Haartransplantatie

Ik zou er daarbovenop aanraden van er mee te werken ipv tegen.
Denk dat het soms/vaak een betere look is om voor superkort tot gladgeschoren te gaan, ipv een kroon, laat staan het te willen verbergen met lange haren (je zou denken dat dat algemeen geweten is sinds President Comb Over, maar ik ken er nog een aantal).

En probeer het ook niet te verbergen met petjes e.d., mensen doorzien dat ook hoor.
Hoofdbescherming ter verwarming van je naakte bol - uiteraard, maar niet indoors :)

Dat weet je inderdaad zelf ook als je dat doet, maar dat maakt het niet minder makkelijk. Als je je smorgens klaarmaakt leg je het allemaal goed en vind je zelf dat het er goed uitziet (vaak in vooraanzicht). Dus je hebt je vertrouwen en kijkt voor de rest van de dag niet constant in een spiegel dus dat werkt voor je.

Ken het zelf ook. Ik heb er redelijk vrede mee maar ik kan die laatste stap toch niet zetten, hoewel het ooit toch zal moeten. De momenten wanneer ik het het ergste vind is wanneer er foto’s zijn die niet vanuit vooraanzicht getrokken zijn. Dan denk ik bij mezelf ook “man, doe er iets aan”, maar toch krijg ik mezelf niet zover.
 
Tussen volledig afscheren met de tondeuse (zonder kam) en het kaalscheren met de Gillette is er toch nog een groot verschil merk ik...
 
Het is cliche, maar gewoon kortzetten of scheren en aanvaarden en je gaat u als herboren voelen.

Ik heb mij 5 jaar super onzeker gevoeld bij mijn steeds groter wordende kruin bovenaan. Ik had lang haar en op foto's begon ik meer en meer die plek te zien. Mensen die opmerkingen maakte kapte er diep in zodat ik mij constant bewust was van die kale plek. Op de trein, in de bib.... overal waar ik neerzat en mensen dus de bovenkant konden zien begon ik te mijden. Ik droeg steeds vaker een muts en begon gewoon heel onzeker rond te lopen. Alsof die kale plek heel mijn persoon werd.

Tot ik een nieuwe job vond en dus op een nieuwe plek moest beginnen waar niemand mij kende. Datzelfde weekend heb ik de tondeuse erin gezet en maandag mijzelf bij de collega's gaan voorstellen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik enorm stressed was en heel bewust probeerde signalen op te vangen over wat mensen nu van kale-ikke dachte. De werkelijkheid is dat mensen er amper bij stilstaan. Je bent zoals in de meeste gevallen steeds je ergste vijand.

Het klopt dus wat elke kalende man zegt, vanaf je die beslissing pakt en alles gewoon afscheert word je stilletjes terug jezelf. Die eerste weken was ik heel zelfbewust en elke ochtend keek ik met grote triestese in de spiegel, maar zoals ook de dagen voorbij vlogen viel ook dat bewustzijn weg en kwam er plaats voor zelfvertrouwen. Nu ben ik de eerste om met mezelf te lachen en dat werkt zo rustgevend. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om haartransplantatie te ondergaan. Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat ik oké ben met mijn kale kop. had ik liever een dikke haardos gehouden, ja tuurlijk, maar het definieert mij niet meer en het zou u ook niet mogen definiëren.
 
Bij mij is mijn kaalheid begonnen rond mijn 27ste. Jaar later begonnen met het kort zetten. Het was gewoon geen zicht meer, je zag er volledig door. Tondeuse gekocht, eerst op 6 mm, dan op 3 mm en na een tijdje gewoon de tondeuse zonder kam. Dus nu al zo'n 20 jaar dat ik wekelijks mijn haren afdoe. Duurt zo'n 5 minuten en het is klaar. En het kan al eens gebeuren dat ik het 1 week niet doe maar dan ben ik blij dat het terug kort staat want het ziet er dan gewoon niet uit :cool: . Enigste nadeel is dat ik gelimiteerd ben in kapsels die er deftig uitzien :) .

Volledig kaal scheren met scheermesje heb ik 1 keer gedaan en dat vond ik dan weer te.

Ik had het liever anders gezien en als er ooit een medicijn of ander middel zou komen waardoor ik terug haar zou hebben zou ik dat wel overwegen. Maar aan een transplantatie heb ik nog nooit gedacht.

Enigste wat ik iets minder begrijp zijn de mensen die een dikke haardos hebben en die dan afscheren.
 
Er bestaan ook zaken zoals Toppik haarvezels (en concurrenten), wat zeer goede resultaten geeft voor mensen die beginnend kaal worden of waar het uitdunnen nog meevalt. Het volgende filmpje is nu extreem, maar het kan allemaal:


Voordeel:
-Minder extreme aanpak
-Snel resultaat
-Blijft goed zitten in combo met haarspray, ook bij lichte regen
-Hoe minder haarverlies, hoe minder opvallend. Je ziet het vooral zelf omdat je het weet. Laat je haar wat langer staan, en dan valt het nog minder op.

Nadelen:
-het is op het einde duurder dan een haartransplantatie, reken op enkele honderden euro per jaar. En dat is dan nog als je het geluk hebt om er niet op te reageren, dan kan je het verschillende dagen op je haar/schedel laten. 's Morgens even terug onder handen nemen, en je kan voort.
-Hoe meer haarverlies, hoe opvallender. Dat is iets wat je zelf moet weten, er is een grens waarbij je het niet meer kan gebruiken. Vooral aan je haargrens vooraan zal je dat zien: het vergt meer en meer 'expertise' om dat natuurlijk te verbergen.
-Er is geen 100 procent matchende kleur voor je haar, tenzij je zwart/blond haar hebt. Bij bruin haar (tientallen natuurlijke tinten), zal je je moeten tevreden stellen met een iets andere kleur. Voor personen die je nog nooit gezien hebben valt dit niet op omdat je altijd een beetje kan gebruiken over je volledige haardos.
-Uitstelgedrag in de meeste gevallen. Als je het gelukt hebt stopt het haarverlies op een 'aanvaardbaar' niveau, en dan kan je deze zaken nog lang gebruiken...maar ooit komt die dag dat je toch de tondeuze zal moeten bovenhalen.
 
Doe het niet.
Take it like a man and move on.

Dat is niet aan jou om te bepalen.
Iedereen heeft weleens een complex over ditjes en datjes en dan hoeft er niet een wijsneus te komen die zegt 'take it like a man and move on' en weet ik veel wat voor blaa nog meer.

Moest ik een topic openen met vragen/tips over mijn mommy tummy dan hebben reacties als 'take it like a women and move on' totaal geen meerwaarde dus gewoon niet doen.
 
Dat is niet aan jou om te bepalen.
Iedereen heeft weleens een complex over ditjes en datjes en dan hoeft er niet een wijsneus te komen die zegt 'take it like a man and move on' en weet ik veel wat voor blaa nog meer.

Moest ik een topic openen met vragen/tips over mijn mommy tummy dan hebben reacties als 'take it like a women and move on' totaal geen meerwaarde dus gewoon niet doen.
Als je die topic opent wil ik je gerust wat tips geven over je mommy tummy.
 
Als je die topic opent wil ik je gerust wat tips geven over je mommy tummy.

Oh is dat zo cuz i'm letterlijk working my ass off en toch blijft er een randje zichtbaar als ik een strak jurkje aan heb en ik weiger corrigerende dingen aan te trekken.
Eigenlijk had ik het deels al geaccepteerd maar als je een magische tip hebt drop dan hier ofzo want ik ga echt geen topic openen hiervoor.:unsure:

Of ga je zeggen 'take it like a woman en move on'?:unsure:
 
Doe het niet.
Take it like a man and move on.
Awel daar is hem met bezig he. Erkent het probleem, en hij zoekt het nu op te lossen.

Meeste mannen staan wel met ne klette, maar er zijn er genoeg die er als halve kankerpatient uitkomen. Niks mis met om er iets aan te laten doen.
 
Awel daar is hem met bezig he. Erkent het probleem, en hij zoekt het nu op te lossen.

Meeste mannen staan wel met ne klette, maar er zijn er genoeg die er als halve kankerpatient uitkomen. Niks mis met om er iets aan te laten doen.
Nu dit is goed voor het zelfvertrouwen 🤣
 
Oh is dat zo cuz i'm letterlijk working my ass off en toch blijft er een randje zichtbaar als ik een strak jurkje aan heb en ik weiger corrigerende dingen aan te trekken.
Eigenlijk had ik het deels al geaccepteerd maar als je een magische tip hebt drop dan hier ofzo want ik ga echt geen topic openen hiervoor.:unsure:

Of ga je zeggen 'take it like a woman en move on'?:unsure:
Als je alles doet wat je kan hoef je jezelf toch niets te verwijten.
 
Feriduni, Hair and Beauty Travel, Transhair

Even oude post, maar oké.

Feriduni is een autoriteit, pokkeduur maar levert topwerk.
Zou ik ooit een HT nodig hebben, ik ga naar hem ipv Turkije.

Ook Gunter Levi die twee/drie jaar terug naar Turkije was geweest, heeft de boel nu laten “verdichten” bij Feriduni in België.
Reken maar op 10k/15k.
 
Iemand die recentelijk naar Turkije is geweest voor een haartransplantatie of een degelijke kan aanraden voor een budget van maximaal 2k?
 
Iemand die recentelijk naar Turkije is geweest voor een haartransplantatie of een degelijke kan aanraden voor een budget van maximaal 2k?
2000 eur is zelfs naar Turkse normen niet haalbaar denk ik.

Gebruik je nu iets als essengen6 of minoxidil?
 
Terug
Bovenaan