[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Je kan moeilijk kritiek geven op een ploeg na een 5-1 overwinning. Ik weet niet wat je verwacht, Nieuw-Zeeland is nog altijd geen San Marino ofzo. Ze hebben tegen Iran gelijk gespeeld en hadden tegen Egypte kunnen winnen.

Men stelt de kwalificatie van volgende ronde veilig, men wint met voldoende doelpunten verschil zodat we toch nog eerste eindigen (met het geluk dat Egypte hun match niet wint), Lukaku en KDB hebben elk gescoord. Er is weinig slechts dat je kan zeggen over deze match. Misschien dat het bij een andere tegenstander anders zou zijn maar dat is nu niet het geval en zijn zorgen voor later.
 
Belangrijkste conclusie lijkt mij toch dat het tegen kleinere ploegen (en waarschijnlijk ook teams van vergelijkbaar niveau) gewoon beter draait met Vanaken in de ploeg.
 
Leg ik de lat nu echt zo hoog, dat ik dat als minimum vereiste had verwacht tegen zo n voetbal dwerg?

De statistieken doen mij eigenlijk geen reet.
Tis het spel dat mij interesseert.
En ik herhaal : dat was 2,5 van de 3 matchen nix waard.
Pas toen NZ alles op alles zette, konden we de goals maken ja.
Yup. Eerste helft tegen Egypte was uiteraard heel zwak.

Dat je dan nog 1,5 match ziet waar ze “nix waard” zijn, verraad toch wel een heel negatieve houding tegenover deze groep. Waar er dan ook nog eens geen enkele rekening wordt gehouden met de context. Gert Verheyen vond het tegen Iran trouwens ook allemaal niet zo rampzalig, en ik denk dat de meeste mensen hier wel inzien dat die mens iets van voetbal kent.

Denk dat we ergens in de 30 kansen hebben vandaag en nauwelijks iets weggeven. Dat is gewoon goed. En nee, we moeten niet gaan lullen over wereldkampioen worden. Maar dat deed ook niemand denk ik die het voetbal een beetje volgt,

Senegal wordt niet simpel, usa trouwens ook niet imo. Maar in beide gevallen ook allesbehalve kansloos. Dus wel zin in.
 
Dus statistieken interesseren u niet, maar ge komt wel met de vraag of we blij moeten worden met 55% balbezit? :unsure:
Omdat carrion dat cijfer dropte op mijn reply. En deed alsof dit indrukwekkend was... :wtf:

Mijn belgische vlag hangt ook aan mijn raam, ik hoop ook dat ze ver geraken, maar wil gewoon een hoger niveau zien.
Tegen senegal zo spelen, en we krijgen gewoon zwaar klappen.
 
Laatst bewerkt:
Als we echt tegen Senegal uitkomen, dan vrees ik er toch wat voor… niet alleen fysiek sterker dan ons, maar er zitten echt nog wel een paar (hele) goede voetballers tussen.
 
Ja dat zou er nog aan moeten mankeren toch, tegen nieuw zeeland :rofl:
Leg ik de lat nu echt zo hoog, dat ik dat als minimum vereiste had verwacht tegen zo n voetbal dwerg?

De statistieken doen mij eigenlijk geen reet.
Tis het spel dat mij interesseert.
En ik herhaal : dat was 2,5 van de 3 matchen nix waard.
Pas toen NZ alles op alles zette, konden we de goals maken ja.
Kijk de eerste 2 matchen waren niet goed. De ene al wat beter dan de andere. Breien achteraan, amper druk vooruit, geen tempo en vervolgens proberen de bal in de goal te lopen. En dan staan we 2 maal tegen een muur van 11 spelers die we met moeite kunnen slopen. Maar dat is hun goed recht om zo te spelen, dat is als Club Brugge die tegen Westerlo of Dender spelen. Die landen hebben hun scouting gewoon goed gedaan en weten dat wij het op zo een manier altijd moeilijk hebben. Zo kan ik mij tal van wedstrijden van de Belgen tegen kleine landen herinneren. Zowel op grote toernooien als in kwalificaties ervoor. Die hebben ons gewoon op slot gezet en wij wisten daar geen antwoord op.

Laat NZ de eerste of tweede match zijn en je krijgt denk ik net dezelfde wedstrijd als tegen Iran of Egypte. Een ploeg die zich ingraaft en een dubbele muur optrekt. Nu moest NZ winnen om nog kans te maken en dat maakt dat we ruimte kregen en dat hebben we gezien wat er dan gebeurd. Laat die derde wedstrijd de wedstrijd tegen Iran of Egypte zijn die zich in dezelfde situatie als NZ vandaag bevinden en je hebt ook een totaal andere wedstrijd dan degene die we gezien hebben tegen die 2 landen. Alles hangt af van omstandigheden, maar om nu te denken dat we tegen 3 patatten landen gespeeld hebben en makkelijk 3x een 4-0 moesten spelen is toch ook weer overdreven. In wedstrijden zoals die eerste 2 mogen we met een 1-0 of 2-1 meer dan content zijn.
 
Omdat carrion dat cijfer dropte op mijn reply. En deed alsof dit indrukwekkend was... :wtf:

Mijn belgische vlag hangt ook aan mijn raam, ik hoop ook dat ze ver geraken, maar wil gewoon een hoger niveau zien.
Tegen senegal zo spelen, en we krijgen gewoon zwaar klappen.
Het is altijd moeilijk te voorspellen hoe we tegen andere en betere ploegen gaan spelen. Mijn ploeg, Ajax, was dit seizoen waardeloos (licht uitgedrukt) en toch verlies geen enkele match tegen Feyenoord en PSV (uit en thuis). Of misschien gaat het net wel allemaal draaien omdat een Senegal denkt (dat hebben ze uiteraard ook) kans te maken tegen ons en heel open gaat spelen en het spel willen maken. Uiteraard kan het ook gewoon zijn dat we na een waardeloze match eruit gaan met 2-0. Ik vind het moeilijk te voorspellen, want ik ben ervan overtuigd dat we veel beter kunnen dan dit. Met deze kern en deze coach, maar ook dat geluk op zo'n tornooi je ook heel ver kan brengen.

Stiekem hoop ik wel op Zuid-Korea, want ik wil zeker niet ontkennen dat Senegal mogelijks de moeilijkste tegenstander is uit de opties die we nog hebben.
 
Ik zie Ghana nog wel winnen tegen Kroatië eigenlijk. Kroatië nog wel niveautje verder in de ontbindingsfase (qua leeftijd dan) dan de Belgen, en er staan daar toch niet echt veel jonge gasten klaar om de fakkel over te nemen heb ik het gevoel. Ghana wint op enthousiasme, Senegal ontweken en fluitend naar de finale jongens!
 
Stiekem hoop ik wel op Zuid-Korea, want ik wil zeker niet ontkennen dat Senegal mogelijks de moeilijkste tegenstander is uit de opties die we nog hebben.
Wel ik hoop op senegal.
Om alle criticasters, waaronder ik dus ook, eens ongelijk zouden krijgen.
En de echte rode duivels eindelijk eens aan het werk te zien.

Want tegen sterke ploegen doen we het vreemd genoeg, precies beter!
 
Net zoals tegen Iran veel kansen afgedwongen, nu vlogen ze er een stuk gemakkelijker in al hadden we tegen Iran ook vlot moeten winnen met die kansen.

CDK goeie inzet maar totaal geen killerinstinct. Die kerel is bezweken aan de druk bij Milan en geknakt, durft gewoon niet meer op doel trappen wanneer hij de mogelijkheid daartoe heeft. Jammer.

Wat Senegal betreft, hebben mensen enkel hun match tegen Frankrijk gezien? Die waren matig tegen Noorwegen en slecht tegen Irak, afin eerste helft. Tweede helft tegen 10 telt niet als graadmeter.

Als we spelen zoals tegen Iran en NZ, en onze kansen afwerken, winnen we dat gewoon hoor.
Tenzij ze vanachter gaan flateren... then again, dat zullen ze bij Senegal ook denken...
 
Want tegen sterke ploegen doen we het vreemd genoeg, precies beter!
Dat is omdat die ploegen meestal willen voetballen en het spel willen maken.
Dan krijg je ruimte om te spelen.
Kijk naar de kwartfinale tegen Brazilië in 2018. Blijft voor mij nog altijd de te herinneren prestatie van de "bronzen" generatie.
Vaak wordt dan ook alles op slot gegooid
(Halve finale tegen Frankrijk) als ze voorstaan en dan kan je tegen een verdediging van wereldklasse gewoon niks meer beginnen.
Dat is trouwens ook de reden dat Janneke en Mieke ploegen met een dubbele gordel spelen. Ge kunt daar bijna niet door infiltreren.
 
Senegal haalbaar 😂 Ge hebt het hier wel over de verdiende winnaar van de Africa cup hè !! Man man ge hoort hier toch iets ze. Dat is biezen pakken als het niveau hetzelfde blijft.
En wat zou dat niet haalbaar zijn? Wij hebben spelers lopen bij een hoop topploegen.
 
Ik hoop vooral dat Garcia nu doorgaat met deze basisploeg en niet plots weer met Onana en Meunier gaat spelen. Stel u voor dat hij dan ook nog eens De Cuyper eruit haalt en Castagne weer op links gaat zetten.

Zelfs Ngoy zou ik er niet opnieuw inzetten. Theate heeft meer ervaring en heeft het nu ook gewoon goed gedaan.

Ook Lukaku en Pardo, gewoon als invallers blijven gebruiken, ja CdK scoort moeilijk maar die werkt keihard en was vanmorgen in de combinatie echt heel goed.
 
Ik hoop vooral dat Garcia nu doorgaat met deze basisploeg en niet plots weer met Onana en Meunier gaat spelen. Stel u voor dat hij dan ook nog eens De Cuyper eruit haalt en Castagne weer op links gaat zetten.

Zelfs Ngoy zou ik er niet opnieuw inzetten. Theate heeft meer ervaring en heeft het nu ook gewoon goed gedaan.

Ook Lukaku en Pardo, gewoon als invallers blijven gebruiken, ja CdK scoort moeilijk maar die werkt keihard en was vanmorgen in de combinatie echt heel goed.
Als hij nu terug én Onana én Meunier laat starten dan wordt hopelijk onze coach als eerste gewisseld
 
Ik hoop vooral dat Garcia nu doorgaat met deze basisploeg en niet plots weer met Onana en Meunier gaat spelen. Stel u voor dat hij dan ook nog eens De Cuyper eruit haalt en Castagne weer op links gaat zetten.

Zelfs Ngoy zou ik er niet opnieuw inzetten. Theate heeft meer ervaring en heeft het nu ook gewoon goed gedaan.

Ook Lukaku en Pardo, gewoon als invallers blijven gebruiken, ja CdK scoort moeilijk maar die werkt keihard en was vanmorgen in de combinatie echt heel goed.
Ik hoop echt wel op Ngoy. Deed het eigenlijk meer dan behoorlijk. Hoewel ik niet per se tegen Theate ben, is dat wel een onrustige factor in onze verdediging.
 
Samenvatting gezien van Egypte vs Iran, Egypte mag heel blij zijn met dat punt. Iran had veel betere kansen, ook tweemaal de lat nog geraakt.
Als Egypte zelf het spel moet maken, is het toch een pak minder.
 
Terug
Bovenaan