[Groep J] Argentinië, Algerije, Oostenrijk, Jordanië

Door Janneke en Mieke toe te laten op het WK krijg je wel scheve statistieken. Veel van deze matchen en bijhorende doelpunten/hattricks hadden eigenlijk nog in de voorrondes moeten plaatsvinden. Beetje grof naar al die hardverdiende doelpunten uit het verleden die nu tegen landen gescoord worden die eigenlijk niet op het WK thuishoren.
Algerije hoort wel degelijk thuis op een WK. Dit is gewoon niet het niveau die men normaal kan halen als je over deze spelersselectie beschikt, want dit was toch gewoon te weinig.

Men zet ook gewoon niet voldoende druk op de Argentijnen. Ik weet niet of het een bewuste tactiek is. Maar als je Messi te veel ruimte geeft, dan gebeurt dit natuurlijk.

Zidane ziet er ook een paar keer niet goed uit (ik heb mij geërgerd aan de keepers van gisteren in het algemeen... Keepers kunnen wedstrijden winnen, maar gisteren hebben ze vooral wedstrijden doen verliezen. Want een achterstand verandert natuurlijk de dynamiek van een wedstrijd). Bensebaini ook heel zwak verdedigt. Maar het is een collectieve wanprestatie eigenlijk. Dit Algerije kon niets doen tegen dit Argentinië.

Wie was de commentator tussen Argentinie en Algerije eigenlijk? Zeer irritante man met zijn constante verafgoding van Messi ipv wat neutraal te wezen.
Toen Alvarez dichtbij een kans kwam, zei die letterlijk dat Alvarez niet mocht scoren, enkel Messi mocht scoren deze avond :crazy:
Ook bij de vervanging van Messi was hij aan het sakkeren dat er beelden van het publiek en de vervanger gemaakt werden, ipv dat er gewoon de hele tijd gefocust werd op Messi.
Stef Wijnants denk ik, is nochtans een grote Real supporter. Haalde ook wel terecht aan dat Egypte 3 man op Doku zette en hem geen centimeter ruimte gunde, en Messi gaven ze ruimte genoeg om op doel te trappen.

Terug
Bovenaan