium (in een PoP run) of in Styx (in een gewone run). Ervoor nooit echt de moeite voor mij, maar vooral in styx zijn de health dingen heel nuttig. Ik mijd nu ook meestal de kamer met Charon tot vrij laat in de run, begin wat door te hebben welke goden de beste boons geven voor meer schade aan te richten.

Ik had de aspect unlocked om met de fists vijanden te kunnen aanzuigen, wat precies eerder een quality of life upgrade is (vooral in Asphodel omdat je daarmee de lava beter kan vermijden), maar héél erg veel extra damage output ondervond ik niet. Door dat overzichtje toch eens kijken om misschien een andere aspect eerst te upgraden.

Ik heb trouwens ook alle keepsakes vrij gespeeld, op één na. Ik denk dat ik nu best gewoon telkens aan dezelfde NPC nectar blijf geven ipv iedereen iets? Heb al een hoop aan Charon gegeven omdat ik die elke run sowieso tegen kom, maar precies geen bijkomend voordeel meer gehad sinds de keepsake na de eerste nectar.
 
Ja die talos aspect is eerder een gimmick. Je kan er leuke dingen mee doen maar veel extra damage is het niet.

Als je alle keepsakes hebt dient nectar enkel nog om de story te progressen (op enkele van de npc's na die je nog een cadeautje geven als hun hartjes vol zijn). Inderdaad gewoon uw favorieten uitkiezen om eerst te maxen voor extra dialogue en quests. Voor de hele story moet je ze op den duur toch allemaal doen, maar daar ben je wel even mee bezig.
Ah dan heb ik de goeie keuze gemaakt met Charon!

"Urrrnngghhhh…"

:unsure:
 
Ga dit weekend ook nog eens wa verder proberen, voorlopig nog ma tien minuten uitgehouden ( per run ) eigenlijk is dat niet mijn type game ma die setting is zo cool.
 
Ga dit weekend ook nog eens wa verder proberen, voorlopig nog ma tien minuten uitgehouden ( per run ) eigenlijk is dat niet mijn type game ma die setting is zo cool.
Ik zou het nog wel een tijdje gewoon proberen (want het wordt geleidelijk wel sowieso wat makkelijker) maar als je echt het gevoel zou krijgen van nergens te geraken, kan je altijd god mode aanzetten in de settings. Dan is er 20% damage reductie die ook nog eens met 2% toeneemt telkens je sterft. 10 minuten is op zich ook niet superkort, een volledige run duurt bij mij meestal 30 min dus geraak je nu 1/4de à 1/3de ver.
 
Beste aspecten van spear zijn die van hades en de hidden aspect ga geen naam noemen omdat dit voor sommige mensen kan over komen als spoiler.

utred heeft gelijkt shield of chaos en chiron bow zijn zeker save bets om te investeren.
 
Beste aspecten van spear zijn die van hades en de hidden aspect ga geen naam noemen omdat dit voor sommige mensen kan over komen als spoiler.

utred heeft gelijkt shield of chaos en chiron bow zijn zeker save bets om te investeren.
Chiron Bow net geprobeerd en dunno of ik slechte boons etc had (vond niet echt speciaal) maar alles ging super vlot buiten Hades zelf.
Had toch redelijk wat special bonus en veel crit op special en andre zaken met heel wat crit dmg+ maar tegen hades zelf deed ik echt heel weinig dps.

Wat volgens mij zeer sterk is, is die bonus dat je per extra special hit meer damage doet (had ik niet)
als ook poison damage (heet in game anders) maar dat stacked tot 5 keer en dat gaat met die special zeer snel (maar had deze ook nie)
 
Alle nu toch al 6 clears in 24 runs. Nog 2 wapens te gaan; Fists en Sword.
Derna keer wat heat toe voegen aan de runs :p
 
Dat is precies wel nodig bij u 🙈
Hahaha, ghoja den eindboss is wel nog vaak een muur waar ik moet door rammen en de fights zijn al zeer vaak heel nipt geweest ook ze. Met wat pech waren het nog maar 3-4 runs geweest. Het enige wat zeer consistent lukt is tot de baas geraken. Denk niet dat ik nog gestorven ben voor de eindebaas sinds run 12 ofzo. Dus op zich van de 12 keer dat ik er toegekomen ben, ben ik wel 8 keer kopke onder gegaan tegen hem xD
 
Hahaha, ghoja den eindboss is wel nog vaak een muur waar ik moet door rammen en de fights zijn al zeer vaak heel nipt geweest ook ze. Met wat pech waren het nog maar 3-4 runs geweest. Het enige wat zeer consistent lukt is tot de baas geraken. Denk niet dat ik nog gestorven ben voor de eindebaas sinds run 12 ofzo. Dus op zich van de 12 keer dat ik er toegekomen ben, ben ik wel 8 keer kopke onder gegaan tegen hem xD
Ik vind de 3e anders ook wel een challenge. Vaak is die boss voor mij een run killer, geen idee waarom. Want eens voorbij die boss denk ik dat ik nog maar 1 keer gestorven ben voor Hades. Maar bon, is al even geleden dat ik het nog eens heb bovengehaald en heb het enkel nog maar uitgespeeld met het schild (was ook een belachelijk goeie build toen :p).
 
Ik vind de 3e anders ook wel een challenge. Vaak is die boss voor mij een run killer, geen idee waarom. Want eens voorbij die boss denk ik dat ik nog maar 1 keer gestorven ben voor Hades. Maar bon, is al even geleden dat ik het nog eens heb bovengehaald en heb het enkel nog maar uitgespeeld met het schild (was ook een belachelijk goeie build toen :p).
Jup die is pittig, tegen sterven doe ik niet meer, maar in een slechte run kan ik daar soms toch ook 1, 2 of zelf 3 revives verspillen. Ik sterf er dan misschien wel niet, maar uiteindelijk is dat ook de runkiller op dat moment, tenzij ik geluk heb en nog een boon vind van Athena die me al mijn revives terug geeft of de boon die je healt regen geeft als je revives op zijn. Maar dat is nog maar 1 keer gebeurd dat ik na zo een zware fight tegen boss 3 toch nog won op het einde. Maar het kan...

Edit: start het spel net op voor nog wat te spelen, twaren nog maar 23 runs, geen 24 😅
 
Laatst bewerkt:
Maak er maar 24 runs en 7 clears van met een mooie 3 win streak!

240800169_161151722828858_4129239585477980790_n.jpg


Maar wat een OP build was met dit met het zwaard!! Ik had de Zwaard upgrade genomen die 60% HP weg neemt maar je healed 2HP per hit.
Dat samen met Athena haar Call waarmee je geen damage pakt voor x aantal sec + een boon die je God Gauge sneller vult en +15% dodge chance zorgden er voor dat ik elke boss buiten de laatste eindigde met full HP, ja... ook de 3de boss fight had ik full HP op het einde 😂

Enkel de laatste fase van de final boss deed meer damage dan dat ik kon terug healen, moet er wel bij zeggen dat ik toen wel al meer YOLO speelde ook omdat het zo een clean easy win was. Wat voor damage ook echt hielp was de boon die van mijn casts die ice beams maakten en een dash die weak inflicte voor -30% damage, samen gaven ze ook dubbel debuff voor +50% damage en ik had ook 2 standaard damage boosts.

TL;DR echt schijte OP
 
Ik heb met elk wapen de eindbaas ondertussen verslagen. Denk dat ik 8 clears op ongeveer 35 runs heb. Basic runs gingen na de eerste clear eigenlijk heel vlot, PoP runs… vallen geregeld al eens tegen.
 
Ik heb met elk wapen de eindbaas ondertussen verslagen. Denk dat ik 8 clears op ongeveer 35 runs heb. Basic runs gingen na de eerste clear eigenlijk heel vlot, PoP runs… vallen geregeld al eens tegen.
Nice toch! Ik heb nog geen enkele PoP run gedaan, had er anders ook nog geen 7 gecleared denk ik, of mss wel, maar pas na 30+ ook ofzo.
 
Terug
Bovenaan