Haartransplantatie

Nieuw artikel op die site metro van een dermatoloog, helpt niet tegen inhammen of te kale plekken.Ik lees ook dat ze niet voorschrijven als je al andere soorten medicatie pakt.Het is geen wondermiddel, geeft ook haargroei op abnormale plekken.Ik heb ook ander artikel gelezen dat er wel een doorbraak is, maar nog veel onderzoek nodig is.
 
Nieuw artikel op die site metro van een dermatoloog, helpt niet tegen inhammen of te kale plekken.Ik lees ook dat ze niet voorschrijven als je al andere soorten medicatie pakt.Het is geen wondermiddel, geeft ook haargroei op abnormale plekken.Ik heb ook ander artikel gelezen dat er wel een doorbraak is, maar nog veel onderzoek nodig is.
Heb nog niet echt kale plekken, enkel dun haar. Heb hier in de States enkel de cremes gevonden en wil de pillen. Haargroei op abnormale plekken kan je nog makkelijk aanpakken met een IPL toestel, maar vraag me af wat ze bedoelen met "abnormale plekken".
 
bv op uw voorhoofd, op uw lid etc..Ze hebben wel een doorbraak in de oorzaak en zullen nog wel iets vinden, vermoed ik.
 
Mijn haar is al lichtjes beginnen uitdunnen rond mijn 23. Dit ging zeer traag rond de inhammen en was voor leken onzichtbaar. Ik heb toen ook minoxidil geprobeerd, niet echt het gevoel gehad dat dit echt een verschil maakte. Ik heb veel opzoekwerk gedaan, mij lid gemaakt van haarweb forum, gekeken naar voor-na getuigenissen, dermatologen bezocht, prijs gevraagd voor transplantaties. Maar uiteindelijk alles gelaten zoals het was.
Ondertussen ben ik 34 en is het al van "die hard 1" naar bijna "die hard 3" gegaan. Op zich valt dat allemaal nog mee en lig ik er niet echt meer van wakker.

Mijn conclusie: er is niks dat effectief werkt, buiten het dragen van een haarwerkje zoals Helmut Lotti.
 
Mijn haar is al lichtjes beginnen uitdunnen rond mijn 23. Dit ging zeer traag rond de inhammen en was voor leken onzichtbaar. Ik heb toen ook minoxidil geprobeerd, niet echt het gevoel gehad dat dit echt een verschil maakte. Ik heb veel opzoekwerk gedaan, mij lid gemaakt van haarweb forum, gekeken naar voor-na getuigenissen, dermatologen bezocht, prijs gevraagd voor transplantaties. Maar uiteindelijk alles gelaten zoals het was.
Ondertussen ben ik 34 en is het al van "die hard 1" naar bijna "die hard 3" gegaan. Op zich valt dat allemaal nog mee en lig ik er niet echt meer van wakker.

Mijn conclusie: er is niks dat effectief werkt, buiten het dragen van een haarwerkje zoals Helmut Lotti.
Haha die Die Hard gradaties :laugh:


Inhammen vind ik wel chill. Zo lang het achteraan blijft staan :p
 
Ik neem finasteride al 12 maanden.

Kost mij ongeveer €20 per maand.
Zelf niet echt bijwerkingen van gehad.
Resultaat is er wel. Ik ben op 1 jaar tijd amper haar verloren. Zelf het gevoel dat op sommige plekken wat dikker is gaan worden.
 
Ik zou dit nooit durven nemen.
Ik denk dat 2/3 vd bevolking die nog haren op zijn kop heeft na zijn 40ste neemt gewoon finasteride. Mijn zelfbeeld zou pak lager zijn als ik nu inhammingen had tot afrika. Verder is mijn dermatoloog een grote voorstander van finasteride.

Mijn libido is overigens gewoon hoog, ik heb veel kracht en zin om te trainen.
 
Ik denk dat 2/3 vd bevolking die nog haren op zijn kop heeft na zijn 40ste neemt gewoon finasteride. Mijn zelfbeeld zou pak lager zijn als ik nu inhammingen had tot afrika. Verder is mijn dermatoloog een grote voorstander van finasteride.

Mijn libido is overigens gewoon hoog, ik heb veel kracht en zin om te trainen.

Mijn dermatoloog is kaal, en recent getransformeerd tot een soort dwayne Johnson. Laatste keer dat ik hem sprak raadde hij het gebruik af. Hij was toen ook al kaal, maar nog niet zo een spierbundel.
 
Amai aan de personen die makkelijke praat verkopen als: "de tondeuse erin" "ik zou nooit een haarstuk nemen". Zoals eerder aangehaald, als je jong bent en je verliest veel haar, dan zie je er ineens 10 jaar ouder uit. Ik ben van mijn 16 jaar grijs aan het worden en rond mijn 18 begon het haarverlies. Op die leeftijd krijg ik bijna dagelijks opmerkingen die voor velen grappig zijn maar dat is het dus niet.
Ondertussen lig ik er minder wakker van, maar ik twijfel persoonlijk om een haarstuk te nemen. Tegenwoordig ziet dit er al veel beter uit dan vroeger.
Iemand hier ervaringen mee?
 
Wat ik me daarbij afvraag is, hoe kan de huid nog ademen en gezond blijven als er zoiets strak geplakt wordt? Dat lijkt toch niet gezond? Ik zou daar na een paar uur al hoofdpijn van krijgen denk ik.
Ik ken toevallig twee mensen die dat zelf hebben en ook plaatsen bij anderen en het resultaat is eigenlijk echt wel in orde. Als zij niet van kaal naar weelderige haardos gingen had niemand ooit wat kunnen vermoeden denk ik. Zij konden dagenlang met zo een stukje rondlopen, als het jeukt even opnieuw scheren en herplakken.

Als je gaat sporten is het inhandig denk ik.
 
Ik neem finasteride al 12 maanden.

Kost mij ongeveer €20 per maand.
Zelf niet echt bijwerkingen van gehad.
Resultaat is er wel. Ik ben op 1 jaar tijd amper haar verloren. Zelf het gevoel dat op sommige plekken wat dikker is gaan worden.
Wat is niet echt? Zijn er hier nog mensen met ervaring?

Permanente gevolgen schrikken de meeste mannen af denk ik. Het blijft toch een beetje fucken met uw hormonen.

Ik gebruik op dit moment 1x per dag wat minoxidil met een pipet en het blijft allemaal wel redelijk staan vermoed ik. Hier en daar hoor ik dat dat maar tijdelijk werkt en finasteride na een tijd nog nodig is? Het is ook moeilijk om terug te krijgen wat weg is maar op zich mag ik daar nog niet over klagen.

bv op uw voorhoofd, op uw lid etc..Ze hebben wel een doorbraak in de oorzaak en zullen nog wel iets vinden, vermoed ik.
Elk jaar is er wel een doorbraak maar in de praktijk veranderd er niets en blijft het bij finasteride, minoxidil en keto/microneedling maar twijfelachtig.
 
Ik heb onlangs gelezen dat ze met een nieuwe techniek aan het experimenteren zijn voor transplantatie. Momenteel worden er dus individuele haarfollikels uitgehaald en dan op een andere plaats ingeplant. Het probleem is echter dat dat niet altijd 'pakt' en dus gaan ze nu de volledige aangetaste hoofdhuid weghalen om ze daarna dan te vervangen door de scrotale huid, die meestal levenslang behaard blijft. De scrotale autograft-procedure noemt dat.
 
Terug
Bovenaan