Degelijke match van de Belgen, maar missen helaas efficiëntie (was ook al zo tegen Kroatië op WK 2022 en Slovakije op EK 2024).
Begint stilletjes aan wel een ding te worden, niet efficiënt zijn tijdens belangrijke matchen op grote toernooien, maar er dan wel 5 inrammen tegen Tunesië in een oefenmatch...
De beste spelers waren MDC en Trossard. Eigenlijk kwam alle gevaar er via hun. Lukaku en helaas ook KDB waren matig tot zwak. Ik vond Raskin gisteren ook minder (vooral in de opbouw). Verder veel degelijkheid. Vond Pardo eigenlijk echt goed invallen, hopelijk krijgt die langer de kans volgende keer. Lukebakio ook verdienstelijk ingevallen. Vanaken vond ik gisteren niet zo goed invallen, maar stellen dat hij het niveau niet aankan is echt lachwekkend onwaar. Was in ieder geval niet minder dan KDB. Kan die het niveau dan ook niet aan?
Op het moment van de flater van Ngoy waren we echt wel even véél beter en had je het gevoel dat de bal er ieder moment moest ingaan. Toch een individuele fout die mede veroorzaakt dat we niet wonnen want momentum was weg. Dan lagen we even onder, maar in het laatste kwartier waren we gewoon weer duidelijk de betere met kansen. Zegt genoeg.
Nog opvallend vond ik dat onze voorzetten echt beter moeten. Paar keer in het slot van de eerste helft dat we mogen voorzetten zonder druk met veel Belgen in de box maar dan is die voorzet te laag, niet secuur of kijkt de speler niet eens waar de Belgen staan (ja, ook jullie helaas, KDB en MDC; Meunier ook een paar zachte plukballetjes gegeven). Zeker tegen zo een stevig blok als Iran, lagen daar echt meer mogelijkheden.