Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

We hebben met onze gouden generatie nog geeneens een finale gehaald. dus toen zijn we ook niet "telkens een ronde verder gegaan".
deze groep is qua huidige kwaliteit beduidelijk minder, maar toch is het van "we willen telkens een ronde verder gaan."
en als ze dan 5 minuten spelen om minstens 1 ronde zeker verder gaan, krijgen ze een heel fluitconcert over hun heen.
het grappigste vind ik dan nog dat er mensen staan te lullen van "ze willen zo snel mogelijk naar huis". match was op woensdag, 1/8ste finale op maandag, dus naar huis op dinsdag. da's dus nog één week extra dat ze daar zitten, omdat ze geen succesvole counter wilden riskeren. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar als ik zo snel mogelijk naar huis wil, ga ik er niet voor zorgen dat ik nog een week extra moet blijven.
Ik wil u gerust volgen dat we onrealistische verwachtingen hebben etc maar het probleem is dat het wedstrijdbeeld u wat tegen spreekt. Net in de periode waarin België op zijn best was, die 10 minuten dat Tielemans hoger mocht spelen dan zijn eigen middenlijn, gaat Tedesco keihard op de handrem staan door die jongen te vervangen en er een Mangala te zetten die in dit hele toernooi nog geen enkele pass naar voor heeft gegeven en liever ter plekke zou doodvallen dan vooruit te denken. Dàt is wat mij frustreert want dat is ofwel pure onkunde ofwel broekschijterij van de hoogste graad. En dat heeft er zelfs voor gezorgd dat je er bijna uit lag want de beste kansen voor Oekraine kwamen gvd mét u dubbele gordel op het middenveld.

Als je 35-40 min lang domineert en die goal maar niet wil vallen zou ik nog begrip hebben dat je de laatste minuten wisselt en de bus parkeert om je kwalificatie veilig te stellen. Dat heet volwassen voetbal.
Maar nu leek het precies alsof Domenico nog even zijn duolingo daily's aan het doen was, plots opmerkte dat we aanvallende impulsen hadden en in een kramp schoot.

Als je dan als supporter als kers op de taart nog eens te horen en te zien krijgt dat u spelers volop meegaan in die losermentaliteit want "we zijn toch wel gekwalificeerd zeker" en "stel je voor dat we ene tegen krijgen!" dan breekt mijn supportershart. Want dan ben je niet meer naar voetbalploeg aan het kijken maar naar een bende lammetjes die zich een week lang mogen voorbereiden op de slacht door Frankrijk.

Ik hoop gemeend dat hij tactisch een plan heeft tegen dominante ploegen waar we van gaan verschieten maar als het dezelfde instelling is als in de matchen tegen Slovakije en Oekraiene, en de tweede helft tegen Roemenië, gaan we met een kruiwagen niet toekomen. Hell, zet een deftige spits bij Oekraine en we spraken al niet meer over deze match...

Iedereen die hier zegt dat de supporters niet mogen fluiten.. Sorry, supporters staan achter de ploeg maar die verwachten dan wel ook dat ge alles doet om te winnen. Als dat helemaal niet het geval is en ze er met hun klak naar smijten mogen de supporters duidelijk maken wat ze er van vinden.
Het trok op niks..
Het wordt dan ook tijd dat die supporters thuis blijven. Ik blijf bv thuis. Waarom zou ik er mijn geld aan geven?

En het is NIET omdat ik er ocharme mijn geld ZOU aan geven, dat ik kan EISEN dat die mannen alles moeten geven.

Dat is echt een verkeerde hersenkronkel in voetbal. Als ik naar basket of volleybal ga kijken, ga ik die spelers er ook niet op aanwijzen. En nogmaals, als het dan toch zo slecht was, stop dan aub met er naartoe te gaan.

Anders ben je niet meer waard dan die voetbal hooligans die enkele maanden geleden voor de poort van een club stonden. Die ‘eisten’ ook inzet.

Belachelijk. Jij hebt helemaal niets te eisen. Je mag komen zien, of je mag ook beslissen om niet te komen.

Of gaan we vanaf nu allemaal naar 3e provinciale om daar onze frustraties te uiten t.o.v. mensen die ge in het echte leven nooit tegenkomt?

We verwachten meer van de fans. Ze moeten ons echt steunen.​

Thomas Meunier

Wij verwachten meer van de spelers. Ze moeten verdorie inzet/winners mentaliteit tonen! Belachelijk..
11000 fans waren aanwezig in Stuttgart. Gemiddelde reistijd van 7 uren. Wat verwachten ze, dat wij ze zelf binnen gingen trappen?

Het wordt dan ook tijd dat die supporters thuis blijven. Ik blijf bv thuis. Waarom zou ik er mijn geld aan geven?

En het is NIET omdat ik er ocharme mijn geld ZOU aan geven, dat ik kan EISEN dat die mannen alles moeten geven.

Dat is echt een verkeerde hersenkronkel in voetbal. Als ik naar basket of volleybal ga kijken, ga ik die spelers er ook niet op aanwijzen. En nogmaals, als het dan toch zo slecht was, stop dan aub met er naartoe te gaan.

Anders ben je niet meer waard dan die voetbal hooligans die enkele maanden geleden voor de poort van een club stonden. Die ‘eisten’ ook inzet.

Belachelijk. Jij hebt helemaal niets te eisen. Je mag komen zien, of je mag ook beslissen om niet te komen.

Of gaan we vanaf nu allemaal naar 3e provinciale om daar onze frustraties te uiten t.o.v. mensen die ge in het echte leven nooit tegenkomt?
Dus het enige dat je als supporter mag doen is zitten, zwijgen of thuisblijven?

Dat je niet de spelers moet gaan opwachten aan een hek of hotel om ze te gaan afdreigen klopt uiteraard 100% maar u ongenoegen tonen door ne keer te fluiten is nu niet bepaald op dezelfde hoogte te zetten he?

En een supporter is net iemand die ook komt zien, en komt steunen (to support weet je wel), als het slecht gaat... Probleem is hier niet dat het slecht was omdat ze niet beter konden maar omdat de lat op voorhand al zo laag gelegd was dat je er over kon struikelen ipv moeite moest doen om erover te geraken. En daar zou een supporter in eender welke sport aanstoot aan nemen, en terecht.

Weet ge, ik denk dat die Kuifje shirts ons aan het nekken zijn. We spelen niet goed in de kleuren van TinTin.

Hopelijk in het rood tegen Frankrijk. Ik zou denken van wel (Frankrijk op papier 'thuis', dus in het donkerblauw).
weet jij nog in welke shirts ze hun eerste match speelden? :')

Lukaku werd toch niet uitgefloten? Was wellicht net tégen de wissel dat ze floten. "Speel even met 2 spitsen", zoiets.

Waanzinnig interview met Meunier, toont aan dat ze nog steeds niet begrijpen waarom de fans kwaad waren... Zucht.
Ik was daar aanwezig en het was idd niet Lukaku die werd uitgefloten. Volgens mij was dat meer van, waarom gaje nu nog een wissel doen op de 89ste minuut. Ofwel geef je Openda een kwartiertje de kans ofwel laat je Lukaku nog 4 minuten langer spelen...

Eisen misschien niet, maar bepaalde verwachtingen mogen er toch wel zijn. Supporters hebben veel moeite gedaan om daar te zijn en hebben betaald voor een product. De kwaliteit van dat product was beneden alle verwachtingen, dan hebben de supporters als consument wel het recht om hun mening over het product te spuien en een slechte review te geven = uitfluiten.
't Is niet dat de supporters hun geld teruggevraagd hebben hé.

Laatst bewerkt:
Wikipedia:

Tedesco is een tactisch wendbare coach die er onder andere bij Erzgebirge Aue en Schalke in slaagde op korte termijn resultaten te boeken. Die successen zijn toe te schrijven aan zijn keuze voor resultaatgericht voetbal.[16] Door af en toe toch te opteren voor een meer verdedigende aanpak streek hij tegen de haren in van RB Leipzig, wat naar verluidt aan de basis van zijn toenmalig ontslag heeft gelegen.[17]

Dat hij als tactisch flexibel wordt beschouwd, berust op de vaststelling dat hij zich aanpast aan het beschikbare spelersmateriaal.[18] Een persoonlijke band met zijn spelers vindt hij ook belangrijk, het liefst in hun taal; daarom spreekt hij naast Duits en zijn moedertaal Italiaans ook Engels, Frans en Spaans. Voor zijn job bij Spartak Moskou zou hij zelfs wat Russisch geleerd hebben.[1]
Een resultaattrainer dus.

Wikipedia:

Een resultaattrainer dus.
Als je enige doel is om de tweede ronde te halen, niks meer, dan heeft hij inderdaad resultaat behaald ja...

Het resultaat dat iedereen (behalve blijkbaar Tedesco en de voetbalbond) wou: eerste plek in de groep en plaatsing voor de makkelijke tabelhelft -> niet behaald. :confused2:

Bende angsthazen.

Mja jongens, "resultaatgericht"... de resultaten zijn momenteel een verlies van Slovakije, een winst tegen Roemenië en een bibberend gelijkspel tegen Oekraïne.

Dat je vanaf nu tegen toplanden 'op resultaat' speelt: super, graag zelfs.

Mja jongens, "resultaatgericht"... de resultaten zijn momenteel een verlies van Slovakije, een winst tegen Roemenië en een bibberend gelijkspel tegen Oekraïne.

Dat je vanaf nu tegen toplanden 'op resultaat' speelt: super, graag zelfs.
Ik heb toch veel zin in die match. Het kan zelfs weleens strafschoppen worden. Opmerkelijk genoeg hebben de Belgen in de laatste 6 toernooien (inclusief Nations League) geen enkele keer een strafschoppenserie meegemaakt. Dat is toch best uniek.

Ik heb toch veel zin in die match. Het kan zelfs weleens strafschoppen worden. Opmerkelijk genoeg hebben de Belgen in de laatste 6 toernooien (inclusief Nations League) geen enkele keer een strafschoppenserie meegemaakt. Dat is toch best uniek.
Wij doen ook niet mee aan dat half werk. Of we winnen of we laten ons graag verliezen.

Eerlijk gezegd, als je elke pot 'wint' na een zaadpot met penalties of 1-0 stand... Fuck man, dan heb je toch amper iets aan je EK gehad? Zo een groepsfase als de onze is eigenlijk puur om te genieten en zorgenloos een paar pilsen in uw kap te smijten terwijl het een doelpuntenfestijn is tegen janneke en mieke.

En trainers genre Southgate en Tedesco, wiens gaatjes dichtklampen bij een luttele voorsprong van één goal, zijn zelden succesvol. Daar hebben wij zéker de kern niet voor.

Eerlijk gezegd, als je elke pot 'wint' na een zaadpot met penalties of 1-0 stand... Fuck man, dan heb je toch amper iets aan je EK gehad? Zo een groepsfase als de onze is eigenlijk puur om te genieten en zorgenloos een paar pilsen in uw kap te smijten terwijl het een doelpuntenfestijn is tegen janneke en mieke.

En trainers genre Southgate en Tedesco, wiens gaatjes dichtklampen bij een luttele voorsprong van één goal, zijn zelden succesvol. Daar hebben wij zéker de kern niet voor.
Als je dat volhoudt tem de finale is dat prima :unsure:

Het kan ook een tactiek zijn Tedesco; slecht spelen, onzeker overkomen, gelijkspelletje, wrs zijn broer tussen de fans als aanstoker uitfluiten. Frankrijk denkt van ja, het is easy tegen Les Belges
Zo wat sandbaggen, en KEIHARD toeslaan tegen Frankrijk.

Mark my words, het is zo jongens.
Natuurlijk na de winst tegen Frankrijk is de tactiek wel blootgesteld

Terug
Bovenaan