Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Het contrast tussen de kwalificaties en het tornooi is belachelijk groot. Zoiets heb ik nog niet vaak gezien.

Ze moesten gewoon volop voor de overwinning gaan , de wissels die Tedesco doet spreken van het omgekeerde. Een supporter hoeft helemaal geen sport te doen. Ze betalen veel geld voor een toch zeer matige Duivels. Winnen en de weg was vrij tot aan de halve finale , maar ja liever de hard way dus. De mensen betalen uiteindelijk allemaal die tickets en gadgets. Zonder fans geen voetbal.
Dat zijn geen supports
Supporters fluiten nooit een ploeg of speler uit, zelfs de tegenstander niet

Mexico 86 was poulefase ook belabberd niveau van de Duivels

Het is dat Frankrijk zo geweldig gespeeld heeft
1 match gewonnen met own-goal en voor de rest was hun beste speler ook ene uit de zandbak he
En die hebben op 9-10 posities een betere speler als wij
Werden die uitgefloten?

En als er 1 team vol voor een overwinning moest gaan dan was het Oekraïene wel die liggen er namelijk uit

Laatst bewerkt:
Ik vind dat uitfluiten ook debiel. Als ge al zit te klagen over inzet bij de rode duivels etc.. welke inzet hebben die mannen nog volgende match? Kunnen ook dik op congé vertrekken als ze eruit liggen.

Lukaku op de bank zetten tegen Frankrijk dan maar?

En dan op het einde inbrengen als pinch-hitter.

:unsure:

Maar ff serieus: dit is het eerste toernooi waarbij ik me écht vragen beginnen te stellen bij Lukaku. Ja, hij weegt op een verdediging. Maar hij heeft de voorbije wedstrijden toch kansen gemist die er gewoon echt in moeten op dit niveau.
Probleem is natuurlijk dat we, met onze 2e beste spits genaamd Openda, op een totaal andere manier zouden moeten gaan voetballen.

Ik begrijp oprecht die commotie rond dat tijdrekken aan de cornervlag niet in minuut 93, als je daar de bal afgeeft en met een ongelukje loop je nog tegen een counter aan sta je daar mooi.

Ik snap misschien dat er op gefocust wordt op die fase als toonbeeld van de onwil/onmacht dat wel.

Ik vind dat uitfluiten ook debiel. Als ge al zit te klagen over inzet bij de rode duivels etc.. welke inzet hebben die mannen nog volgende match? Kunnen ook dik op congé vertrekken als ze eruit liggen.

Dat ze dan op conge gaan he, alsof iemand plezier heeft aan zo'n schijtmatchen te bekijken.

Waarom zou je niet mogen klagen over inzet? Er zijn er genoeg die wel mét goesting en inzet willen spelen hoor. Soms ben je meer met enkele B-spelers die zich voor elke bal werpen dan A-spelers die toch niet zoveel goesting hebben.

In principe moet je vandaag jongens als CDK, Openda, De Cuyper, Vermeeren gewoon 90 minuten kunnen laten maken omdat je u in match 2 al verzekert hebt van kwalificatie en eventuele groepswinst.

Ok Frankrijk dus, je weet nooit uiteraard, een heel andere match, dus we moeten er wel in geloven zeker.

Maar we gaan toch niet verschieten dat we daar gewoon kansloos verliezen?
Verdedigend is het niet zo veel soeps, gelukkig is er nog Casteels.
Middenveld zal sowieso overlopen worden, voel je nu al.
En aanvallend zijn we zo voorspelbaar dat die Fransen niet eens caren.

Neen, dit was een gigantisch gemiste kans om een paar rondes verder te geraken. Je kan veel geluk kennen tegen Frankrijk heel eventueel, maar daarna zal het gewoon over zijn vrees ik :sop:

Waarom zou je niet mogen klagen over inzet? Er zijn er genoeg die wel mét goesting en inzet willen spelen hoor. Soms ben je meer met enkele B-spelers die zich voor elke bal werpen dan A-spelers die toch niet zoveel goesting hebben.

In principe moet je vandaag jongens als CDK, Openda, De Cuyper, Vermeeren gewoon 90 minuten kunnen laten maken omdat je u in match 2 al verzekert hebt van kwalificatie en eventuele groepswinst.
Vermeeren die in Atletico niet aan de bak komt
De andere 3 hebben vorig jaar EK beloften gespeeld en België was daar laatste in zijn groep

Klagen mag zeker. Maar heel het “12de man” concept valt ook zo wel wat in het water. De eeuwige negativiteit rond de RD’s is soms vermoeiend (hoewel vandaag dat zeker terecht is, ik ben er ook schuldig aan)

Wat mij ook stoort (en ik ben er wederom ook schuldig aan) is dat we het allemaal zoveel beter lijken te weten. Ik zou dat enorm frustrerend vinden als er een bende amateurs mij komen vertellen hoe ik mijn job moet doen iedere keer als ik op mijn werk aankom. Het kot zou rap te klein zijn :p

Maar het blijft een sport en daar mag gerust een hoop animo rond zijn.. de klepel hangt gewoon vaak door naar het negatieve.. is misschien omdat we de laatste jaren nogal verwend zijn geweest. Waar is den tijd dat de mpenzas onze beste mannen waren :unsure:

Lukaku op de bank zetten tegen Frankrijk dan maar?

En dan op het einde inbrengen als pinch-hitter.

:unsure:

Maar ff serieus: dit is het eerste toernooi waarbij ik me écht vragen beginnen te stellen bij Lukaku. Ja, hij weegt op een verdediging. Maar hij heeft de voorbije wedstrijden toch kansen gemist die er gewoon echt in moeten op dit niveau.
Probleem is natuurlijk dat we, met onze 2e beste spits genaamd Openda, op een totaal andere manier zouden moeten gaan voetballen.
Lukaku weegt al even niet meer op een verdediging hoor. Mensen verwarren gewicht van de speler met wegen op een verdediging ofzo 😅

Die laat je doodleuk een bal aannemen, laat hem maar doen. Zolang je die gaan ruimte geeft om in te lopen is dat gelijk spelen tegen een preminiem.

Ik begrijp oprecht die commotie rond dat tijdrekken aan de cornervlag niet in minuut 93, als je daar de bal afgeeft en met een ongelukje loop je nog tegen een counter aan sta je daar mooi.

Ik snap misschien dat er op gefocust wordt op die fase als toonbeeld van de onwil/onmacht dat wel.
Dit was echt een gouden kans op een haalbaar parcours richting (halve) finale.

Dat je die opportuniteit als coach en profvoetballers zijnde niet eens probeert te grijpen, en je vrijwillig voor een 90%-verliesmatch tegen Frankrijk tekent gaat er bij mij niet in.

We hadden natuurlijk al veel eerder druk vooruit moeten zetten en vol voor de aanval moeten gaan, zodat het niet op een corner meer of minder zou aankomen. Ik had veel liever verloren met 90min aanvallend voetbal dan dit.

Over de ganse lijn een losermentaliteit van zowel coach als spelers. Fluitconcert is wat mij betreft absoluut terecht, ze moesten zich doodschamen.

Ik snap al die heisa rond Romelu niet. Je tegenstander kent personen zoals hem door en door, en zetten er 4 man tegenover. Net zoals tegenover Doku. Maar die is nog jong, is pijlsnel en die kan nog groeien. Vergeet niet, Lukaku heeft 2x gescoord, jammer genoeg was de Var tegen ons.

Ik vond helemaal niet dat er een gebrek was aan inzet.

Dit was gewoon een gevalletje van tactiek/mentaliteit. Tedesco was wellicht zo bang om 4e te worden dat hij de ploeg weer erg behouden liet spelen. Toen het dan eindelijk beter ging in het eerste deel van de tweede heeft (Tielemans hoger, Castagne en Theate hoger) greep Tedesco in door Mangala te brengen die weer lager ging spelen. En plots hadden we de match ook weer minder in handen… Hallucinant eigenlijk.

Liever zeker door en een kutparcours dan proberen een ideaal parcours tot de halve finale te verkrijgen.

Dat de spelers en Tedesco verbaasd reageren op dat boegeroep, toont toch maar aan hoe weinig voeling ze hebben met de supporters. Het gaat niet over het resultaat, maar over de ingesteldheid. Er werd op voorhand verkondigd dat we niet gingen rekenen en voor winst zouden spelen, maar dat bleken gewoon leugens. Na pakweg het openingskwartier was de drang weg.
ja, op voorhand kunt ge staan roepen dat ge altijd met 4-0 wilt winnen. maar de realiteit in dewelke ze deze wedstrijd moesten beginnen dwong hun toch met andere scenario's rekening te houden.

als ze hier vol voor de overwinning gaan, en de 2 goals van Lukaku worden door de VAR afgekeurd, maar die éne fout wordt wel afgestraft door die Oekrainers, liggen we eruit.

het is een scenario dat we dit EK al eens voorgehad hebben, dus ge kunt er maar beter rekening mee houden.
en dat laatste kwartier was Oekraine met zijn counters dichter bij een goal dan ons. is het dan zo schandalig dat ge met die corners probeert de 8ste finale veilig te stellen, ipv het risico te lopen dat iedereen weer loopt te klagen dat je eruit ligt?

Terug
Bovenaan