Graduaat Systeem en netwerkbeheer of Programmeren

Ikzelf werk al jaren in netwerken en systeembeheer/infrastructuur.

Programmeren is een passie en ik had al snel door dat ik niet dat type persoon ben. Ik vraag me af waarom deze al gesplitst zijn, ik heb het pas ontdekt halfweg de opleiding dat het niets voor mij was.

En in mijn ervaring sta je veel dichter bij het ICT gebeuren in infrastructuur dan als programmeur. Je moet veel verbaler en communicatief zijn. Programmeurs ook wel, maar er zijn er ook veel die zich smorgens achter een PC zetten en savonds naar huis gaan zonder een woord te zeggen. Ander type mensen.

edit:


Haha, in de screenshot werken ze met "tr" en "td" atributen in HTML. Onze docent anno 2005 was daar als de dood van. Die dingen waren quasi verboden.
 
Ikzelf werk al jaren in netwerken en systeembeheer/infrastructuur.

Programmeren is een passie en ik had al snel door dat ik niet dat type persoon ben. Ik vraag me af waarom deze al gesplitst zijn, ik heb het pas ontdekt halfweg de opleiding dat het niets voor mij was.

En in mijn ervaring sta je veel dichter bij het ICT gebeuren in infrastructuur dan als programmeur. Je moet veel verbaler en communicatief zijn. Programmeurs ook wel, maar er zijn er ook veel die zich smorgens achter een PC zetten en savonds naar huis gaan zonder een woord te zeggen. Ander type mensen.

edit:


Haha, in de screenshot werken ze met "tr" en "td" atributen in HTML. Onze docent anno 2005 was daar als de dood van. Die dingen waren quasi verboden.
Jij hebt echt al ervaring !

Ik moet nog kijken en kiezen wat ik ga doen.
 
Je kan niet missen, volg je gevoel beetje.

Wat ik ervan meegenomen heb van mijn traject in school: wat je studeert is ondergeschikt aan hoe je de studie ervaart. Als je 7 jaar burgerlijk ingenieur studeert en je sukkelt er uiteindelijk met de hakken over de sloot over de lijn, ben je ook maar een sukkelaar.

Als je graduaat IT studeert en voelt dat je bij de top van de klas zit, is dat een geheel andere ervaring. Trust me on this one.
 
Hallo iedereen,

Ik zou graag een opleiding starten in IT en ik zag deze als mogelijkheden ?


of


Ik ga vrijdag alvast eens naar de opendeurdag. Maar als er zijn die ervaring of tips hebben. Ik hoor ook graag andere meningen.

Groeten,

Ik heb zelf het graduaat Netwerkbeheer gedaan via Vives en uiteindelijk was dat wel een mooi begin van een leuke carriëre. De opleiding covert veel verschillende zaken en daar gingen ze in het 2de jaar dan wat dieper op in.

In principe heb je de opleiding niet nodig als je al veel affiniteit met IT en motivatie hebt maar het is een ideale springplank tot een job in IT.

Dit is voor mij wel al een tijd geleden dus de opleiding kan er momenteel volledig anders uitzien.
 
Het wilt niet zeggen omdat je x studeert dat je x moet uitoefenen.

Je kan bijvoorbeeld 10 jaar werken als software ontwikkelaar en dan plotseling iets hebben van: "pfff het boeit me niet meer". En dan iets helemaals anders doen, een andere tak van IT of iets management.

Wat ik wil zeggen is als je nu programmeren kiest en na 2 jaar behaal je je graduaat en je hebt dan iets van "hmm". Dan is het niet onmogelijk om u om te scholen naar systeem en netwerkbeheer. Je hebt een graduaatsdiploma in een IT domein dat heeft een waarde zelfs al is het een ander domein. Er zijn veel mogelijkheden nu om je bij te scholen zonder naar een hogeschool te gaan of andere.

Side note: wat je wel hebt bij de graduaats opleiding programmeren of netwerk/systeem beheer is dat deze echt gefocust zijn op "programmeren" of "sys/netwerk beheer". Bij de bachelor informatica krijg je meestal een bredere opleiding in de zin dat de meeste ook wat systeem en netwerkbeheer krijgen al kiezen ze de optie applicatie ontwikkeling.
 
Terug
Bovenaan