[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

girl-sure-jan.gif
Rode kaart kwam op moment dat we - door de wissels - steeds gevaarlijker werden en Iran moeite begon te hebben om het nog toe te lopen. We gingen er echt wel eentje binnen gelegd hebben zonder die man minder. We zaten er zelfs nu nog een paar keer dichtbij.

Bizar dat je in dit toernooi nog altijd niet uitgeschakeld bent op deze manier. Aan de fout van Ngoy kan hij niets doen en met zowat 20 doelkansen hadden we dit altijd moeten winnen, maar Garcia heeft toch weer een hoop foute keuzes gemaakt. Deze match had je altijd moeten beginnen met De Bruyne, Tielemans en Vanaken. Meunier laten staan na zo'n miserabele eerste match is onbegrijpelijk (en De Cuyper toonde vandaag toch heel goed waarom de opstelling tegen Egypte ook zo fout was). Lukaku heel duidelijk nog niet klaar om te starten. Daarna ook te lang gewacht om hem te wisselen.
 
Volgende ronde is toch niet zeker tegen Frankrijk of Spanje?
Nee ik bedoel gewoon tegen zo een land, worden we afgeslacht met wat we brengen. Die laatste 2 oefenduels deden er geen goed aan. We dachten dat we er makkelijk gingen doorwalsen na de 5-0 tegen Tunesië. Ondertussen weten we hoe goed Tunesië is
 
Nee ik bedoel gewoon tegen zo een land, worden we afgeslacht met wat we brengen. Die laatste 2 oefenduels deden er geen goed aan. We dachten dat we er makkelijk gingen doorwalsen na de 5-0 tegen Tunesië. Ondertussen weten we hoe goed Tunesië is
En wie is “we”

En 95% van de ploegen worden door zo’n ploegen afgeslacht
 
Wat een dramatisch zwakke partij van de Belgen. Tegen godbetert Iran moet je toch kunnen winnen.

Moet ook wel zeggen dat we de ref niet mee hadden. Die fout op Trossard was toch echt wel een rode kaart waard. Deed me denken aan de fout van Messi, die kwam hier ook mee weg.

Garcia ook wel door de mand gevallen. Lukaku absoluut niet klaar om te starten en veel te lang gewacht met inbrengen van Pardo. Heb hem vorige match nog verdedigt maar interlandvoetbal is toch wel wat anders als clubvoetbal.
 
En wie is “we”

En 95% van de ploegen worden door zo’n ploegen afgeslacht
Dat is zo, het grote probleem is dat we het ook tegen mindere ploegen niet meer kunnen brengen. Zagen we ook tegen noord marcedonie in de voorronde. Ploegen dit minder zijn brengen grinta en intensiteit. Vechten voor elkaar. Dat mankeren wij helemaal
 
Eigenlijk zelfs 0-1 verloren. Moest die Iraniër zijn reet en halve arm niet buitenspel geweest zijn, maakt geen verschil. Die goal zat sowieso, reet buitenspel of niet.
 
Nee ik bedoel gewoon tegen zo een land, worden we afgeslacht met wat we brengen. Die laatste 2 oefenduels deden er geen goed aan. We dachten dat we er makkelijk gingen doorwalsen na de 5-0 tegen Tunesië. Ondertussen weten we hoe goed Tunesië is
We krijgen tegen die landen er sowieso een paar rond onze oren, maar we hebben hier nu ook wel 2x gespeeld tegen een land dat 90 minuten lang alles op slot doet. Tegen ploegen die willen voetballen gaan wij het ook makkelijker hebben om te scoren. Datzelfde Spanje is dit WK ook al op een 0-0 gestrand tegen een nog veel zwakkere ploeg dan Iran, dat wordt ook nogal snel vergeten ... Portugal geraakte ook niet verder dan 1-1 tegen Congo.
 
We speelde een half uur met 10.
22 schoten waarvan 7 op doel. 68% balbezit. Xg van 2,26

Iran 7 schoten waarvan 3 op doel 32% en Xg van 0,63
 
Terug
Bovenaan