Grand Theft Auto 6

Grand Theft Auto VI

Ik denk zelf dat het selectief clubje van high end pc 's 5% is.

Ook ik doe daar al jaren niet meer aan mee.
Er zijn ook weinig tot geen game's de moeite om een videokaart van een paar duizend euro te nemen.

Nu ik weet niet of je ooit al is RD2 op een high end pc met al de mods hebt gespeeld, maar dat is toch andere koek dan op PS5

Ik heb wel vertrouwen in rockstar en playstation, die hebben idd in het verleden nooit teleurgesteld.
Daar zeg je wel het juiste spel. Onbegrijpelijk dat die game nog geen native PS5 port heeft gekregen. De PS4 versie is locked 30. Maar PS5 kan dat spel easy locked 60 aan met betere belichtings technieken en dergelijke. Volgens geruchten ging er een PS5 versie komen, so, let's hope...

De PS5 is ondertussen al meer dan 5 jaar oud. Valve komt nu met een Steam Machine die waarschijnlijk duurder zal zijn dan een PS5, met ongeveer dezelfde prestaties(zij krijgen hier zelfs een applaus voor). Tegelijk zegt Valve zelf dat meer dan 75% van de pc-gamers vandaag gelijkaardige of zelfs zwakkere hardware gebruikt.

Dat is toch best ironisch, gezien pc-gamers doorgaans het luidst “PC master race” roepen. Blijkbaar is die master race dan toch vooral een exclusief clubje van zo’n kleine 25%...

Hoe dan ook: het lijkt erop dat de PS5 qua kracht voorlopig nog altijd perfect meekan, en met een PS5 Pro zelfs meer dan prima...
Steam machine gaat een RDNA3 GPU hebben (RX 7000 series), dus zeker geen master race. Maar dat is bij consoles idem dito. Dat is niet te betalen anders.

Degene die echt high end hardware hebben en proberen te behouden in de toekomst is echt marginaal klein. Het is ook totaal niet nodig. Dat is voor de liefhebbers. Zijn online wel vaak degene die het luidst roepen op reddit en co. Het overgrote deel van pc gamers speelt op budget materiaal hoor.

De PS5 is ondertussen al meer dan 5 jaar oud. Valve komt nu met een Steam Machine die waarschijnlijk duurder zal zijn dan een PS5, met ongeveer dezelfde prestaties(zij krijgen hier zelfs een applaus voor). Tegelijk zegt Valve zelf dat meer dan 75% van de pc-gamers vandaag gelijkaardige of zelfs zwakkere hardware gebruikt.

Dat is toch best ironisch, gezien pc-gamers doorgaans het luidst “PC master race” roepen. Blijkbaar is die master race dan toch vooral een exclusief clubje van zo’n kleine 25%...

Hoe dan ook: het lijkt erop dat de PS5 qua kracht voorlopig nog altijd perfect meekan, en met een PS5 Pro zelfs meer dan prima...
Dat is ook een selectief clubje. Ik heb een beest van een PC omdat ik voor een of andere reden de zotste gaming rig op het werk kan verpatsen als een werkpc. Anders zou ik echt nooit een setup van 4-6k in elkaar flansen op eigen kosten. Want zelfs die rigs draaien niet steeds alles tegen de framerates om de schermen optimaal te benutten met 144/160/200hz.

Eigenlijk is dat compleet bonkers.

Tijd voor nog eens een aankondiging van uitstel:

Klinkt nog wel als een valabele reden. Ging hem sowieso digitaal aanschaffen. Zelfs als je de disc versie hebt, wordt dat hele ding nogal altijd op de harde schijf gekopieerd. Gezien de verwachte grootte van het spel, vraag ik me af hoeveel discs de fysieke versie zou worden. Zouden ze toekomen met twee of toch misschien drie? Of misschien toch gewoon één schijf met beperkte inhoud en verplichting de rest digitaal binnen te trekken.

Op zich zie je dat tegenwoordig ook al vaker voorkomen.
Persoonlijk vind ik dat best ok, als dat betekent dat de versie on disk compleet is, inclusief de eerste kritische updates (day one op zijn minst). Ik wil net een fysieke editie zodat ik minder afhankelijk ben van servers en netwerken, dus als dit ervoor zorgt dat we een volledig speelbare versie on disk hebben, wacht ik met plezier enkele weken of maanden.

Klinkt nog wel als een valabele reden. Ging hem sowieso digitaal aanschaffen. Zelfs als je de disc versie hebt, wordt dat hele ding nogal altijd op de harde schijf gekopieerd. Gezien de verwachte grootte van het spel, vraag ik me af hoeveel discs de fysieke versie zou worden. Zouden ze toekomen met twee of toch misschien drie? Of misschien toch gewoon één schijf met beperkte inhoud en verplichting de rest digitaal binnen te trekken.
Is dat tegenwoordig niet met een usb-stick waar alles op staat?

Is dat tegenwoordig niet met een usb-stick waar alles op staat?
Neen, op PC ook niet. Flash geheugen zou een logische zijn als fysieke media maar wat ga je doen met bv GTA VI? pak nu dat je dat op een stick van 500 GB krijgt, dan kost de stick alleen al 40 euro (goedkoopste op Tweakers). Een BR van 50 GB kost dan weer een 2-tal euro per stuk (rap via Google gekeken). Een micro SD kost even veel als een stick.
Een USB 3.0 stick zal significant sneller zijn dan een BR disk maar ik zie het niet rap gebeuren dat ze GTA VI shippen op een USB stick.

Maar… game-pc’s hebben al jaren geen disc-, dvd- of br-drive meer. Dat is al minstens een decennium geleden dat dat de norm was.

Norm... da's gelijk mode he. Onnodig te volgen.
Voor de peanuts dat een drive nog kost tegenwoordig, steek je dat toch nog gewoon in je pc? Ik zou daar alvast ni over moeten nadenken. Zeker ni als ge ene zou hebben van uwe oude build.

Ik hoop wel dat da gerucht geen waar gaat zijn. Heb de game toch ook liever op disc maar ga daar wel geen maand tot jaar op zitten wachten ze. Digitaal gaat allicht ook weer duurder zijn dan de discversie.

Voor de peanuts dat een drive nog kost tegenwoordig, steek je dat toch nog gewoon in je pc?
Voor welke content af te spelen?

Recente PC games worden al jaren niet meer op disc geperst. En als er dan toch hier een daar een physical versie verschijnt, is het meestal van een indie Kickstarter project en is het hem eerder te doen om de bonus physical content dan hetgene wat er van game content op de disc staat.
En voor oude(re) games die wel een physical versie hebben is het zelfs nog niet eens de beste manier om die titels te spelen.
De disc bevat unpatched v1.0 content, en veel kans dat die discs ook nog eens besmet zijn met SecuROM DRM. Barf.

Bij digital heb je die problemen niet. Meteen de recentste versie rechtstreeks gedownload naar de SSD, en geen gedoe met de traagheid van de optical drives.

Een optical drive plaatsen of een extra front fan. Ik weet alvast wat gekozen.

Voor de peanuts dat een drive nog kost tegenwoordig, steek je dat toch nog gewoon in je pc? Ik zou daar alvast ni over moeten nadenken. Zeker ni als ge ene zou hebben van uwe oude build.

Ik hoop wel dat da gerucht geen waar gaat zijn. Heb de game toch ook liever op disc maar ga daar wel geen maand tot jaar op zitten wachten ze. Digitaal gaat allicht ook weer duurder zijn dan de discversie.
Kheb in mijn vorige en huidige pc geen disc drive meer ingestoken de moderne cases hebben daarvoor geen plaats of ze houden er geen rekening meer mee. Mijn huidige case is een Fractal Torrent daar kan je geen drive insteken.

Ik gaf enkel maar aan: als ge de optie nog hebt, who gives a fuck over "de norm"
Mocht ge hem dan toch es nodig hebben is ie er. Verder ging ik maar mee over de speculatie van fysiek exemplaar voor pc.
( ik heb m'n discdrive ook al jaren ni meer aangeraakt by the way)

Tijd voor nog eens een aankondiging van uitstel:

Volgens take 2 zal er geen vertraging zijn en zal de disc versie van gta 6 ook in november uitkomen.

Maandag 18/05 zouden de pre-orders starten. Hopelijk dan ook eens wat nieuwe beelden?
Als de pre orders dan effectief starten zou het niet meer dan logisch zijn dat het wordt aangekondigd met een nieuwe trailer denk ik dan

Terug
Bovenaan