Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Hét understatement van de avond mag alvast op Imke haar conto:
"Die laatste pass [van Castagne] mag nog iets beter."

-> "Iets" beter?
-> De "laatste" pass?

:wtf:

Laatst bewerkt:
Vraag me nu wel af of we echt met Castagne op LB en Debast op RB gaan spelen als Theate geblesseerd zou zijn.
Nee toch? :unsure:

Om zo op het einde vooral defensief te spelen, ok nog, maar als ge zo aan een match begint...

Ondanks dat het een onbegrijpelijke wissel was, is Debast wel goed ingevallen.
Ik vind dat best begrijpelijk want het is een noodgedwongen wissel, en opties waren De Cuyper of Debast. Met Debast heb je een verdedigender type, en we lagen op dat moment onder dus niet onlogisch om voor hem te kiezen.

Ik vind dat best begrijpelijk want het is een noodgedwongen wissel, en opties waren De Cuyper of Debast. Met Debast heb je een verdedigender type, en we lagen op dat moment onder dus niet onlogisch om voor hem te kiezen.
Alsof De Cuyper niet kan verdedigen. Maar een CV RB gaan zetten en dan de huidige RB LB, terwijl er een perfect goede linksback op de bank zit…
Waarom hem dan ook die twee oefenmatchen laten spelen voor het EK?

Zeer goede collectieve prestatie. Men heeft Tedesco van alle kanten gepusht om voor de driehoek Onana - Tielemans - KDB te gaan, en gelukkig is hij gezwicht. Tactisch plan klopte in de eerste helft perfect, als het goed is mag het ook gezegd. Is gewoonweg een middenveld van wereldniveau, heel complementair ook. Doet het hele elftal draaien. Dit behouden, nog wat sleutelen aan de verdediging en we gaan zowaar nog een rol spelen op dit EK.

Alsof De Cuyper niet kan verdedigen. Maar een CV RB gaan zetten en dan de huidige RB LB, terwijl er een perfect goede linksback op de bank zit…
Waarom hem dan ook die twee oefenmatchen laten spelen voor het EK?
Klopt, De Cuyper was de meest logische optie maar om de één of andere reden heeft Tedesco weinig vertrouwen in hem (net zoals Deila).

Debast heeft geen ervaring op de rechtsback, wat zijn defensiever profiel voor een deel weer opheft. Als back ben je ook belangrijk voor het middenveld en de aanval, en door Debast in te brengen op rechts en Castagne tegen zijn voet naar links te schuiven, offer je eigenlijk twee flanken gewoon op. Dat is gewoon een domme beslissing.

Je hebt op dat moment op links ook al Carrasco gebracht die veel meer defensief werk verricht dan Doku. Castange speelde een zeer goede match op rechts, laat die daar gewoon staan. Met dan links Carrasco en De Cuyper heb je twee evenwichtige flanken. Met Debast op rechts en Castange op links speel je met een handicap op de flanken.

Het is niet omdat ze het uiteindelijk niet slecht gedaan hebben, dat het daarom niet nog altijd een domme beslissing was.

Debast heeft geen ervaring op de rechtsback, wat zijn defensiever profiel voor een deel weer opheft. Als back ben je ook belangrijk voor het middenveld en de aanval, en door Debast in te brengen op rechts en Castagne tegen zijn voet naar links te schuiven, offer je eigenlijk twee flanken gewoon op. Dat is gewoon een domme beslissing.

Je hebt op dat moment op links ook al Carrasco gebracht die veel meer defensief werk verricht dan Doku. Castange speelde een zeer goede match op rechts, laat die daar gewoon staan. Met dan links Carrasco en De Cuyper heb je twee evenwichtige flanken. Met Debast op rechts en Castange op links speel je met een handicap op de flanken.
Ik denk dat Debast onder Bobby al eens rechtsachter heeft gestaan, maar het blijft een rare wissel. Als je rechtsachter in de match zit moet je hem op zijn positie laten staan. Je moet ook vertrouwen durven geven en Debast is van hetzelfde niveau als De Cuyper.

Goed dat ze al die kansen hebben gemist en Roemenië geen enkel zondagschot binnen zag vliegen.

Mijn prono was er boenk op 😎🔥

Denk dat Tedesco vooral schrik had van de stilstaande fases van de Roemenen. In dat opzicht begrijp ik zeker dat je dat laatste kwartier Debast brengt i.p.v. De Cuyper. Nadruk op duelkracht en verdedigen - opbouwen of aanvallen boeit niet meer. Zie ook hoe Debast de bal een paar keer gewoon weg trapte, weg is weg.

Maar we kunnen toch echt geen match starten op die manier. Zeker niet tegen Oekraïne. Maar bon, je ziet Tedesco nog sneller terug grijpen naar zijn dwaas idee van Carrasco op LB dan dat hij De Cuyper een kans geeft. De Cuyper is een risico'tje, omdat hij hem tijdens de kwalificatiecampagne nooit heeft opgeroepen, en tis hier direct een EK match met grote inzet. Carrasco daar zetten is geen risico, maar een zekerheid op middelmatigheid. En qua verdediging nooit een betere optie dan De Cuyper zou ik toch denken.

Vind je de wissel van Mangala dan goed? Zo dom vind ik dat om in te zakken.

Terug
Bovenaan