Grote Dreams-update verandert creatieproces en brengt nieuwe speelbare content

Wanneer een ontwikkelaar de term "2.0" rond gooit, betekent dit bijna altijd dat er intern een update van aanzienlijke grootte werd bedacht. Zo ook bij Dreams, de meest recente aanbieding van LittleBigPlanet-bedenker Media Molecule. Qua mogelijkheden was Dreams altijd meer uitgebreid dan hun PS3-debuut, maar met als gevolg kon dit spel voor sommigen ingewikkeld overkomen. Dit probleem tracht men nu op te lossen met DreamShaping 2.0, oftewel de algemene functie waarmee je naar hartelust volwaardige games, levels, enzovoort kunt scheppen.

Om te beginnen verduidelijkte men op de officiële PlayStation Blog dat het ontwerp van de User Interface toegankelijker werd gemaakt, en dat men voortaan de beschikbare opties hierin stapsgewijs aan onervaren spelers zal introduceren, met behulp van tutorials. Daarnaast zorgde Media Molecule voor verscheidene sjablonen die gebaseerd zijn op meerdere genres, zij het (onder andere) een 2D-platformer of een shoot 'em up. Iets specifieks opzoeken verbeterde men naar eigen zeggen eveneens, zowel in-game als via een toegewijde website waar je alle nodige informatie kunt bemachtigen, laat staan dat bepaalde algoritmes nu vaker het soort content zullen tonen waar jij zelf interesse in hebt. Het is kort samengevat te veel om beknopt op te sommen, dus lees de patch notes maar als je wilt ontdekken hoe ver deze update gaat!

Tot slot nog even vermelden dat kersverse speelbare content ook tot deze update behoort. Een team bij Media Molecule produceerde namelijk Ancient Dangers: A Bat's Tale, oftewel een dungeon crawler die je binnenin Dreams zowel alleen als coöperatief (lees: lokaal met één extra iemand) mag spelen. De kers op de taart, als het ware! De update in kwestie staat vanaf nu online op het PlayStation Network en is gratis verkrijgbaar voor alle eigenaars van het spel.

 
Terug
Bovenaan