Haartransplantatie

@scriptkiddie : eens je haar dunner wordt ben je verloren.
Je kan in een gecontroleerde omgeving (thuis, werk,..) inderdaad wel wat goochelen met kapsel en kam en bij cameracontact invalshoek , maar eens je buitenkomt (wind, uitgaan,...) begint uw haar toch een eigen leven te leiden en kan je dat nlet meer verbergen.

Je moet er zelf oké mee zijn. Als je inderdaad succesvol bent in je job en je familiaal gelukkig bent, kan ik me voorstellen dat het je koude kleren niet zo raakt.


“Probleem” is echter, stel dat daar over enkele jaren een pak grijze haren tussenkomen?
Dan heb je én kalend én grijswordend.

Ik hou bij mezelf de boel stabiel met minoxidil en topische finasteride, dus de flacon geen pillen (geen bijwerkingen gelukkig). En ik heb ook wel hergroei bekomen.
Maar eens ik zou merken dat mijn haar teveel op mijn gemoed zou werken, dan ga ik onder het mes.

Zelf hier twee collega’s die een transplantatie hebben laten doen en ze zien er gewoon ook een pak jonger uit terug.
Wout Bru is ook totaal veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Tot en met mijn studententijd (waarin ik mijn huidige vrouw leerde kennen) had ik altijd een dikke haardos. Mijn kapper moest het elke knipbeurt flink uitdunnen met zo'n kartelschaar.

Op mijn 24e merkte ik voor het eerst dat ik tijdens het douchen haar begon te verliezen. Op mijn 26e (in 2016) zag ik op een foto met flash voor 't eerst dat mijn kruin begon uit te dunnen en mijn hoofdhuid zichtbaar werd, zoals bij Tom Van Grieken het geval is. Langs voor was er in de spiegel nog geen probleem te zien, ook al werd mijn haar wel steeds dunner.

Ondertussen ben ik bijna 32 en heb ik eigenlijk nog steeds hetzelfde kapsel, maar dan bijna kaal bovenaan, van voor tot aan mijn kruin. Ik kam mijn haar inderdaad wat schuin over mijn hoofd heen, en dan ben ik best tevreden met mijn uiterlijk. Wanneer ik in video calls mezelf zie zitten, ben ik echt helemaal in het reine met hoe ik er langs voor uitzie, ook al ligt er eigenlijk maar wat dun haar boven op mijn kop.

Ik voel me zoals ik eruit zie, zeg maar, en zag eigenlijk geen reden om het af te scheren. Ik zie niet hoe een kale kop bij mijn persoonlijkheid past. Ik ben eerder klassiek gekleed, vrij klein en niet zo sportief, en ik heb het idee dat ik niet stoer genoeg ben (Jason Statham-gewijs) om met een kaalgeschoren hoofd weg te komen. Ik heb ook een bleke huid dus ik vrees dat ik er met een kaalgeschoren hoofd eerder uitzie als een kankerpatiënt tijdens een chemokuur.

Vorig weekend ging ik echter voor het eerst in bijna 2 jaar nog eens uit naar een danscafé tot kot in de nacht. Het was een zalige nacht en ik geraakte aan de praat met een groepje jonge mensen, die uiteindelijk maar 2 jaar jonger dan mezelf bleken te zijn. Een van die mannen schrok ook van dat kleine leeftijdsverschil, en riep spontaan en met zijn zatte botten uit "ik dacht dat gij 50 jaar waart!" 😖.

Die uitspraak, en threads zoals deze, zetten een mens wel aan het denken. Ik mag dan misschien persoonlijk wel in het reine zijn met mijn weinige haar, maar ik ben me er nu wel van bewust dat mijn kapsel niet mooi is, dat het mij ouder maakt en dat het misschien wat zielig wordt gevonden. Ik ben al sinds mijn 19e gelukkig samen met mijn vrouw en ook recent vader geworden, dus misschien hecht ik wel gewoon te weinig belang aan mijn kapsel...



Zo zie ik eruit door de ogen van iemand die wat groter is en op een armlengte van mij staat. Ik ben vanboven dus zo goed als kaal maar heb er voornamelijk wat haar bovenop liggen. Ik kan bijna met Rik Torfs meedoen. 😄



Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Misschien doe ik wel helemaal niks, ik vind die clochard riche look nog wel fijn om eerlijk te zijn.
Hier net hetzelfde. Ik ben er ook in het reine mee maar ik weet goed dat het er eigenlijk niet uitziet. Ik maak er zelfs mopjes over tegen anderen, iets wat ik me 5j geleden niet zou kunnen voorstellen.

Maar het gaat er niet beter op worden en moet er ooit echt iets aan doen. Wat nu in mijn hoofd zit is om in juli, de dag voor we 2 weken naar Italië vertrekken het af te doen. Maar waarschijnlijk zeg ik 2 dagen ervoor dat het allemaal nog wel meevalt en laat het staan. :unsure:
 
Ben beginnen kalen rond mijn 18. Denk zelfs ervoor al. Op die leeftijd had ik het daar enorm moeilijk mee maarja, wat doe je eraan éh? Beide grootvaders waren ook volledig kaal en mijn vader ook dus kon het niet anders dat ik ook "prijs" zou hebben. Heb toen jaren medicatie genomen, ben de naam totaal kwijt ondertussen. Er was me toen gezegd dat ik de medicatie moest stoppen als ik aan kinderen wou beginnen dus een 9 tal jaren geleden gestopt en toen was mijn haar op 1 - 2 - 3 weg.

Uiteindelijk de tondeuse erin gezet want kon het niet meer aanzien en ik moet zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb. Het is wat het is en soms kijk ik wel is naar de reclame van haartransplantaties in Turkije, zoals de meesten hier wss, maar denk toch dat ik het gewoon zo ga laten. Op werk bij ons zijn er wel een paar jonge Turkse gasten die het wel hebben laten doen en daar zou je het nooit aan zien als je het niet weet. Een andere collega die heeft dat ook laten doen maar daar was het toch niet zo goed bij gegaan. Vind het nog altijd enorm dun eruit zien eigenlijk.

Ik las hier ook ergens iets over een haarstukje. Dat zou ik nooit doen. Bij ons op werk is er iemand die zoiets heeft en die is stillaan grijs aan het worden, dat haarstukje dus niet éh. En sinds iedereen weet dat dien mens dat draagt lacht iedereen hem soms, letterlijk, vierkantig uit. Nu die vent is wel een lul, dat zal er ook wel mee te maken hebben maar dan nog.
 
8/10 mannen word kaal, eigenlijk moet je u daar proberen niets van aan te trekken, we gaan allemaal aftakelen op alle manieren.
als het echt vervelend is, klak aan of muts lol zal je nog nodig hebben nergens zetten ze nog chauffage op lol.
Het is allemaal erg voor ons, maar vrouwen kijken daar niet naar, buiten paar oppervlakkige trutten.
 
Hebben jullie het al gelezen? Op diverse nieuwsites staat er dat ze een oplossing hebben voor haarverlies op metro en nieuwsblad.Het kost bijna niks bestaat al lang, maar verkeerd gebruikt.
 
Ik ga ermee naar de dermatoloog, heb nog veel haar, maar ook al deel verloren en bij deze doelgroep werkt het beste zeggen
ze in dat nieuwsartikel.
 
Ik ga ermee naar de dermatoloog, heb nog veel haar, maar ook al deel verloren en bij deze doelgroep werkt het beste zeggen
ze in dat nieuwsartikel.
Iemand raadde me die minoxidil al enkele jaren terug aan, maar gezien dat iets was voor de prostaat ben ik er maar braafjes vanaf gebleven.

Nu zie ik dat @Biljart dat neemt voor zijn haar en tevreden is met het resultaat.
In welke hoeveelheden neem je dat en kan je dat zonder voorschrift bekomen? Nog steeds geen enkele bijwerking? Mijn hoofdhaar wordt ook dunner en was van plan om eens een tussenstop in Turkije te maken, maar als dit pilletje het kan oplossen zou dat natuurlijk beter zijn.

Ik lees in die artikels wel dat je dagelijks maar een fractie zou moeten nemen van zo'n pilletje (1/40ste), dus dat lijkt me nogal moeilijk...

Edit: dat voor de prostaat heet blijkbaar Finasteride en is iets anders dan Minoxidil. En blijkbaar neemt Biljart de pillen niet, maar een flacon. Te snel gelezen... Die zouden niet doeltreffend zijn volgens het artikel?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ermee naar de dermatoloog, heb nog veel haar, maar ook al deel verloren en bij deze doelgroep werkt het beste zeggen
ze in dat nieuwsartikel.

Benieuwd of ze dat hier in BE zullen voorschrijven. Afgaande op het artikel zijn ze in NL/BE er nog niet echt bekend mee.
 
Finasteride is voor prostaat idd.
Minoxidil is een middel voor hoge bloeddruk sinds 80's, maar de dosis wij voor haargroei zouden moeten krijgen is 1/40ste van een normale dosis.
De lotion kan je zo krijgen, werkt ook maar minder effectief.
Ze zijn hier idd nog niet zo bekend mee, spijtig genoeg.
Vroeger kon je de pillen zo kopen in Nederland, maar nu moet het ook met voorschrift.
 
Finasteride is voor prostaat idd.
Minoxidil is een middel voor hoge bloeddruk sinds 80's, maar de dosis wij voor haargroei zouden moeten krijgen is 1/40ste van een normale dosis.
De lotion kan je zo krijgen, werkt ook maar minder effectief.
Ze zijn hier idd nog niet zo bekend mee, spijtig genoeg.
Vroeger kon je de pillen zo kopen in Nederland, maar nu moet het ook met voorschrift.
Hou je ons op de hoogte? Die Minoxidil zou ik wel in kleine hoeveelheden durven nemen elke dag, maar ik betwijfel ook of je dat zomaar gaat meekrijgen. Moet je naar een dermatoloog gaan voor een voorschrift? Want die wachttijden zijn fameus lang. Misschien dat ik gewoon eens bij de huisarts moet proberen.
 
Ik heb geprobeert voor afspraak bij men Dermatoloog, maar das pas voor in December.Ik ga naar men huisarts, heb die papieren afgedrukt van die nieuwsite en ga haar die is tonen.Ik laat sowieso iets weten, verwacht van jullie hetzelfde.
 

Gaat dit over die lotion of pillen?
minoxidil is enkel om te behouden wat je hebt. Teruggroei gaat beperkt zijn en mettertijd ook wel weer afnemen.
Ben er al lang mee gestopt. Als het echt goed werkte was het een pak bekender natuurlijk. Het heeft nl. amper bijwerkingen.
 
Hier wat minoxidil-moe. Elke dag s morgens en s avonds, sleur.
Kosten lopen idd ook op.

Jammer ook dat er geen (gedeeltelijke) terugbetaling is.
Haarverlies kan ook psychologische problemen veroorzaken.
Maar oké, een psycholoog wordt dan wel terugbetaald.

Leve België.
 
Ik heb geprobeert voor afspraak bij men Dermatoloog, maar das pas voor in December.Ik ga naar men huisarts, heb die papieren afgedrukt van die nieuwsite en ga haar die is tonen.Ik laat sowieso iets weten, verwacht van jullie hetzelfde.
Ben je al bij de huisarts geweest? Ik ben momenteel nog op reis, maar zal als ik terug ben ook eens een afspraak maken.

Edit: ik bedenk me net dat hier in de US veel te verkrijgen is zonder voorschrift. Morgen nog eens langs de Walmart passeren om te zien of ik orale Minoxidil capsules kan vinden.
 
Terug
Bovenaan