Haartransplantatie

Volgens een snelle search komt alopecia toch echt wel vaker voor bij "Caucasian males".
En tgoh, wrs valt het bij blanke/witte mannen dan ook gewoon veel meer op doordat die bijna allemaal dun, stijf haar hebben.
Iedereen gaat er anders mee om denk ik. Ik ben sterk beginnen kalen op mijn 25e en heb er de tondeuze ingezet. Elke 4-5 dagen gaat het af tot 1 mm. Als het niet mee wil, dan vliegt het er maar af gvd :) Persoonlijk heb ik er nooit van wakker gelegen.

Het heeft ook zijn voordelen : goedkoop in onderhoud, tijdswinst want je kan het zelf onderhouden en mannelijker kan niet.
 
Iedereen gaat er anders mee om denk ik. Ik ben sterk beginnen kalen op mijn 25e en heb er de tondeuze ingezet. Elke 4-5 dagen gaat het af tot 1 mm. Als het niet mee wil, dan vliegt het er maar af gvd :) Persoonlijk heb ik er nooit van wakker gelegen.

Het heeft ook zijn voordelen : goedkoop in onderhoud, tijdswinst want je kan het zelf onderhouden en mannelijker kan niet.
Idem hier.
Nu al een aantal jaar 2-3/week met de gilette.

 
Op hoeveel mag ik dan rekenen? 3k-4k?
Enige klinieken in Turkije die je kan aanraden?
Nee, niets.

Merci!

Best is eerst met minoxidil 5% (op voorschrift) de boel te stabiliseren.
Of topische fina (bv essengen6 plus).
Zo kan je toch al wel wat hergroei bekomen.


Hoe oud ben je?
 
Best is eerst met minoxidil 5% (op voorschrift) de boel te stabiliseren.
Of topische fina (bv essengen6 plus).
Zo kan je toch al wel wat hergroei bekomen.


Hoe oud ben je?

Zou toch meteen de haartransplantatie willen laten uitvoeren. Heb je dit zelf al laten doen in Turkije?
Ik ben namelijk op zoek naar ervaringen en aanraders in Turkije wat betreft een haartransplantatie.

32.
 
Zou toch meteen de haartransplantatie willen laten uitvoeren. Heb je dit zelf al laten doen in Turkije?
Ik ben namelijk op zoek naar ervaringen en aanraders in Turkije wat betreft een haartransplantatie.

32.
Nope. Ik stel dat uit, met minoxidil en essengen6 houd ik al jaren de boel stabiel.

Als ik ooit een transplantatie doe, is het in België.

Kijk eens op
 
Minoxidil
Heb zelf ook mee gespeeld en zelf proefpersoon geweest voor 6 maanden testpersoon bij UZ Gent en de resultaten waren ok... lichte teruggroei, maar lang niet het oude. Als je weet dat je zo weinig rsultaat terug krijgt voor 2 maal per dag 3 maal je hoofd te besprenkelen met dat product.
En dan meld ik er nog niet bij dat dit ook invloed had op mijn hormonenspiegel. Echt vieze boel en zou er nooit meer naar terug grijpen.
Als je echt wanhopid bent dan doe je maar, maar ik vrees eerder voor de latere effecten die dat product gaat hebben op mijn lichaam en gezondheid. Iedereen is natuurlijk vrij om te doen en laten, maar nochmaals (zonder profeet ghandi te willen klinken) zet er de tondues in en aanvaard wie je bent. Uw kapsel definieert u net zo min als je auto, je kleding en al die andere maatschappelijke bullsh*t.
 
En waarom geen deftig haarstukje? Vrienden van mij hebben dat gedaan, ziet er prima uit. Alleen als je nog niet van het straat bent, ge beleeft een ONS en ge legt uw toupet op het nachtkastje na de daad... Beetje genant misschien.

Maar op zich waren het knappe resultaten.
 
Uw kapsel definieert u net zo min als je auto, je kleding en al die andere maatschappelijke bullsh*t.

Helaas is de maatschappij waarin we leven enorm oppervlakkig, hypocriet en onrechtvaardig.
Ik begrijp je punt maar het is niet voor iedereen weggelegd om zomaar "de tondues in te zetten". Overigens, niet iedereen heeft een goede "headshape" zonder er als een gedrocht uit te zien.

Anyway, back on topic:
Heeft iemand hier recentelijk een haartransplantatie laten uitvoeren in Turkije? Kan iemand een degelijke aanraden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Helaas is de maatschappij waarin we leven enorm oppervlakkig, hypocriet en onrechtvaardig.
De maatschappij geeft geen fuck om uw al dan niet kale knikker.
Doe wat ge wilt, maar steek u daar niet achter weg want dit is een keuze die ge maakt puur voor uzelf.

Ik vind persoonlijk wel dat onze maatschappij veel te ijdel is geworden, en ik zou mij niet kunnen voorstellen dat ik zwaar zou afzien van kaalheid. Enerzijds heb ik natuurlijk gemakkelijk spreken met mijn weelderige haardos, anderzijds heb ik desondanks toch verschillende keren met een gemillimeterde coupe rondgelopen. Ik besef wel dat het voor veel mensen wel een groot verschil maakt, dus als uw leven en zelfbeeld werkelijk gebaat zijn bij een haartransplantatie, doe maar op.

Dieperliggend stel ik mij echter toch vooral de vraag waarom we dat allemaal zo belangrijk vinden. Ik vermoed dat we eerder de confrontatie met de vorderende leeftijd vrezen dan de kaalheid zelf. En daar kan ik dan weer wel over meepraten. :unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dieperliggend stel ik mij echter toch vooral de vraag waarom we dat allemaal zo belangrijk vinden. Ik vermoed dat we eerder de confrontatie met de vorderende leeftijd vrezen dan de kaalheid zelf. En daar kan ik dan weer wel over meepraten. :unsure:
Nee hoor, vooral de kaalheid zelf.
Anders zou dit ook moeten gelden voor het grijs worden van de haren, terwijl de meeste mannen daar (veel) minder problemen mee hebben dan met kaal worden (terwijl grijs worden toch ook een confrontatie is van de vorderende leeftijd).
 
Nee hoor, vooral de kaalheid zelf.
Anders zou dit ook moeten gelden voor het grijs worden van de haren, terwijl de meeste mannen daar (veel) minder problemen mee hebben dan met kaal worden (terwijl grijs worden toch ook een confrontatie is van de vorderende leeftijd).
Gohja, grijze haren worden doorgaans wel aantrekkelijk bevonden bij mannen (de befaamde salt & pepper look, ik kijk er naar uit :unsure:). Vrouwen bijvoorbeeld zijn in het algemeen dan weer wel als de dood voor grijze haren, dus dat lijkt me toch iets gelijkaardig. Wel eenvoudiger op te lossen dan kaalheid natuurlijk.

Maar de vraag blijft: vanwaar die fixatie. Als je ziet hoever men soms gaat om het proces te vertragen of om te keren, vind ik dat echt fascinerend.

En net daarom zal je het nooit begrijpen. :)
Ik heb jarenlang met een semi-kletskop rondgelopen. Het punt is dat de enige die daar een probleem mee heeft, jijzelf bent. De rest van de wereld heeft geen enkele mening over je kaalheid net omdat het zo vaak voorkomt. Van zodra je dat beseft, ben je bevrijd. Maar het is niet evident, dat begrijp ik absoluut. En nogmaals, als een transplantatie uw leven écht verbetert, moet je dat gewoon doen. Ik oordeel niet, ik vraag mij gewoon af waar die fixatie vandaan komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb jarenlang met een semi-kletskop rondgelopen. Het punt is dat de enige die daar een probleem mee heeft, jijzelf bent. De rest van de wereld heeft geen enkele mening over je kaalheid net omdat het zo vaak voorkomt. Van zodra je dat beseft, ben je bevrijd. Maar het is niet evident, dat begrijp ik absoluut. En nogmaals, als een transplantatie uw leven écht verbetert, moet je dat gewoon doen. Ik oordeel niet, ik vraag mij gewoon af waar die fixatie vandaan komt.
Dat is niet hetzelfde. Ik heb ook wel eens een "broske" gezet, maar dan heb je dus wel nog overal haar/stoppels en iedereen ziet dat het na enkele maanden weer in volle glorie kan staan wanneer je het zou laten groeien.

Het punt is dat voor knappe mannen het kapsel echt totaal niet uitmaakt. Of ze nu kaal zijn of niet. Om het met celebs voor te stellen: Jason Statham, Kelly Slater, Dwayne Johnson en heel wat zwarte mannen zijn gewoon objectief gezien heel knappe mannen.
Anderzijds heb je ook mannen die totaal niet staan met een kaal hoofd, bv. Michael Van Gerwen.

Het punt is dat wanneer je kaal wordt, de focus komt te liggen op je fitheid/fysiek, lengte, ogen, wenkbrauwen, neus, tanden, kaaklijn, oren, baard/snor en vorm van je hoofd. Als dat niet goed zit, dan snap ik dat je gaat voor allerlei middeltjes om toch maar een kapsel te hebben om alles in proportie te houden.

Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar er zijn ook heel wat lelijke mannen met een weelderige haardos. Ik heb er zelfs al geweten die er knapper uitzien met een broske dan met haar :p
Wat ik van kalende vrienden hoor is dat de fase van het zichtbaar uitdunnen, het moeilijkste is. Maar zodra ze de tondeuze erin zetten, werkt dat bevrijdend. Maar ik ken er dan enkel die van nature er best goed uitzien. Voor mannen die enkel knap/ok zijn met haar moet dat heel vervelend zijn.
 
En waarom geen deftig haarstukje? Vrienden van mij hebben dat gedaan, ziet er prima uit. Alleen als je nog niet van het straat bent, ge beleeft een ONS en ge legt uw toupet op het nachtkastje na de daad... Beetje genant misschien.

Maar op zich waren het knappe resultaten.
Dat zou ik nooit iemand aanraden. Dan ben je jezelf toch niet meer? Je doet jezelf voor als iemand die je niet bent.

Continu de gedachten. Wat als iemand aan mijn haarstukje trekt? Wat als ik in de sauna ga? Wat zijn de reacties van anderen (ja, je zou er lak aan kunnen hebben, maar goed)? Zoals jezelf al aanhaalt, wat als je er een vriendin mee scoort en haar reactie wanneer ze het te weten komt, valt tegen?
Je straalt juist onzekerheid uit, als je voor die optie kiest. Ale, zo zou ik toch kijken naar zo'n mannen.

Ik zou altijd gewoon de tondeuze erin zetten, dan heb je niets te verbergen, maar ik heb makkelijk praten :p
 
Bijna alle mannen worden kaal, zelfs mannen met grijs haar, mijne bompa heeft grijs haar en heb die altijd kaal geweten.Ik heb er opt werk ook al gezien met grijs haar en kale plek, dus denk niet dat mannen met grijs haar altijd hun haar houden en heb ook al vele vrouwen gezien met kale plekken en dun haar.
Je ziet meer en meer kale mannen, alleen dragen sommige een pet, muts of haartransplant.

copy paste:
Hoe ouder u wordt, hoe groter de kans is dat u kaal wordt. Maar het kan al beginnen vóór het twintigste levensjaar. Bij mannen komt kaalheid vaker voor dan bij vrouwen. Op de leeftijd van 70 jaar heeft 8 van de 10 mannen deze vorm van haarverlies, en 3 van de 10 vrouwen.11 Jul 2017
 
Feit is dat je toch minder kale(nde) mannen ziet dan vroeger vind ik.
Ik zie er toch genoeg. Het ergste vind ik nog steeds diegenen met een pruik/toupet/haarstukje of een combover.
Haartransplantaties zien er enkel geslaagd uit over een langere periode wanneer je al wat ouder bent (+30), enkel wat inhammen hebt of een kale kruin en verder overal dik haar. Hier heb ik ook geen problemen mee, aangezien het over je eigen haar gaat.

Mannen die fier hun inhammen of kale(nde) kruin tonen zijn prima. Maar zodra het begint uit te dunnen, dan zet je er de tondeuze in. Tussentijds kan je nog vanalles proberen (ontkenningsfase), maar er komt een punt dat je gewoon alles eraf doet.

Voor mannen die op tv komen moet dit niet gemakkelijk zijn. Bv. Tom Van Grieken wordt nu in sneltempo kaal (kruin en ook een beetje vooraan). Verder heeft hij nog veel haar, maar ik denk wel dat het voor hem niet gemakkelijk moet zijn binnen de komende jaren er de tondeuze in te zetten. Al zal hij er wel mee staan. Veel heeft ook te maken met gewenning. We zijn gewend Tom met haar te zien en dan is het even wennen om hem zonder haar te zien. En daarna gaat iedereen weer over naar de orde van de dag.
 
Dat zou ik nooit iemand aanraden. Dan ben je jezelf toch niet meer? Je doet jezelf voor als iemand die je niet bent.

Continu de gedachten. Wat als iemand aan mijn haarstukje trekt? Wat als ik in de sauna ga? Wat zijn de reacties van anderen (ja, je zou er lak aan kunnen hebben, maar goed)? Zoals jezelf al aanhaalt, wat als je er een vriendin mee scoort en haar reactie wanneer ze het te weten komt, valt tegen?
Je straalt juist onzekerheid uit, als je voor die optie kiest. Ale, zo zou ik toch kijken naar zo'n mannen.

Ik zou altijd gewoon de tondeuze erin zetten, dan heb je niets te verbergen, maar ik heb makkelijk praten :p
Viel goed mee allemaal eigenlijk. Het zag er heel goed uit en het wordt vastgelijmd voor langere tijd. Ze waren ook al van’t straat, dat helpt wel.
 
Viel goed mee allemaal eigenlijk. Het zag er heel goed uit en het wordt vastgelijmd voor langere tijd. Ze waren ook al van’t straat, dat helpt wel.
Vanaf dat je van't straat bent, zie ik in mijn omgeving juist dat het allemaal niet zoveel meer uitmaakt. De idee dat er iets op je hoofd wordt vastgelijmd.. Waar ben je dan toch mee bezig? Maar goed, iedereen zijn ding, als ze maar gelukkig zijn.
 
Tot en met mijn studententijd (waarin ik mijn huidige vrouw leerde kennen) had ik altijd een dikke haardos. Mijn kapper moest het elke knipbeurt flink uitdunnen met zo'n kartelschaar.

Op mijn 24e merkte ik voor het eerst dat ik tijdens het douchen haar begon te verliezen. Op mijn 26e (in 2016) zag ik op een foto met flash voor 't eerst dat mijn kruin begon uit te dunnen en mijn hoofdhuid zichtbaar werd, zoals bij Tom Van Grieken het geval is. Langs voor was er in de spiegel nog geen probleem te zien, ook al werd mijn haar wel steeds dunner.

Ondertussen ben ik bijna 32 en heb ik eigenlijk nog steeds hetzelfde kapsel, maar dan bijna kaal bovenaan, van voor tot aan mijn kruin. Ik kam mijn haar inderdaad wat schuin over mijn hoofd heen, en dan ben ik best tevreden met mijn uiterlijk. Wanneer ik in video calls mezelf zie zitten, ben ik echt helemaal in het reine met hoe ik er langs voor uitzie, ook al ligt er eigenlijk maar wat dun haar boven op mijn kop.

Ik voel me zoals ik eruit zie, zeg maar, en zag eigenlijk geen reden om het af te scheren. Ik zie niet hoe een kale kop bij mijn persoonlijkheid past. Ik ben eerder klassiek gekleed, vrij klein en niet zo sportief, en ik heb het idee dat ik niet stoer genoeg ben (Jason Statham-gewijs) om met een kaalgeschoren hoofd weg te komen. Ik heb ook een bleke huid dus ik vrees dat ik er met een kaalgeschoren hoofd eerder uitzie als een kankerpatiënt tijdens een chemokuur.

Vorig weekend ging ik echter voor het eerst in bijna 2 jaar nog eens uit naar een danscafé tot kot in de nacht. Het was een zalige nacht en ik geraakte aan de praat met een groepje jonge mensen, die uiteindelijk maar 2 jaar jonger dan mezelf bleken te zijn. Een van die mannen schrok ook van dat kleine leeftijdsverschil, en riep spontaan en met zijn zatte botten uit "ik dacht dat gij 50 jaar waart!" 😖.

Die uitspraak, en threads zoals deze, zetten een mens wel aan het denken. Ik mag dan misschien persoonlijk wel in het reine zijn met mijn weinige haar, maar ik ben me er nu wel van bewust dat mijn kapsel niet mooi is, dat het mij ouder maakt en dat het misschien wat zielig wordt gevonden. Ik ben al sinds mijn 19e gelukkig samen met mijn vrouw en ook recent vader geworden, dus misschien hecht ik wel gewoon te weinig belang aan mijn kapsel...



Zo zie ik eruit door de ogen van iemand die wat groter is en op een armlengte van mij staat. Ik ben vanboven dus zo goed als kaal maar heb er voornamelijk wat haar bovenop liggen. Ik kan bijna met Rik Torfs meedoen. 😄



Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Misschien doe ik wel helemaal niks, ik vind die clochard riche look nog wel fijn om eerlijk te zijn.
 
Terug
Bovenaan