Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

ik heb het hier al gevraagd denk ik, maar je hebt geen mogelijkheden om te tunen, je rijd enkel met die wagen en niks anders vermoed ik in die 2de music rally??

ik heb daar toen letterlijk 4 uur zitten proberen om de perfecte lijn te vinden, en lukte me nog niet, ik zat er dan nog redelijk ver van, ik zal het niet tegoei hebben aangepakt zeker??
Daar niet denk ik.
Ik vind het zelf vreemd dat ze het niet in mapje steken. Nu zo gans apart

bSnZk7Z.png

ik heb het hier al gevraagd denk ik, maar je hebt geen mogelijkheden om te tunen, je rijd enkel met die wagen en niks anders vermoed ik in die 2de music rally??

ik heb daar toen letterlijk 4 uur zitten proberen om de perfecte lijn te vinden, en lukte me nog niet, ik zat er dan nog redelijk ver van, ik zal het niet tegoei hebben aangepakt zeker??
Ik heb er het meest van allemaal op gezweet maar uiteindelijk is ie wel gelukt en ondertussen Gold op allemaal.
Als ik me niet vergis moet je in sommige bochten een wat minder koosjere rijlijn zoeken (lees, afsnijden). In Music Rally wordt je niet bestraft voor corner cutting...

Ik heb er het meest van allemaal op gezweet maar uiteindelijk is ie wel gelukt en ondertussen Gold op allemaal.
Als ik me niet vergis moet je in sommige bochten een wat minder koosjere rijlijn zoeken (lees, afsnijden). In Music Rally wordt je niet bestraft voor corner cutting...
Ik nam volgens mij de snelste route, dus incl. afsnijden, en dan nog, ik zette al redelijk mooie runs neer, scherpe tijd bij die

Vandaag mijn record geëvenaard, maar geraak dus geen 0,01 miles verder op die 2de music challenge

Dan maar eens de 3de gedaan en na 5 of 6 keer toch zilver gefinished, daar kan je veel tijd winnen, en in mijn geval verliezen, maar ik kon het toch beter op de baan houden dan die 2 runs daarvoor, is wel een machtig gevoel als je een snelle s bocht snel kan nemen, maar der zijn sommige bochten waar ik Elke keer uit de bocht ga,..

Bestaan er geen tutorials voor racen tegen de tijd, en ook een tutorial hoe je optimaal kan handschakelen ?

Ik heb race ervaring in arcade racers, maar niet zo echt in dit genre, i lack experience

Ik weet niet goed dus wanneer op te schakelen en wanneer naar beneden te moeten, ik denk in een traag stuk (bergop) dat je dan beter soms even terug schakelt?

En die 2de challenge, wint ge daarop met manueel, want bij mijn weten moet ge uwe gas niet lossen en niet remmen of terugschakelen??

@Jonas89 ,nr 1 in mijn leader board?

ik schakel op als die rev bar vanonder helemaal vol is. lijkt mij dat dat de bedoeling is in GT7, want uw wagen zit dan nog zeker niet tegen de rev-limiter, in de meeste gevallen (in andere sims ga je andere indicatoren hebben)

terugschakelen is trickier: basically enkel doen als je moet vertragen.
op een bergop kàn het helpen, als je te veel snelheid verliest, en dus te laag in toeren zit. maar als je dat verkeerd doet, ga je nog veel méér snelheid verliezen.
eigenlijk moet je kijken op welke snelheid je (bvb) van 2 naar 3 bent moeten gaan. ongeveer die snelheid zal je wagen willen rijden als je terugschakelt van 3 naar 2.

bvb in het voorbeeld van uw bergop: ga je op 50 naar derde, en rij je tegen 80 die berg op, en verlies je snelheid tot 60, blijf dan in derde, want door terug te schakelen ga je naar 50 gaan.

bij het remmen moet je kijken dat je niet té snel terugschakelt, want dan riskeer je wheelspin, en dat eindigt niet goed. als je geen ervaring hebt, kan je beter te laat terugschakelen, dan te snel. en dan zo leren aanvoelen of je het sneller kan doen of niet.

In normale race omstandigheden wil je gewoonlijk zo hoog mogelijk in toeren blijven, zonder te clippen. AT schakelt soms te snel. Als je manueel schakelt kun je soms beter wat over de limiter gaan voor je opschakelt, maar ook hier terug: zonder te clippen. En dat kan serieus verschillen per auto maar dat zul je snel doorhebben.
Bij die missions enzo heb je wel speciale omstandigheden, dat is soms wat trial & error tot je vindt wat voor jou werkt.
Downshiften daar moet je er vooral op letten dat je in geen te hoge of te lage versnelling zit, je wil daar vooral nog soepel toeren draaien. Vlak voor het insturen in een scherpe bocht even naar eerste schakelen kan helpen met rotatie, als je in tweede te veel onderstuur hebt.
Op YouTube zijn sowieso handige filmpjes te vinden van simracers die het beter kunnen uitleggen dan ik. Of je kunt hun telemetrie eens in het oog houden tijdens races.

Edit: met limiter bedoelde ik hier "dat uw toerenteller knippert", dus limiter was fout uitgedrukt want die laat geen hogere toeren meer toe.

Vandaag mijn record geëvenaard, maar geraak dus geen 0,01 miles verder op die 2de music challenge

Dan maar eens de 3de gedaan en na 5 of 6 keer toch zilver gefinished, daar kan je veel tijd winnen, en in mijn geval verliezen, maar ik kon het toch beter op de baan houden dan die 2 runs daarvoor, is wel een machtig gevoel als je een snelle s bocht snel kan nemen, maar der zijn sommige bochten waar ik Elke keer uit de bocht ga,..

Bestaan er geen tutorials voor racen tegen de tijd, en ook een tutorial hoe je optimaal kan handschakelen ?

Ik heb race ervaring in arcade racers, maar niet zo echt in dit genre, i lack experience

Ik weet niet goed dus wanneer op te schakelen en wanneer naar beneden te moeten, ik denk in een traag stuk (bergop) dat je dan beter soms even terug schakelt?

En die 2de challenge, wint ge daarop met manueel, want bij mijn weten moet ge uwe gas niet lossen en niet remmen of terugschakelen??

@Jonas89 ,nr 1 in mijn leader board?
Bij music rally 2? Gewoon vol gas geven, ik heb daar nooit geremd. En meezingen

vroom vroom
maserati, bugatti

En win je door in de slipstream te rijden in de mr?

@marcel en @Cerulean ,ik ga dat nog enkele keren moeten herlezen vooraleer ik echt mee ben denk ik, misschien wel is yt vids bekijken, dat ik ook visueel zie waarop ik moet letten :unsure:

En ook: is er geen setting waarbij je kan zien of het harder bergop gaat?? In t echt zie je dat wel duidelijk, maar ik zie dat bv. niet altijd in game...

En ook: ik vind dat de bochten voor mij niet goed aangeduid zijn, ik weet met de standaard settings dus niet van, ok, hier komt een lange en stevige bocht aan... Ok je hebt wel het parcours rechtsboven, maar dat is te ver om te gaan zoeken van ah ja, die bocht komt eraan, ik moet al genoeg focussen om de wagen op de baan te houden...

Laatst bewerkt:
En win je door in de slipstream te rijden in de mr?

@marcel en @Cerulean ,ik ga dat nog enkele keren moeten herlezen vooraleer ik echt mee ben denk ik, misschien wel is yt vids bekijken, dat ik ook visueel zie waarop ik moet letten :unsure:

En ook: is er geen setting waarbij je kan zien of het harder bergop gaat?? In t echt zie je dat wel duidelijk, maar ik zie dat bv. niet altijd in game...

En ook: ik vind dat de bochten voor mij niet goed aangeduid zijn, ik weet met de standaard settings dus niet van, ok, hier komt een lange en stevige bocht aan... Ok je hebt wel het parcours rechtsboven, maar dat is te ver om te gaan zoeken van ah ja, die bocht komt eraan, ik moet al genoeg focussen om de wagen op de baan te houden...
Wat dat laatste betreft, je hebt rechtsonder toch een deftige view van de aankomende bochten?
Verder weet ik nu niet of je naar algemene tips vroeg of specifiek voor die music rally, dus sorry als mijn uitleg te algemeen was 😅

Ben toch een beetje teleurgesteld in de online Sport modus. Gisteren een aantal races gereden tegen andere mensen en meermaals een penalty aan mijn been, door een fout van een ander.

1) Iemand mist zijn bocht, ramt mij en ik ga van de track. Ik krijg penalty van 4 seconden voor “collision with another car”.

2) Ik krijg in een bocht een tik, waardoor mijn auto even uitbreekt en kort van de track gaat. Ik krijg penalty van 0,5 seconden, omdat ik van de track afwijk.

In meerdere gevallen lijkt het niet of de dader zelf een penalty kreeg, want je kan het zien als iemand dat krijgt.

Omgekeerd krijg ik dan wel een penalty bij het licht strelen van een andere auto, die zelfs niet van de track gaat en zelf geen hinder heeft. Anderen mogen mij van de baan bowlen zonder penalty.

Toch maar een rare bedoening soms en frustrerend als je net goed aan het rijden bent.

Ja idd, je moet u er volledig insmijten bij die
Parcours kennis telt ook veel mee. Maar Laguna niet mijn favoriet.

Maar tis doenbaar, als ik het kan…

Je mag uzelf zo niet onderschatten. Je bent best goed. Hier zal het niks worden voor alles goud. Misschien niet omdat ik niet goed genoeg ben, ik heb er de drive niet meer voor. Het ligt zelfs al 5 dagen langs de kant hier. Ben er redelijk in teleurgesteld, vooral om de reeds door anderen opgesomde redenen.

Terug
Bovenaan