Guess the Game

Deus ex: mankind divided?
Dit is juist. Het is aan striker. ^_^

Die Syndicate FPS herriner ik mij ook nog. Nooit gespeeld wel want wie wil er nu een Syndicate FPS. :laugh: Een beetje gelijk toen er een FPS van X-COM aangekondigd werd lang voor de fatsoenlijke reboot.

Het originele Syndicate op DOS heb ik nooit gespeeld maar wel de SNES-port enorm veel. Geen idee hoe goed die was vergeleken met het origineel maar gewoon als SNES-spel op zich was dat pure top. :thumb:

Nieuwe:

T49xeLn_d.webp

We zijn hier allemaal van de generatie die is opgegroeid met Uneal en teleurgesteld door Unreal 2 he. XD

De volgende:
ciRT6Fj.jpg
De originele Syndicate was een bommetje in de gamewereld, begin jaren 90. Dat was top op PC, en waarschijnlijk ook op de SNES. Heb daar uren aan versleten, maar ik vermoed dat ik het nooit heb uitgespeeld. Het was bij momenten aartsmoeilijk en één foutje kon betekenen dat je de hele missie opnieuw moest spelen. De opvolger, Syndicate Wars, was zo mogelijk nog beter vond ik. Tot op de dag van vandaag 'het' game met de meest overdreven hand-held wapens ooit gemaakt (waarschijnlijk dicht gevolgd door een Turokgame en de mini-nuke launcher uit Shadow Warrior :D). Het graviton gun uit Syndicate Wars schoot gaten in de straten en vuurde tegelijk 'homing' energiepartikels af naar mensen/cyborgs in de buurt. Zie je: waarom zou je nog mikken als je toch sowieso raak schiet? :D Als back-up had je dan een nuke-granaat en het satellietwapen, dat op zijn C&C's (ion cannon), gigantische ontploffende laserstralen naar de grond vuurde. Hele appartemensblokken gingen geregeld als legoblokjes tegen de grond in...ja, zowat alle missies :laugh:
Maar man...wat was het ook soms aartsmoeilijk om een missie uit te spelen. Toch staan deze games met gemak in mijn top 10 van 30 jaar gamen op PC.

Ook maar een ondergewaardeerd spel vind ik. De graphics waren voor hun tijd schitterend, en met de gameplay heb ik me ook wel geamuseerd. Al haalde het nooit het niveau van de 1e.
Heb mij daar zelf ook nog wel mee geamuseerd, maar in mijn herinnering was dat echt een heel kort spel. De verwachtingen lagen ook gewoon (te?) hoog natuurlijk na de eerste...

Tijd voor nog een 'obscure' flightsim uit het PC tijdperk. Origineel op PC uitgebracht in 1990 en nadien op Mega Drive. Toch redelijk bekend in zijn genre, misschien wel in die periode de bekendste helicoptersim dat er was.

Terug
Bovenaan