Grand Theft Auto 6

Grand Theft Auto VI

26 mei 2026...

Hi everyone,

Grand Theft Auto VI is now set to release on May 26, 2026.

We are very sorry that this is later than you expected. The interest and excitement surrounding a new Grand Theft Auto has been truly humbling for our entire team. We want to thank you for your support and your patience as we work to finish the game.

With every game we have released, the goal has always been to try and exceed your expectations, and Grand Theft Auto VI is no exception. We hope you understand that we need this extra time to deliver at the level of quality you expect and deserve.

We look forward to sharing more information with you soon.

Sincerely,
Rockstar Games

Was te denken. Ze mogen nog zoveel zeggen 2025 komt het. Niets is zeker tegenwoordig
1) Ze hebben de centen ook niet nodig, dus het moet er 'boenk op' zijn. Want als GTA VI uitkomt, dan moet dat de nieuwe GTA V worden qua sales (die nu wekelijks nog verkoopt als zoete broodjes). Niemand zal dat dan nog spelen.
2) Ze zijn nog altijd onderdeel van Take 2 als ik mij niet vergis (waar 2K onder zit) en die gaan dit fiscal (dat eindigt april 2025) nog met voldoende kruit schieten om het jaar meer dan goed te maken.

Het is wel wat lachwekkend aan het worden eerlijk gezegd. Ik zou het als werknemer alvast beu worden moest ik 8 jaar aan hetzelfde werken (simpel gezegd).

Net zoals GTA V dus helemaal op het einde van de generatie. Kunnen ze een jaar later samen met de PC versie gelijk de PS6 remaster uitbrengen..

Dat begrijp ik niet hoe dat nog zó goed kan verkopen. Ondertussen heeft iedereen en hun bomma dat spel toch in bezit?
Er worden elk jaar kinderen geboren en elk jaar wordt er wel een groot deel 'oud genoeg' om GTA te vragen aan de ouders :p

We wisten dat de kans groot was dat het spel niet meer dit jaar ging uitkomen.
Nu weten we eindelijk de releasedatum :clap:

:thinking: Mss kunnen ze de leegte vullen met een GTA4 remaster? Kan ik dat eens deftig spelen want dat draaide gelijk ballen op de PS3.

Dus dat is dan voor 2028 op pc? LOL
En tegen 2030 aan een aanvaardbare prijs in een of andere steam sale ;)

Edit: ik heb GTA III, GTA IV en RDR nog nooit uitgespeeld (wat ik van Alledrie nog van plan ben). En RDR2 moet ik nog aan beginnen. Ik zit persoonlijk dus niet zo hard te wachten op GTA VI.

Van in begin gezegd dat dit nooit in 2025 ging gereleased worden. Zulke grote releases komen altijd met uitstel. Zou mij zelfs niet verbazen moest het in 2026 nog eens opschuiven.

Terug
Bovenaan