[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

welke match keek jij? kijk op de screenshot net onder uw comment. daar staat enkel de iraanse goalkeeper in de 16. verder niemand;
en JA dat was bij een aanval van de Rode Duivels.
Sinds wanneer is een screenshot van 1 fase de samenvatting vande hele wedstrijd? Om al even te helpen, die in het wit zijn Iran eh, dus buiten uw keeper heb je er nog al 4 in beeld, maar in zo'n fase is dat meer dan logisch.

Spijtig dat je het in de samevatting niet ziet, maar als België in balbezit was stond Iran vrijwel steeds met 9/10 man achter de bal. Maar de samenvatting toont spijtig genoeg niet het brede camera standpunt.

Het WK is nu al mislukt.
Slaat toch nergens op? Dus als (ik zeg wel degelijk "als") we de komende wedstrijd winnen en vervolgens stoten we door tot de kwartfinale en beginnen alsmaar beter en beter te voetballen, dan is het WK toch niet mislukt? Ja, de start van het WK gaat dan nog steeds mislukt zijn, maar het WK in zijn geheel toch niet? (Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar het WK is "nu" dus nog niet mislukt per definitie)

@Carrion ik had het over de screenshot van Creeping Death.

maar verder vond ik Iran zeker niet zo defensief spelen zoals je liet uitschijnen.
Als mensen zeggen "ze stonden heel de match met 10 in de 16 meter" wilt dat niet zeggen dat die letterlijk allemaal in de grote baklijn staan eh. Dat wilt zeggen dat ze voornamelijk een laag blok zetten met veel mensen achter de bal en diep inzakken. Nogal wiedes dat die Iraniërs in die screenshot niet in hun baklijn staan als de bal 10-15 meter van de middenlijn is.

Laatst bewerkt:
Mika Godts hadden we uiteindelijk toch kunnen gebruiken.
Snap nog altijd niet waarom die thuis vanop de zetel moet kijken.
En die had er plots wel drie kunnen inleggen?
Belgen hebben het geluk niet mee gehad. Die laatste bal van Lukebakio gaat net naast. 30 cm naar rechts en we kunnen zeggen dat we een laag blok met een man meer toch konden ontwrichten.

Neen, dat is wat jij ervan maakt en niet wat ik geschreven heb.

Speel deze match 10 keer opnieuw en we winnen zeker 8 keer. Mits fucking Garcia natuurlijk Meunier en Lukaku op de bank laat :angry:

Ik heb het overduidelijk op deze match.

Maar deze match heeft wel aangetoond dat Lukaku allesbehalve incontournable meer is, allesbehalve een automatische meerwaarde is, en als die niet fit is, heb je er weinig aan.
En ja, ook CDK bracht er niks van. Logisch, dat is geen spits en heeft nog nooit goed gespeeld als spits. Enkel een idioot zet die in de spits. Hallo Garcia :thumb:
Ik blijf erbij : met CDK in de spits kunnen we ook echt wel aan de bak. Maar we moeten hem dan wel aanspelen. Hij heeft daadwerkelijk wat kopbalgoals gemaakt voor land en club de afgelopen tijd. Hij heeft een geweldige first touch en kan hoge ballen met de borst opvangen zoals ik enkel Fellaini al beter heb zien doen. Ik denk ook dat hij de beste afwerker van alle duivels is.

Het enige is... We spelen hem te weinig aan. In de minuten die hij maakte afgelopen matchen heeft hij verschillende runs achter de verdediging gemaakt maar echt zelden werd hij aangespeeld. Terwijl Lukaku nu veel vaker direct en blindelings werd getracht te vinden.

Als je Charles vaker in de voeten aanspeelt gaat daar veel meer return van zijn. Op zijn beurt moet hij vaker aan de goal denken ipv zich te betrekken in het spel. En ik zou hem ook gewoon op rechts durven zetten. Als Trossard speelt zoals gisteren, CDK gebruikt al zijn kwaliteiten op rechts (fysiek, snelheid, passing, dribbels, schot, ...) en Pardo (of een revived Lukaku) staat centraal... Ik zie het een stuk beter in. Want één van de zaken die je Lukaku ook in het verleden vaak kon verwijten is het gebrek aan dynamiek. Daar zit soms te weinig beweging in, al vind hij gemiddeld wel vaker de juiste (bulldozer) route. Maar met Pardo die centraal de bal vraag ten krijgt heb je meer opties in de diepte én hij kan ook wat meer aan de bal. En dat is een dankbaar gegeven voor Trossard, KDB en DOku bijvoorbeeld.

Ik denk ook, als je Doku straks terug hebt en je hebt een centrum spits én een rechterflank die een bal kunnen binnen tikken én koppen en zijn het gewend om in de box op te duiken, je hebt bovendien Tielemans en KDB aan de rand van de box en/of infiltrerend in de box (opties Onana en Vanaken nog achterwege gelaten), dan gaat Doku veel meer valabele opties hebben voor eender welke aard van actie die hij inzet (schot-rebound, vroege voorzet, achterlijn halen en balletje voortrekken, ...)

Nu, ik vind Garcia ook niet overtuigend maar het lijkt wel alsof hij leert, ook al is het traag.

Mijn ideale opstelling verandert niet veel. Al denk ik dat je stilaan Brandon Mechele met zekerheid voor Theate in de rangorde kan zetten... Dus Mechele - De Winter wordt het 'ideale duo'. De Winter heeft een goede tackle en wint veel meer luchtduels dan Theate en Ngoy. Alleen spijtig dat het volgens mij onze twee traagste verdedigers zijn. Geen van beide kan de pace merchants van het WK bijhouden. Maar ik redeneer voorlopig zo : Ngoy heeft objectief de snelste beentjes, maar ik zag hem desondanks vaak (ook snelheid) tekort komen om zijn verloren duels te compenseren.

Dus dan heb ik liever twee kerels die meer duels winnen en zo meer kansen vermijden én de ploeg meer tijd en ruimte gunnen op die wijze dan Theate en Ngoy die een betere pass hebben en sneller zijn, maar zich veel vaker laten aftroeven. Ook omdat wij gewoon vaak in situaties komen waar de tegenstander voorzetten blijft lanceren. En ik wete niet of jullie het merken, maar zelfs de kutste ploegen ter wereld werken die bal beter weg dan wij. Heel vaak verliezen wij die eerste bal, waardoor die in de 16 voor de voeten van een amateur kan vallen. Want wij worden zelden uiteen gespeeld, dat gebeurt misschien 1-2 keer per pot. Maar onze CVs verliezen wel vaak duels. Ik vind Ngoy eigenlijk echt goed aan de bal, maar ik heb gewoon nood aan een brok graniet die Courtois helpt een extre gemaakte goal af te wenden.

Op vlak van backs... Meunier is elke pot rotslecht gewoon. Ik vind hem vaak overkomen alsof hij zonder vertrouwen speelt, maar ik denk dat het vooral gewoon het feit is dat hij fysiek niet meer meekan. Maar Castagne is dan weer te slordig ondanks al zijn goede wil. En hij heeft op de 20 potten die ik van hem heb gezien 2-3 nuttige voorzetten gegeven. Ik begin stilaan te denken dat je Seys daar moet gaan posteren. Het feit dat Garcia Castagne op links heeft gezet in de eerste pot terwijl je De Cuyper én Seys én Theate meehebt is wel scary as fuck. Dat is echt unhinged gewoon.

Ik denk ook dat hij sneller en meer medeogenloos moet wisselen. Sneller een back vervangen en zeker onze wingers want daar hebben we de weelde voor het uitkiezen. En Lukaku is een talisman, sure, maar we hebben spitsopties die momenteel nuttiger zijn dan Lukaku die nog aan het bouwen is.

Al bij al, na veel gezaag, het was gisteren eigenlijk ook goed hé. Het resultaat is ruk, maar dat openingskwartier resulteert bijna altijd in één goal voor ons en dan is het gewoon een dwergstaat kapot counteren. Alles ten spijt, de keeper van Iran speelde gewoon een topmatch. En een paar van hun verdedigers gaan met CTE naar huis. En de scheids was ook behoorlijk ruk. Iran moest gewoon eerder al met zelf met 10 staan want die fout op Trossard was gewoon belachelijk. Niets zat mee. Maar de inzet en intensie, intensiviteit etc waren gewoon goed.

Tegen Nieuw Zeeland op deze manier starten en het is een demolition job.

En die had er plots wel drie kunnen inleggen?
Belgen hebben het geluk niet mee gehad. Die laatste bal van Lukebakio gaat net naast. 30 cm naar rechts en we kunnen zeggen dat we een laag blok met een man meer toch konden ontwrichten.
Ik moet wel zeggen : Als je ziet hoe die bal fladdert, dan was Godts één van de uitgewezen spelers die daar gebruik van kon maken. Want die zijn trap is wel nog 2-3 klasses hoger van die van Dodi en Doku. En vooral zijn manier van trappen sluit ook aan bij die bal volgens mij. Waar Trossard de bal lekker kan lepelen is Godts een speler die alle varianten in de voetjes heeft. Toch een heel aantrekkelijk profiel wara je meer aan had gehad dan een Witsel, Meunier of Debast. Breng Keita en Godts mee ipv Witsel en Debast en je hebt plots een veel uitgebreider arsenaal ter beschikking.

Laatst bewerkt:
Social media roddels of waarheid ? IRGC meeting bijgewoond + "He has abused Iran’s educational system for many years by pretending to be a phd “student” in order to dodge mandatory military conscription. He was publicly exposed for cheating on his wife and mother of two kids, insane taboo in Iranian culture. He has admitted to faking his age and making himself few years younger in his documents which gave him an unfair advantage coming through youth systems. He betrayed the club that made him a star and left for direct rivals for a little more money which made him one of the most hated figure in Iranian football."

Laatst bewerkt:
Het feit dat Garcia Castagne op links heeft gezet in de eerste pot terwijl je De Cuyper én Seys én Theate meehebt is wel scary as fuck. Dat is echt unhinged gewoon.
En niet vergeten dat ze er Moreira eigenlijk ook hebben bijgehaald als optie op de linksback (die volgens mij misschien ook meer had kunnen forceren dan een Saelemaekers of Lukebakio, maar bon).

Sorry Tielemans mag dan wel captain zijn, van mij mag hij ook zijn basisplek inruilen.
Start eens met Vanaken in de basis, naast KDB.

Niet van die Iraniërs hoor...
die Iraniers deden niet meer dan te wachten om de laatste pass te onderscheppen, waarbij balbezit veroveren van ondergeschikt belang was, om dan tot de rode kaart niet meer dan een paar (hele scherpe) counters te produceren. enorm intens was dat niet hoor.
Bekijk bijlage 51158

Dat ge dit kunt missen begrijp ik niet
als ge #18 negeert, begrijp je dat niet nee.

Ik vind respect hier nogal een vreemde keuze. Het getuigt vooral van weinig tactisch inzicht van de training om niet tijdig in te grijpen. Niet vergeten dat België ook maar 2de keuze was voor Pardo, hij had vorig jaar al voor Spanje gekozen maar koos dan toch eieren voor zijn geld omdat hij weet dat hij bij Spanje nooit aan speelminuten zou raken.

Dat je na de match tegen Egypte met Lukaku start begrijp ik wel. Je zag na zijn invalbeurt het verschil, en dat je 'm dan laat starten tegen Iran om minuten op te doen kan ik begrijpen. Zal ook wel in samenspraak met de medische staf en Lukaku zelf geweest zijn. Wat ik niet begrijp is, als je ziet dat buiten die kans in de 2de minuut vrijwel geen gevaar komt van hem dat je hem niet wisselt. Op zich moet Garcia altijd tijdens de rust of max na het uur Pardo inbrengen.

Vind niet dat je iemand laat wedstrijdritme opdoen in een match die er "relatief" toe doet, en al zeker niet als je een volledig fitte Pardo in de selectie hebt zitten. Dat je kon voorspellen dat Iran relatief verdedigend voor de dag ging hoeft geen betoog, dan begin je toch beter met iemand met meer snelheid en techniciteit. Pardo laten starten en op het uur dan Lukaku inbrengen voor verdere buldozerwerken, wanneer er reeds een hoop energie verspilt is en de ruimtes sowieso groter worden.. leek me een pak logischer.

Lukaku is technisch al niet het scherpste potlood, als je dan bijkomstig dan ook nog eens fysiek ver van je beste vorm zit, dan wordt alles nog eens 2x moeilijker, zelf de simpelste balcontrole of kaats en dat zag je gisteren, en dat moeten ze zonder twijfel toch ook op training gezien hebben de voorbije dagen??? :wtf: (of beginnen die mannen elke training met spelvorm zonder iets van interval voordien?) :s

Laatst bewerkt:
Heel frustrerende avond gisteren.

Eerst en vooral onbegrijpelijk dat Garcia met Lukaku start. In elk interview laat hij het niet na te melden dat Lukaku nog niet fit is, maximaal 60 minuten aankan, ritme ontbreekt,... om dan toch met hem een wedstrijd te starten? Wat? Dat kunt ge doen in een oefenwedstrijd, iemand laten starten en na 1 helft of 60min wisselen, om hem wat ritme te laten opdoen, maar toch niet op een WK? En we hebben het gezien, Lukaku was ronduit zwak. Zwakke controles, zwakke passes, veel balverlies, geen enkel gevaar. Dat hij hier niet met Pardo start is echt een grote fout. Die jongen had je nu kunnen lanceren, laat die er 1 of 2 in knallen in deze wedstrijd en je hebt je scorende spits voor de rest van het tornooi.

Wie nog ronduit zwak was, was KDB. 1 goede actie, die bal die hij aan de achterlijn uit de lucht haalt en teruglegt. Voor de rest vooral veel slechte passes en foute acties. Echt niet te geloven hoe iemand met zoveel kwaliteiten zo zwak kan spelen.

Ook Meunier, iedereen ziet het, maar om één of andere reden Garcia blijkbaar niet: die kan echt niet meer mee.

Bij de rest ook geen uitblinkers behalve dan Courtois.

Als Garcia hier niet ingrijpt en de zaken radicaal omgooit zie ik ons met deze ploeg zelfs tegen Nieuw-Zeeland niks klaarspelen.

Ik was licht positief over Garcia en onze kansen tot voor het WK. Dat is op 2 wedstrijden vakkundig de nek omgewrongen.

Laatst bewerkt:
Spelers moeten toch ook eens de diepte zoeken en lopen i.p.v. steeds in de bal te komen. Is nu toch een euvel die al jaren vastgebakken zit in de Rode Duivels.

Terug
Bovenaan