Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Heer, aanhoor mijn gebeden.

Slovakije wint en wij vegen de vloer aan met die oekrainers . Wij tweede maar boordevol vertrouwen. Daarnaast, holland tweede. Op 1 juli match met inzet tegen de hollanders en de (voor mij) match der matchen spelen in onze achtertuin (dusseldorf).

Ik kan al bijna niet meer slapen.

Match in keulen was (los van alle zotte voor- en nabeschouwingen hier te lezen) by far de meest intense sinds 2016 (live) of 2018 (brazilië).

Ik ben nogal altijd een beetje ondersteboven dat ik er bij was (en mijn pintje van 7 euro bij de 1-0 uit mijn handen werd gestampt)

Goh ja, groeien of niet... Er zijn in ieder geval weinig winnaars die al hun wedstrijden overtuigen op een toernooi hoor.

De voorbeelden van Spanje (2010) en Argentinië (2022) die hun openingsmatch verloren, zijn al gegeven. Evenals Portugal (2016) die met de hakken over de sloot de groepsfase overleefden.

Ik denk ook aan Duitsland (2014) die heel veel moeite hadden met Algerije in de 2e ronde.

Ook het omgekeerde kan evenzeer, dan denk ik aan Nederland (2008) die overtuigend 9/9 haalden in een groep met Frankrijk, Italië en Roemenië, om dan in de kwartfinale ten onder te gaan tegen godbetert Rusland...

Ploegen kunnen gerust aan vertrouwen winnen in het toernooi. Daarnaast kan een goede coach ook bijsturen, door tactische aanpassingen of door andere spelers neer te zetten op basis van de eerste wedstrijd(en).

De groepsfase vertelt ons wel iets, maar zeker niet alles.
Die mentaliteit en overgave zijn wel twee dingen die effectief kunnen groeien in een tornooi. Gewoon zuiver vertrouwen, automatismen ook een beetje.

Vooral die strijdmentaliteit van Spanje en Argentinië die je daar opnoemt. Je hebt nooit het gevoel dat je klaar bent met hen. terwijl je de Belgen in de slotfase vaak ziet zeggen : "Ok, we zijn klaar."

Op zo een tornooi wint niet altijd de beste ploeg.

Slovakije wint en wij vegen de vloer aan met die oekrainers . Wij tweede maar boordevol vertrouwen. Daarnaast, holland tweede. Op 1 juli match met inzet tegen de hollanders en de (voor mij) match der matchen spelen in onze achtertuin (dusseldorf).

Match in keulen was (los van alle zotte voor- en nabeschouwingen hier te lezen) by far de meest intense sinds 2016 (live) of 2018 (brazilië).

Ik ben nogal altijd een beetje ondersteboven dat ik er bij was (en mijn pintje van 7 euro bij de 1-0 uit mijn handen werd gestampt)
Ik bid juist dat we niet tegen België moeten in de 8ste finale.

Maar ik had begrepen dat men hier Nederland nauwelijks kent of interesseert? :oi22:

Op de Heumarkt 7 euro?

img.png

IJdele hoop, maar we blijven geloven.

In het stadion, weliswaar voor 0.5 liter. Even op de heumarkt geweest in de namiddag en ik dacht dat de prijs daar rond de 4 euro lag voor een 0.33 liter.
In die fanzone kostte dat wat maar die cafékes waren toch niet te duur? Enfin, in de stad was het al een dik feest, laat staan dan in het stadion :love:

Ik zou vooral niet te veel wisselen na vorige match. Lukebakio is dan wel geschorst, dus die moet wel, maar de rest deed het goed. Allè, Castagne vond ik wel niet goed, maar beter wordt het niet. Helaas gaan we Trossard dan moeten brengen (of Bakayoko), maar Trossard heeft zich absoluut niet in de basis gespeeld, in tegendeel. Faes voor Theate kan ik nog wel volgen, al vond ik Faes vorige match nog redelijk, maar die zie ik het liefst verdwijnen uit de basis.

Bekijk bijlage 30630

IJdele hoop, maar we blijven geloven.
Ik heb ook al een paar keer gezegd om Trossard links en Doku rechts te zetten, maar nu zou ik Doku toch niet meer weghalen van de linkerkant. Jammer voor Trossard, maar hij was echt niet goed in de eerste wedstrijd en Doku in de tweede op links net wel.

Zou dus nu Doku links houden en Bakayoko rechts zetten. Voor de rest wel akkoord met deze opstelling, al weten we allemaal dat De Cuyper geen minuten gaat maken op dit tornooi. :frown:

Ik heb ook al een paar keer gezegd om Trossard links en Doku rechts te zetten, maar nu zou ik Doku toch niet meer weghalen van de linkerkant. Jammer voor Trossard, maar hij was echt niet goed in de eerste wedstrijd en Doku in de tweede op links net wel.

Zou dus nu Doku links houden en Bakayoko rechts zetten. Voor de rest wel akkoord met deze opstelling, al weten we allemaal dat De Cuyper geen minuten gaat maken op dit tornooi. :frown:
Ja, snap ik. Ik heb Trossard er gewoon nog altijd graag bij omdat je met hem iemand hebt die veel doelgerichter is dan Doku of Bakayoko. Ik vond hem tegen Roemenië ook al een stuk sterker voor de dag komen, maar dat gold voor elke speler.

Terug
Bovenaan