Teknohol1c
Active member
En win je door in de slipstream te rijden in de mr?
@marcel en @Cerulean ,ik ga dat nog enkele keren moeten herlezen vooraleer ik echt mee ben denk ik, misschien wel is yt vids bekijken, dat ik ook visueel zie waarop ik moet letten
En ook: is er geen setting waarbij je kan zien of het harder bergop gaat?? In t echt zie je dat wel duidelijk, maar ik zie dat bv. niet altijd in game...
En ook: ik vind dat de bochten voor mij niet goed aangeduid zijn, ik weet met de standaard settings dus niet van, ok, hier komt een lange en stevige bocht aan... Ok je hebt wel het parcours rechtsboven, maar dat is te ver om te gaan zoeken van ah ja, die bocht komt eraan, ik moet al genoeg focussen om de wagen op de baan te houden...
Ik denk niet dat ze slipstream gaan uitzetten in de music rally´s, je moet daar wel geen wonderen van verwachten natuurlijk, dat gaat om enkele tiendes op z´n best.
Marcel en cerulan leggen het perfect uit hoe je moet schakelen. No offence, just asking: rij je zelf met een wagen? Een deel van het schakelen (vooral bij het downshiften zodat je niet te snel naar beneden gaat in je versnelling en je motor te hoog in of eind toeren zou slaan) gaat het ook om wat je hoort, een beetje het geluid van je motor kennen, net zoals in het echt. Want als je zelf met een wagen rijdt, althans toch al een tijdje kan ik me moeilijk voorstellen dat je telkens je wilt schakelen je nog naar je dashboard/toerenteller kijkt? Ook bij het bergop rijden, als je je toeren hoort zakken moet je eens downshiften, ook beetje trail and error in ´t begin als je je motorgeluid nog leert kennen.
Voor de rest zal het nog wat afhangen van pure parkoerkennis als je het nog wat lastig hebt met wat voor bocht er op je afkomt.
Visueel gebruik ik ook die blauwa balk in je dash die begint te flikkeren om op te schakelen. Maar na wat met een wagen gereden te hebben begin je uw motorgeluid te kennen en heb je dat om den duur niet meer nodig maar je blijft dat wel steeds zien in je "ooghoek" ( je kijkt er dus niet rechtstreeks naar maar je houdt de baan in de gaten).
Bij remfases net hetzelfde, je hebt naast de huidige versnelling die in het wit staat in rood de aangeraden versnelling klaar staan voor je aankomende bocht, mits wat oefenen begin je dat ook te zien in je "ooghoek" vooral het knipperen van dat rode vak. Voor mij is dat mijn rempuntindicator, niet altijd even accuraat maar na enkele pogingen perfectioneer je je rempunten wel. Maar da´s al op t randje rijden (naar mijn ervaring, zonder wagens af te stellen want daar ken ik weinig van)
Dus als je twijfelt om welke bocht er op je afkomt en je zit bvb op een recht stuk kijk je snel eens naar dat rode vakje, zit je in 5 en staat er een rode 4 naast dan komt er een zachte bocht, staat er een 1 of 2: hairpin incomming!

Hopelijk ben je hier wat mee.

en terug)
AI-tegenstanders kan idd niet.