Gran Turismo 7

Gran Turismo 7

Werkt het nog altijd niet? Allez tof ik ging vanavond ook eens wat langer GT7 spelen.

De aanpassingen aan rewards is ook wel zuur. Valt toch wel op dat ze pushen voor microtransactions. Ik kreeg ook na een paar uur al een uitnodiging om een exclusieve auto van anderhalf miljoen credits te kopen. Uiteraard maar voor een korte periode geldig. :unsure:

Werkt het nog altijd niet? Allez tof ik ging vanavond ook eens wat langer GT7 spelen.

De aanpassingen aan rewards is ook wel zuur. Valt toch wel op dat ze pushen voor microtransactions. Ik kreeg ook na een paar uur al een uitnodiging om een exclusieve auto van anderhalf miljoen credits te kopen. Uiteraard maar voor een korte periode geldig. :unsure:
Nope, al 12u offline

Ben nieuw hier....Ik vind dat voor een game die zich toch profileert als iets waar de focus ligt op het bemachtigen van wagens ( waar de ranking toch op is gebaseerd) die microtransactions eigenlijk gewoonweg not done.
Dat ze pay2win in een free game steken kan ik best mee leven. Dit systeem vind ik best wraakroepend.

Ik heb het gemakkelijk kunnen uitspelen (menu) met maar 1 wagen te kopen, een pickup.
Dus zo persé naar dwingen doen ze niet zo. Maar snap je punt dat er teveel de nadruk op credits ligt

Ik heb het gemakkelijk kunnen uitspelen (menu) met maar 1 wagen te kopen, een pickup.
Dus zo persé naar dwingen doen ze niet zo. Maar snap je punt dat er teveel de nadruk op credits ligt
Ieder zijn speelstijl uiteraard.
Niet dat ze het onmogelijk maken om een bepaalde wagen te bemachtigen,maar ik vind dat het keihard botst met de hele opzet van het rankingsysteem eigenlijk.
Je kan uw rank uiteindelijk gewoon kopen...dat is voor mij alvast nooit eerder gezien in een racegame.

Ieder zijn speelstijl uiteraard.
Niet dat ze het onmogelijk maken om een bepaalde wagen te bemachtigen,maar ik vind dat het keihard botst met de hele opzet van het rankingsysteem eigenlijk.
Je kan uw rank uiteindelijk gewoon kopen...dat is voor mij alvast nooit eerder gezien in een racegame.
Ik denk dat het verschil is tussen Single en Multiplayer.
Als ge ziet dat die ene speciale Peugeot alles ownt online, zelfs met crap-spelers, dan is dat toch dikke pay-to-win.
Maar in single play gaat ge nooit micro-transactions nodig hebben

Als ge ziet dat die ene speciale Peugeot alles ownt online, zelfs met crap-spelers, dan is dat toch dikke pay-to-win.
Ja dat is idd waar. Die frustratie moet nog komen dus hier 😅

Ja correct,maar desalniettemin gaat een groot deel van het opzet,beetje de essentie vd game hierdoor verloren...dat druist gewoon in tegen waar Gran Turismo voor staat vind ik.
Om een voorbeeld te geven; in Forza (Horizon reeks) zit je bij wijze van spreken na 5 min al in een Koenigsegg of wat dan ook,dat is het uiteindelijke doel niet van die game.
Maar bij Gran Turismo en ben fan van dag 1...snap ik echt niet dat ze die weg zijn ingeslaan...tis ok om wat te grinden voor een wagen...die je dan online gebruikt.
Maar het opzettelijk een ellende maken met als optie,geef geld en je hebt het ook...das zo ON-Gran Turismo om te doen.

Ja correct,maar desalniettemin gaat een groot deel van het opzet,beetje de essentie vd game hierdoor verloren...dat druist gewoon in tegen waar Gran Turismo voor staat vind ik.
Om een voorbeeld te geven; in Forza (Horizon reeks) zit je bij wijze van spreken na 5 min al in een Koenigsegg of wat dan ook,dat is het uiteindelijke doel niet van die game.
Maar bij Gran Turismo en ben fan van dag 1...snap ik echt niet dat ze die weg zijn ingeslaan...tis ok om wat te grinden voor een wagen...die je dan online gebruikt.
Maar het opzettelijk een ellende maken met als optie,geef geld en je hebt het ook...das zo ON-Gran Turismo om te doen.
En toch vind ik het de beste GT op vlak van graphics, laadtijden en content. Superveel te doen sowieso.
In de SP heb je sowieso al geen echt geld nodig.

Gelukkig zitten we in de MP met de limiet van PP en cars.

Dit is de volgende stap in 'gaming'. Veel mensen die al jaren zeggen over mtx in games; je hoeft het niet te kopen....
Ubisoft probeert dit ook al jaren te doen en stapje per stapje ietsje erger. Games worden zodanig gemaakt omdat je de neiging zou hebben om credits te kopen.

Het principe van GT sport was imo nog goed, bied auto's aan in de psn store voor enkele euro's.
Bij GT 7 is het de stap te ver. Wat wordt het bij GT 8? Auto's die evenveel echt geld kosten als IRL?

De gaas (games as a service) opzet werkt niet bij gt, gaat de boel plat dan kan geen mens nog SP spelen.
Voor mij mogen ze gerust om de X maanden content uitbrengen die je afzonderlijk kunt kopen.

En toch vind ik het de beste GT op vlak van graphics, laadtijden en content. Superveel te doen sowieso.
In de SP heb je sowieso al geen echt geld nodig.

Gelukkig zitten we in de MP met de limiet van PP en cars.
Idem!
Als je natuurlijk 10 uur per dag speelt kan ik mij wel inbeelden dat het meeste al gedaan is ondertussen. Dan begrijp ik wel dat ze klagen.
Dit is de volgende stap in 'gaming'. Veel mensen die al jaren zeggen over mtx in games; je hoeft het niet te kopen....
Ik heb op zich er ook geen problemen mee, alleen is het in dit geval toch wel héél slecht aangepakt.
Het is vrij moeilijk om aan credits te geraken én dan halen ze degene waar je nog behoorlijk wat winst kan uithalen er uit via de update!
Dat is precies of ze er om doen om de mensen hun mtx op te dringen. Als je zo'n wagen van 12mil wilt kopen moet je echt bijna een hele dag grinden en dan maken ze die wagens nog eens tijdelijk beschikbaar erbij!
Momenteel kan het mij niet veel schelen omdat ik toch nog zo ver niet zit maar ik kan de frustraties begrijpen en geef ze dan ook geen ongelijk.

VE8vQBh.png

Gran Turismo stond toch altijd wat bekend als "Grind Turismo"?
Nu hebben ze het gewoon de klagers die niet veel grinden gemakkelijk gemaakt; "Aja wil je die auto en niet grinden? Hier 500k credits voor 5€"

Gran Turismo stond toch altijd wat bekend als "Grind Turismo"?
Nu hebben ze het gewoon de klagers die niet veel grinden gemakkelijk gemaakt; "Aja wil je die auto en niet grinden? Hier 500k credits voor 5€"
Het mag (en moet imo) een grind zijn, liever dan dat ze alles naar je hoofd gooien. Maar zorg dan dat je een goeie balanced economy hebt. Als ik bvb een race wil doen van 100 laps in een mx5 op tsukuba zou dit evenveel moeten uitbetalen als iets waar je dezelfde tijd insteekt.

Het probleem is echter als je triple A game van 80-100 euro gebouwd is rond die " time-savers "

Limited time invitations voor dure wagen -> fomo -> kassa kassa
standaard mp zonder credits....
mp sport races waar je auto's redelijk duur moet tunen....
................

Als je (GT Sport buiten beschouwing gelaten) kijkt naar de tijd tussen releases heb je nog wel even tijd om te grinden voor de volgende uitkomt :) .
Dus als ik lees dat je op een dag 20 miljoen credits bij elkaar kan grinden heb je na één a twee weken alle auto's in u garage, en dan? Klagen dat er te weinig content is?
Anderzijds kan je het inperken van die rewards ook bekijken als 'Verhinderen dat mensen die niet heelder dagen kunnen grinden niet meer mee kunnen omwille van die paar zotten die 24/7 spelen.'

Ik heb op een kleine twee weken de 'campaign credits over het scherm zien rollen'. Ik heb nog niet alle missions, rijbewijzen en events gedaan. Dus nog genoeg content.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind GT7 niet de perfecte game maar ik vind het zeer verrassend dat iedereen superlaaiend is over de graphics terwijl ik ze er eigenlijk maar zozo vind uitzien. De auto's zien er fantastisch uit, maar alles errond is maar meh. Gisteren Forza Horizon 5 nog is opgestart omdat GT7 maar offline bleef. Die omgeving ziet er wel veel beter uit... En soms heb je gewoon ook stomme grafische bugs. Remlichten van auto's die aangaan terwijl ze wegrijden van u...

Laatst bewerkt:
Het mag (en moet imo) een grind zijn, liever dan dat ze alles naar je hoofd gooien. Maar zorg dan dat je een goeie balanced economy hebt. Als ik bvb een race wil doen van 100 laps in een mx5 op tsukuba zou dit evenveel moeten uitbetalen als iets waar je dezelfde tijd insteekt.

Het probleem is echter als je triple A game van 80-100 euro gebouwd is rond die " time-savers "

Limited time invitations voor dure wagen -> fomo -> kassa kassa
standaard mp zonder credits....
mp sport races waar je auto's redelijk duur moet tunen....
................
Inderdaad, ik zou het ook vrij eenvoudig houden.

Een bepaalde Cr per eenheid van tijd/km's gereden x moeilijkheidsgraad = Cr gekregen na de race. Kies zelf dan waar je je tijd in wilt steken op welk circuit en met welke auto.

Uiteindelijk zal je dan wel alle auto's verkrijgen, maar de rewards vs de effort moet wel een beetje in balans liggen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind GT7 niet de perfecte game maar ik vind het zeer verrassend dat iedereen superlaaiend is over de graphics terwijl ik ze er eigenlijk maar zozo vind uitzien. De auto's zien er fantastisch uit, maar alles errond is maar meh. Gisteren Forza Horizon 5 nog is opgestart omdat GT7 maar offline bleef. Die omgeving ziet er wel veel beter uit... En soms heb je gewoon ook stomme grafische bugs. Remlichten van auto's die aangaan terwijl ze wegrijden van u...
Alé, al die details in het circuit ernaast; een riviertje, mensen die rond wandelen, camionette's die rond rijden, (space x raketten :laugh:), heb ik zelden gezien in een racegame.

Om nog maar te zwijgen van de regen, de druppels en de wind zie je letterlijk (bumpercam), het opdrogen vh circuit, de wolken, de natuur.
De laatste test in License op Spa viel mijn mond letterlijk open hoeveel detail er was.

Ik vind de graphics subliem van zowel op en naast het circuit.

Leuke easter egg :laugh:

Terug
Bovenaan