Carrièreswitch toegepaste informatica PXL of Vives

Museon

New member
Hallo,

Nederlander hier die vlak bij de de Belgische grens woont, overweegt een carrièreswitch naar de IT-sector die ik met mijn huidige baan kan combineren.

Ik heb twee onderwijsinstellingen gevonden die deze mogelijkheid aanbied.

*PXL in Hasselt, met het Switch2IT-traject.
*Vives in Kortrijk, met diverse afstandsonderwijs richtingen.

Ik ben naar de infodag van PXL geweest, maar helaas heb ik de infodag van Vives gemist door omstandigheden.

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen over beide scholen of waar jullie je opleiding hebben gevolgd, en hoe jullie de opleiding hebben ervaren.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Neem gewoon degene die voor jou het meest praktische is. Slechte hogescholen hebben we niet in België. Je gaat geen voordeel hebben of je nu bij de ene of de andere bent geweest. Tenzij je een specifieke taal wil leren die maar 1 van de 2 scholen aanbiedt en je daar sneller carrière in wilt maken. Dan kan je dat wel een voorsprong geven.
 
Bedankt Nineshot, ik ga afwegen wat het meest praktische is.
Geen ervaring met pxl maar wel met Vives en ik ben er wel heel positief over wat afstandsonderwijs betreft. Het is geen "we geven dezelfde cursussen als in het dagonderwijs" maar echt op maat van afstandsleren, gespreide examens,...
Was wel voor een andere opleiding maar hoor eigenlijk van anderen hetzelfde verhaal, dat Vives goed scoort wat afstandsonderwijs betreft.
 
Geen ervaring met pxl maar wel met Vives en ik ben er wel heel positief over wat afstandsonderwijs betreft. Het is geen "we geven dezelfde cursussen als in het dagonderwijs" maar echt op maat van afstandsleren, gespreide examens,...
Was wel voor een andere opleiding maar hoor eigenlijk van anderen hetzelfde verhaal, dat Vives goed scoort wat afstandsonderwijs betreft.

Bedankt voor je reactie, dit klinkt zeer positief en ook een antwoord die graag wilde horen.
 
Terug
Bovenaan